پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، وزير ارشاد در کنفرانس "هاليووديسم و سينما": درصدديم ماهيت واقعی هاليوود را مشخص کنيم، ايسنا

دومين کنفرانس بين‌المللی «سينما و هاليووديسم» صبح امروز ـ پنجشنبه ـ با حضور رييس جمهور در سالن شهيد بهشتی نهاد رياست جمهوری آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دومين کنفرانس بين‌المللی «هاليووديسم و سينما» که به منظور مروری بر پشت پرده سينمای هاليوود و همزمان با سی‌امين جشنواره فيلم فجر، اظهار کرد: در اين اجلاس در صدد هستيم ماهيت واقعی هاليوود برای نقاب زيبايی که بر چهره دارد و مدعی هنر و صنعت است مشخص کنيم.

حسينی با بيان اينکه پشت پرده‌ی اين چهره زيبا که ادعای انسان دوستی دارد ماهيت صهيونيستی نهفته است، ادعا کرد: در واقع ما در اين همايش درصدد هستيم که ماهيت نظام سرمايه‌داری را بهتر بشناسيم و اينکه از چه شيوه‌هايی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی از مهمانان در اين جلسه گفت: اميدواريم که شاهد يک انسجام در بين عدالت‌خواهان باشيم و در راه تحقق هدفمان از آموزه‌های الهی بهره بگيريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی از شرکت‌کنندگان در اين مراسم تشکر و قدردانی کرد.


***

به گزارش ايسنا، همچنين جواد شمقدری ـ معاون سينمايی وزير ارشاد ـ‌ با بيان اينکه جمعی از مهمانانی که در اين مراسم حضور دارند از اعضای فعال جنبش وال استريت و منتقدان هاليوود و نظام سرمايه‌داری و صهيونيسم هستند، گفت:‌ برخی از اين دوستان فيلم‌هايی را نيز در اين زمينه ساخته‌اند از جمله جنگ هاليوود با خدا و يا فريب هاليوود و همچنين برخی از آنها کتاب‌هايی را در مورد جنبش وال‌استريت نوشته‌اند.

وی با بيان اينکه اين کنفرانس سه روزه است و در آن مباحثی چون هاليوود و انحطاط بشر، هاليوود و صهيونيسم، سينما و بيداری مورد بررسی قرار می‌گيرد گفت: سينمای هاليوود توانسته يک سيطره ويژه بر کل فرهنگ کشورهای دنيا پيدا کند و تبديل به يک مکتب شده.

وی افزود: جريانی در هاليوود است که اجازه نمی‌دهد سينماگران مستقل فعاليت کنند و سيستمی که در آن حاکم است خشن است. عليرغم تصوير زيبايی که از ازادی ارائه می‌دهد اين سيستم، سيستمی خشن و ضد آزادی است.

در اين راستا می‌توانيم به خاطره‌ای اشاره کنم پنج ـ شش ماه پيش با يکی از سينماگران مسلمان اهل خاورميانه که در هاليوود کار می‌کند ديداری داشتم. در پايان کارت ويزيتی به من داد که يک اسم صهيونيست در آن نگاشته شده بود و وقتی من از او در اين ارتباط پرسيدم گفت: اگر افشا شود که من يک غيريهودی هستم و مسلمان هستم وضعيت من در هاليوود به خطر می‌افتد و می‌بينيد که چه فضای خشنی بر هاليوود حاکم است.


***

در اين مراسم همچنين وبستر پارتلی ـ‌ نويسنده آمريکايی و ژورناليست ـ نسخه ای از کتاب خود که در مورد يازدهم سپتامبر نگاشته را به رييس جمهور هديه کرد.

او سپس به ايراد سخنرانی پرداخت و با ابراز خرسندی از ديدار با رييس جمهور خطاب به وی گفت: شما برای کسانی که می‌خواهند از کشور خود دفاع کنند بگوييد که ما اکنون در دنيايی زندگی می‌کنيم که بحران جدی در آن وجود دارد و سردمداران آن آمريکا و صهيونيست هستند. ما شاهد حملات هيستريک هستيم که ايران را هدف گرفته است و تفکر جنگ واشنگتن را فرا گرفته است و هر روز صحبتی از حمله به ايران از سوی مقامات اين کشور انجام می‌شود.

