جمعه 20 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روانشناسان تاكيد كردند: پدر شدن، گرايش به الكل، سيگار و جرم را كاهش مي‌دهد، ایسنا

گروهي از روانشناسان در يك مطالعه جديد تاكيد كردند كه پدر شدن، گرايش به انجام كارهاي خلاف، استعمال سيگار و مصرف الكل را كاهش مي‌دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين مطالعه مشخص كرده است كه ازدواج، رفتارهاي منفي مردان را تغيير مي‌دهد و پدر شدن نيز مي‌تواند در پيشگيري از تخلفات و جرايم و نيز كاهش تمايل به مصرف الكل و سيگار در مردان تاثير بسزايي داشته باشد.

دكتر ديويد كر، استاديار روانشناسي دانشگاه ايالتي اورگون و دستياران وي در اين مطالعه به آزمايش روي بيش از 200 پسر نوجوان در گروه سني پرخطر پرداختند. اين پسران از سن 12 سالگي تا رسيدن به سن 31 سالگي به طور سالانه از نظر رفتارهايشان در خصوص ارتكاب به جرم و مصرف الكل، سيگار و ماري جوآنا و نيز تغيير اين عادات در آنها با گذشت زمان، مورد بررسي دقيق قرار گرفتند.

دكتر كر مي‌گويد: با افزايش سن در اين پسران و نزديك شدن به دوران بزرگسالي به تدريج از تمايل كلي آنها براي شركت كردن در اين گونه رفتارهاي مضر و منفي كاسته شد. اما متخصصان مطمئن شدند كه جدا از فاكتور افزايش سن، پروسه پدر شدن نيز به نوبه خود به عنوان يك عامل مستقل در كاهش گرايش به اين قبيل رفتارهاي منفي تاثير‌گذار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش يونايتدپرس، اين بررسي‌ كه در مجله «ازدواج و خانواده» به چاپ رسيده‌، همچنين نشان داد: تاثير پدر شدن در كاهش رفتارهاي منفي در مرداني كه در سنين 20 و 30 سالگي پدر مي‌شوند خيلي بيشتر از مرداني است كه در سن نوجواني و كمتر از 20 سالگي، صاحب اولين فرزند خود مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016