سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوشنگ مرادی کرمانی: با انحلال خانه سينما ،دل هنرمندان می‌شکند، ايلنا

سه روز پس از سخنان اعتراض آميز احمدرضا درويش در برنامه تلويزيونی هفت، هوشنگ مرادی کرمانی نيز در برنامه تلويزيونی پارک ملت به اعلام انحلال خانه سينما واکنش نشان داد و نسبت به اين تصميم عجولانه وزارت ارشاد اعتراض خود را اعلام کرد


ايلنا: هوشنگ مرادی کرمانی نيز در برنامه تلويزيونی پارک ملت به اعلام انحلال خانه سينما واکنش نشان داد و نسبت به اين تصميم عجولانه وزارت ارشاد اعتراض خود را اعلام کرد.

به گزارش ايلنا، هوشنگ مرادی کرمانی داستان نويس و نويسنده "قصه‌های مجيد "دوشنبه شب مهمان برنامه پارک ملت بود و در بخشهايی ازاين برنامه به شکل غيرمنتظره‌ای به اعلام انحلال خانه سينما از سوی وزارت ارشاد اعتراض کرد.

مرادی کرمانی دراين برنامه زنده تلويزيونی بااشاره به اينکه خودش عضو خانه سينما است و بيش از چهل است که با اهالی سينما درارتباط بوده گفت: من با وزير ارشاد آقای حسينی همشهری هستم و با آقای سجاد پور دوستم. خطاب به اين دونفر می‌گويم جوری عمل نکنند که انحلال خانه سينما گردن آنها بيافتد. اين برای ما کرمانی ها خوب نيست .جوری جفت وجور کنند وسعی کنند يک تعادلی به وجود آيد.

وی باانتقاد از سياسی شدن عرصه فرهنگ گفت: من با آقايان عسگرپور وتوحيدی هم دوست هستم. به نظرم خانه سينما خانه‌ای متعلق به هنرمندان است و هنرمندان همواره نقش ارزنده‌ای در نظام داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: با انحلال خانه سينما، دل هنرمندان می‌شکند. می‌گويند اگر هنرمندی دستش بشکند با دست شکسته می تواند کار کند ولی اگردل هنرمند بشکند با دل شکسته نمی تواند کار کند.

مرادی کرمانی درادامه اظهارات خود گفت: ما در جهانی هستيم که ديگر سقفی وجود ندارد با اين وضعيت چرا ما می‌خواهيم بر در خانه سينما قفل بزنيم؟ ما هنرمندانی داريم که مردم با آنها خنديده‌اند و گريه کرده‌اند. هم اکنون بسياری از هنرمندان خود تلويزيون، عضو خانه سينما هستند.

وی ادامه داد: بايد کاری کنيم که نه سيخ بسوزد و نه کباب ....اما با انحلال خانه سينما هم سيخ می‌سوزد و هم کباب... به نظرم بايد اين مشکل را باکدخدا منشی حل کرد. بسياری از مشکلات اين کشور با کدا خدا منشی حل شده است.

اين داستان نويس تاکيد کرد: مسئولان بايد کاری کنند خانه سينما پا برجا بماند و ما سر سياه زمستون آلاخون والاخون نشويم!

وی درادامه سخنانش با ستايش از فيلم جدايی نادراز سيمين گفت: فيلم جدايی نادراز سيمين که در دنيا بسيار موفق شده، خدا را شکر فيلم خوبی است و خود آقای فرهادی انسان شريفی است و از دوستان ماست. با فيلمهايی چون جدايی نادرازسيمين ما شاهد هستيم که مردم درصف می‌ايستند و پول می‌دهند تا فيلم ببينند.

هوشنگ مرادی کرمانی عضو خانه سينما، نويسنده و چهره ماندگار ادبيات کودک و نوجوان، در کارنامه‌ی خود افتخارات و جوايز ارزشمندی چون: جايزه جهانی اندرسن - سال ۱۹۸۶ ميلادی، جايزه ويژه هيات داوران جايزه هانس کريستين آندرسن- سال ۱۹۹۲ ميلادی، جايزه کتاب سال ۱۹۹۴ کودکان و نوجوانان اتريش، سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه در دوازدهمين جشنواره فيلم فجر (بهمن ۱۳۷۲)، جايزه ادبی مهرگان ،عنوان نويسنده برگزيده کشور کاستاريکاوبرنده جايزه خوزه مارتينی (نويسنده و قهرمان ملی آمريکای لاتين) - سال ۱۹۹۵ ميلادی و جايزه کتاب سال جمهوری اسلامی .- سال ۱۳۶۴ را دارد. از هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون تعداد زيادی کتاب داستان انتشار يافته که برخی از آنها به زبان‌های آلمانی، انگليسی، فرانسوی، اسپانيايی، هلندی، عربی و ارمنی ترجمه شده و هم چنين چندين فيلم تلويزيونی و سينمايی بر اساس داستان‌‌های او به تصوير درآمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016