وی با بيان اينکه در زبان جنبش اشغال وال استريت هاليوود جزو يک درصدی‌هاست و بقيه مردم ۹۹ درصدی هستند که نيازمند يک فرم جديدی از سينما که بر اساس نيازهای انسانی و به دنبال حل مشکلات بشر باشند.

اين عضو جنبش ۹۹ درصدی گفت: هرکسی به ايران می‌آيد شاهد پيشرفت‌های جهانی در زمينه اقتصادی و ديگر زمينه‌ها در ايران است که مسؤول آن دولت شما بوده است و من به خاطر موفقيت‌هايتان و در راستای هدايت کشورتان به سمت صلح و پيشرفت به شما تبريک می‌گويم. حرکتی که عليه امپرياليسم و صهيونيسم آغاز کرده‌ايد؛ لذا من در اينجا نسخه‌ای از کتاب خود را که در مورد ۱۱ سپتامبر است را به شما اهدا می‌کنم.


***

در اين مراسم همچنين کاترين پاليو از يونان به ايراد سخنرانی پرداخت و گفت: من برای شما و مردم ايران آرزوی موفقيت می‌کنم و به شما تسليت می‌گويم به خاطر ترور دانشمندان هسته‌يی‌تان.

وی به روابط ايران و يونان اشاره کرد و گفت: هزاران سال مردم اين دو کشور در صلح با يکديگر زندگی کردند.

وی همچنين فرا رسيدن جشن‌های پيروزی انقلاب اسلامی را تبريک گفت و ياد امام خمينی (ره) را که از آن به عنوان فيلسوفی بزرگ ياد کرد گرامی داشت.


***

به گزارش ايسنا در ادامه اين مراسم آرنولد کوهن، خاخام يهودی آمريکايی ضد صهيونيسم گفت: من به شما و ملت ايران به خاطر شجاعتی که در بيان حقيقت داريد تبريک می‌گويم.

وی گفت: ما با فلسفه صهيونيست و ايده آن مخالف هستيم و اميدواريم که اين کنفرانس بتواند به بررسی تاثيرات مخرب هاليوود بپردازد.

وی خطاب به احمدی نژاد گفت: اميدواريم که شما بتوانيد بيش از اين برای مردم و کشور خود کار کنيد و تلاش کنيد اکنون ايران به موفقيت‌های بسيار خوبی دست پيدا کرده و اميدوارم اين کنفرانس بتواند از حقيقت رونمايی کند.


***

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين توماس پولارت استاد دانشگاه آمريکا و نويسنده کتاب ماشين جنگی هاليوود نظامی گری آمريکا و فرهنگ عمومی به ايراد سخنرانی پرداخت و گفت: خشونت بر فرهنگ هاليوود تسلط دارد. فيلم‌هايی که در هاليوود ساخته می‌شود مروج ترور و شکنجه است و در واقع آن را رواج می‌دهد و برخی تحليلگر ان می‌گويند اين فيلم‌ها باعی می‌شود که خشونت در فرهنگ مردم نهادينه شود.

وی همچنين نسخه‌ای از کتاب خود را به رييس جمهور اهدا کرد.


***

در اين مراسم همچنين از تعدادی از فعالان در اين عرصه که در واقع تلاش می‌کنند پشت پرده سينمای هاليوود را نمايان کنند، تشکر و قدردانی شد و با حضور رييس جمهور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری معاون سينمايی وزير ارشاد به آنها لوح‌های تقديری داده شد.

از جمله اين افراد می‌توان به رابرت فوريسون، ايزابل پيسانو، ماريا پوسيه، کلوديا سوفاف و همچنين شان استون پسر اليور استون کارگردان معروف آمريکايی اشاره کرد.

دومين کنفرانس بين‌المللی هاليووديسم و سينما سه روزه است و مهمانانی از بيش از ۱۰ کشور در آن حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016