شنبه 22 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افسردگي زمستانه را با پياده‌روي زير نورآفتاب درمان كنيد، ایسنا

يک روان‌شناس هشدار داد: افسردگي فصلي و زمستانه، در اغلب موارد دامن‌گير زنان جوان مي‌شود.

شهين موسوي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: افسردگي فصلي يا اختلال فصلي که اصطلاحاً به آن SAD نيز گفته مي‌شود، هر سال در يک زمان مشخص که اغلب تابستان يا زمستان است، رخ مي‌دهد.

وي يادآور شد: يکي از عمده دلايل بروز افسردگي زمستانه کمبود نور و نيز تغيير ساعات طول شب و روز مي‌باشد.

اين روان‌شناسي با بيان اينکه ترشح ماده ملاتونين مي‌تواند باعث بروز اختلال فصلي شود، تصريح کرد: ملاتونين بيشتر در تاريکي ترشح مي‌شود، لذا زمستان و پاييز به دليل طولاني بودن ساعات شب، فرصت مناسبي براي ترشح اين ماده و نيز به تبع آن بروز افسردگي زمستانه مي‌باشد.

وي دلتنگي بيش از حد را يکي از علائم افسردگي زمستانه برشمرد و ابراز کرد: اضطراب، دلتنگي، کج خلقي و بي‌علاقگي به فعاليت‌هاي روزمره از عمده علائم افسردگي يا SAD زمستانه مي‌باشد.

موسوي با بيان اينکه افرادي که دچار افسردگي زمستانه مي‌شوند کمتر در فعاليت‌هاي گروهي شرکت مي‌کنند، اظهار کرد: افردي که دچار افسردگي زمستانه مي‌شوند، با کاهش تمرکز روبرو بوده و بيشتر به تنهايي علاقه دارند و به تبع آن نيز کمتر در جمع حضور خواهند داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين روانشناس ادامه داد: افرادي که در زمستان بيشتر مي‌خورند، علاقه شديدي به خواب پيدا کرده و مدام دچار اضافه وزن مي‌شوند، دچار افسردگي فصلي مي‌باشند که مي‌توانند اين اختلال را با پياده‌روي زير نور آفتاب رفع کنند.

وي با بيان تاثير دوبرابري پياده‌روي زير نورآفتاب نسبت به نوردرماني، خاطرنشان کرد: افراد با نگرش مثبت نسبت به زمستان و رعايت رژيم غذايي سرشار از موادمعدني و ويتامين مي‌توانند از افسردگي فصلي جلوگيري كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016