یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدرفتاری خطر بروز افسردگی طولانی در کودکان را 2 برابر می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: نتایج بررسی پژوهشگران علوم پزشکی نشان داد که احتمال بروز افسردگی طولانی مدت در کودکان آزار دیده 2 برابر است.

خبرگزاری فارس: بدرفتاری خطر بروز افسردگی طولانی در کودکان را 2 برابر می‌کند

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پابگاه اطلاع رساني سازمان نظام پرستاري، نتایج بررسی‌های تازه و به چاپ رسیده در نشریه روانپزشکی آمریکا حاکی از آن است که احتمال واکنش مثبت كودكان آزار ديده كه دچار افسردگي مي شوند به درمان کمتر است.

موسسه خیریه سین اعلام کرد که در مطالعه تازه احتمال خسارت بار بودن ضربه روحی در کودکی مشخص شده است.

یک پنجم مردم در مقطعی از زندگی به نوعی از افسردگی دچار می شوند و محققان در موسسه روانپزشکی کینگز کالج لندن درحال بررسی درباره افسردگی از نوع تکرارشونده آن هستند.

آنها نتایج ۱۶ مطالعه مختلف بر روی ۲۳ هزار نفر را مرور کردند و دریافتند که بدرفتاری دیدن در کودکی – مانند طرد شدن از سوی مادر، بدرفتاری سخت جسمی، یا سوءاستفاده جنسی خطر ابتلا به این نوع افسردگی را 2 برابر می‌کند.

یکی از محققان معتقد است که اگر این حوادث در سنين پايين در زندگی افراد رخ دهد، اثر عمیق تری دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یک بررسی نشان داد در بریتانیا، ۱۶ درصد مردم تا سن ۳۳ سالگی به افسردگی مزمن مبتلا می‌شوند. یک چهارم آنها یا حدود ۴ درصد کل جمعیت، در کودکی بدرفتاری دیده‌اند.

در مطالعه‌ای دیگر بدرفتاری دیدن در کودکی با واکنشی بدتر به معالجه دارویی و روانی همراه بود.

محقق ارشد این مطالعه گفت: امکان مراقبت از بیمارانی با سابقه بدرفتاری در دوران کودکی، حتی در صورت معالجه ترکیبی (با دارو و جلسات مشاوره) در سنين بزرگسالي ممکن نیست و برای درمان و پیشگیری به دخالت های زودهنگام نیاز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016