شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان بهزيستي خواستار ترويج آموزش‌هاي پيش از ازدواج در دبيرستانها شد، ایسنا

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: "مراكز همسريابي" با رعايت هنجارهاي اعتقادي و زمينه‌هاي اجتماعي در كشور بايد ايجاد شوند و به سمت همسريابي درست گام برداشته و هدايت شوند.

علي محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به رشد «طلاق» در كلانشهرها اظهار كرد: در حال حاضر از هر شش ازدواج در كشور يك ازدواج به طلاق منتهي مي‌شود، اما در كلانشهرها اين آمار يك طلاق از هر سه ازدواج را شامل مي‌شود كه اين امر ناشي از تبعات توسعه ‌يافتگي است.

وي در ادامه با اشاره به رشد آمار طلاق در روستاها، اين امر را ناشي از تسريع فرآيند توسعه، استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد همچون ماهواره و نقل و انتقال فرهنگ‌ها دانست.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با تاكيد برلزوم پيگيري استراتژي "آموزش و‌ مشاوره پيش از ازدواج" به منظور كاهش طلاق، عنوان كرد: مشاوره و آموزش پيش از ازدواج بسيار حائز اهميت و لازم است، مشاوران و روحانيون آموزش‌هاي لازم براي اين امر را دريافت كنند تا بتوانند با مشاوره درست نرخ بروز طلاق را كاهش دهند.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه به نظر مي‌رسد بايد دوره‌هاي «تربيت مدرس خانواده» در دانشگاه‌ها ايجاد شود، عنوان كرد: پيشنهاد مي‌شود، برخي از مشاوران خانواده به عنوان كارشناسان رسمي دادگستري شناسايي شوند و مراكز آموزش خانواده در سراسر كشور ايجاد شود.

زنگانه در ادامه با تاكيد بر نقش "مشاوران در دبيرستان‌ها" براي آموزش‌هاي پيش از ازدواج نيز گفت: لازم است، آموزش‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي اسلامي در دبيرستان‌ها ترويج شود.

وي افزود: همچنين لازم است، «بيمه خدمات مشاوره» در كشور ايجاد و نهادينه شود، چرا كه در حال حاضر دريافت خدمات مشاوره بسيار پرهزينه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت مراكز مداخله در بحران به منظور كاهش طلاق در سراسر كشور، تصريح كرد: در حال حاضر 148 مركز در كشور مشغول فعاليت هستند و اين مراكز در شش ماهه نخست امسال 32 هزار مورد تقاضاي طلاق را پذيرش كرده‌اند و با انجام خدمات مشاوره موفق به كاهش 40 درصدي آمار طلاق شده‌اند.

زنگانه در ادامه با اشاره به فعاليت اين مراكز در دادگاه‌ها، به صورت مستقل و در مراكز مداخله در بحران سازمان بهزيستي گفت: انتظار مي‌رود تعداد اين مراكز در دادگاه‌ها افزايش يابد.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت خط اورژانس اجتماعي (123‌) نيز به ايسنا، گفت: افرادي كه با اين خط تماس گرفته و در معرض خشونت خانوادگي قرار گرفته باشند، در صورت لزوم به مراكز مداخله در بحران ارجاع داده مي‌شوند و در يك بازه 20 روزه تحت مشاوره مددكاري، روانشناسي و حقوقي قرار مي‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016