یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگراني از آغاز موج سوم انتقال ايدز به دليل رفتارهاي پرخطر، ایسنا

مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه زمزمه‌هاي خطرناكي درباره كاهش بودجه طرح‌هاي "كاهش آسيب‌هاي اجتماعي" در كشور به گوش مي‌رسد، گفت: مهارشدن موج دوم ايدز در كشور، به دليل اجراي برنامه‌هاي كاهش آسيب بود.

محمد نفريه در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به شيوع موج سوم ايدز از طريق ارتباطات جنسي، اظهار كرد: افزايش موج سوم شيوع ايدز از طريق ارتباط جنسي به دليل ارتباطات جنسي در زنان معتاد و همسران افراد معتاد است و اين موضوع ضرورت اجراي هر چه بهتر طرح‌هاي كاهش آسيب را افزايش مي‌دهد.

وي ادامه با تاكيد بر كنترل موج سوم شيوع ايدز، عنوان كرد: آموزش گروه‌هاي خاص و گروه‌هاي همسان و ارتقاء باشگاه‌هاي مثبت از جمله اقدامات بهزيستي براي كنترل شيوع موج سوم ايدز است.

مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه تنها 1.5 درصد از بودجه سازمان بهزيستي به حوزه پيشگيري اختصاص يافته است، تصريح كرد: 90 درصد بودجه‌ سازمان بهزيستي صرف تعداد محدودي از گروه‌هاي هدف تحت پوشش مي‌شود.

به گفته وي، از مجموع 21 ميليون نفري كه در سال گذشته از بهزيستي خدمات مختلف دريافت كردند، 13 ميليون نفر خدمتي پيشگيرانه دريافت كرده‌اند.

نفريه در ادامه با بيان اينكه پيشگيري نوعي سرمايه‌گذاري اجتماعي است، اظهار كرد: نتيجه اقدامات و سرمايه‌گذاري‌ها در حوزه اجتماعي سال‌ها پس از آن خود را نشان مي‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با تاكيد براينكه طرح‌هاي پيشگيري، عدالت محور است و تمام افراد جامعه را تحت پوشش قرار مي‌دهد، اظهار كرد: خاصيت پيشگيري اين است كه در آن مي‌توان با هزينه‌هاي كم، كارهاي بزرگي انجام داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016