چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"روانشناس باليني" در نسخه جديد پزشك خانواده حذف شد، ایسنا

مدير كل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت در پاسخ به سوال ايسنا درباره حذف روانشناس باليني در نسخه 02 برنامه پزشك خانواده، گفت: بر اساس دستورالعمل جديد برنامه پزشك خانواده، وظيفه روانشناس باليني تنها ارايه مشاوره به بيماران ارجاعي است.

دكتر عباسعلي ناصحي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، گفت: روانشناس باليني در دستورالعمل جديد برنامه پزشك خانواده حذف نشده، اما از آنجا كه نقش اين گروه در تيم سلامت برنامه پزشك خانواده بسيار كمرنگ شده، مي‌توان گفت در عمل روانشناس باليني از اين برنامه ملي حذف شده است.

به گفته وي، در نسخه 02 برنامه پزشك خانواده، نقش در نظر گرفته شده براي روانشناس به صورت مشاوره‌اي (FFS) است. به اين ترتيب پزشك تيم سلامت، بيمار را تنها براي مشاوره به روانشناس باليني ارجاع مي‌دهد.

دكتر ناصحي در اين باره ادامه داد: از آنجا كه روانشناسان باليني در ايران از نظر بهداشتي از مجوز و پروانه كار برخوردار نيستند، عملا نقشي در برنامه پزشك خانواده نخواهد داشت.

وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره مقايسه وظايف روانشناسان باليني در نسخه قبلي و جديد برنامه پزشك خانواده، گفت: وظايف تدوين شده در نسخه قبلي برنامه پزشك خانواده عمدتا مسائل آموزشي، پيشگيري و پيگيري بيماران بود كه اين وظايف در نسخه 02 و به صورت مشاوره قابل انجام نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دكتر ناصحي گفت: در مجموع هرچند روانشناس باليني به صورت FFS هنوز در برنامه پزشك خانواده وجود دارد، اما در عمل مي‌توان گفت نقش روانشناس در تيم پزشك خانواده حذف شده است.

مدير كل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت در پايان ابراز اميدواري كرد كه در رابطه با نقش روانشناسان در نسخه 02 برنامه پزشك خانواده تجديدنظر شده و وظايف آنها در تيم سلامت به روال سابق باز گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016