پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع قتلهای لحظه‌ای براثر کنترل نکردن خشم، مهر

یک آسیب شناس اجتماعی معتقد است: کنترل خشم نقش موثری در کاهش جرایم خشن به خصوص قتل خواهد داشت.

حسین مولایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بررسی پرونده قتل ها نشان می دهد حدود 40 درصد قتل ها با انگیزه نزاع و درگیری رخ می دهد و این قتل ها که به آن جنایتهای لحظه ای نیز گفته می شود بر اثر خشم آنی اتفاق می افتد.

وی افزود: در این دسته از جنایت ها قاتل بدون انگیزه و نقشه قبلی مرتکب جنایت می شود. این قاتلان پس از دستگیری از جنایت خود ابراز پشیمانی می کنند اما این پشیمانی دیگر هیچ سودی ندارد. برخی از این متهمان ادعا می کنند دچار جنون آنی شده اند که پس از معاینات تخصصی از سوی پزشکان مشخص می شود آنها دچار جنون نبوده و منظور آنها همان خشم آنی بوده اند.

این آسیب شناس می گوید: وجود عوامل مختلف مانند مشکلات روحی، اقتصادی، ترافیک و... باعث کاهش آستانه تحمل افراد در جامعه شده است به طوری که در برابر هر کنشی از خود واکنش نشان می دهند. در این زمینه مسوولان مربوطه و دستگاه های مرتبط باید اقدامات لازم را انجام دهند تا سطح آستانه تحمل را در جامعه بالا ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی خاطرنشان کرد: افرادی که خیلی سریع عصبانی می شوند باید به متخصصان مراجعه کنند تا با کمک روانشناسان خشم خود را به کنترل درآورند. قدم زدن، کشیدن نفس عمیق، خوردن یک لیوان آب سرد و ورزش از جمله راههای کاهش خشم است که می تواند باعث کاهش خشونت در بین افراد و جامعه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016