شنبه 10 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قانون تعدد زوجات باعث ارضای نیازهای عاطفی از طریق نامتعارف می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با انتقاد از لایحه حمایت از خانواده و روند سکولاری تحولات حقوقی کشور گفت: مقید کردن قوانینی مانند تعدد زوجات نه تنها به تحکیم خانواده کمکی نمی‌کند بلکه باعث ارضای نیازهای عاطفی و جنسی از طریق نامتعارف و نامشروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، محمد رضا زیبایی نژاد در همایش بررسی لایحه حمایت از خانواده که از سوی انجمن علمی حقوق دانشگاه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت اصلاح مستمر قوانین بر اساس اقتضائات موجود اظهار داشت: بررسی و اصلاح قوانین باید در اختیار گروهی از کارشناسانی باشد که از لحاظ تخصصی در حوزه‌های مختلف با موضوع مرتبط و آشنا هستند تا از نگاه صرف حقوقی به موضوع پیشگیری کنیم.

وی افزود: در بعضی از مواد لایحه حمایت از خانواده، نگاه خرد به خانواده و رویکرد جانبدارانه به نفع یک قشر احساس می‌شود که این موضوع نتیجه نداشتن نگاه کلان در برنامه‌ریزی اجتماعی و مقدم داشتن مصالح گروهی یا فردی است که آسیب‌های اجتماعی و نگرانی خانواده را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام زیبایی‌نژاد گفت: باید برای رفع معضلات اجتماعی بین رسالت حقوقی و فرهنگی تفکیک قائل شد چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تبدیل به پرونده قضایی نشده و راهکار حقوقی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مسئول دفتر مطالعات وتحقیقات زنان، روند سکولاری تحولات حقوقی کشور و استفاده گزینشی از فقه در مواردی مانند قانون ارث و حضانت و نیز نادیده‌ گرفتن مصالح اجتماعی را از جمله مشکلات لایحه حمایت از خانواده دانست و عنوان کرد: مقید کردن قوانینی مانند تعدد زوجات نه تنها به تحکیم خانواده کمکی نمی‌کند بلکه باعث ارضای نیازهای عاطفی و جنسی ازطریق نامتعارف و نامشروع می‌شود.

وی با اشاره به تحت فشاربودن نهادهای کارشناسی در تدوین قوانین توسط برخی گروه‌ها، تأثیرپذیری از این فشارها را موجب بروز مشکل در برنامه‌ریزی کشور دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016