دوشنبه 24 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا "جدايی نادر از سيمين" برنده جايزه بفتا نشد؟ خبرآنلاين

سينما - فيلم اصغر فرهادی در حالی شصت و پنجمين دوره جوايز بفتا را دست خالی ترک کرد که بخت اصلی جايزه بخش بهترين فيلم غيرانگليسی‌زبان بود.


به گزارش خبرآنلاين، برندگان اين دوره جوايز بفتا که از آن به عنوان اسکار بريتانيا ياد می‌شود، يکشنبه شب در لندن مشخص شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مراسم جايزه بخش بهترين فيلم غيرانگليسی‌زبان به «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به کارگردانی پدرو آلمودوار کارگردان اسپانيايی اعطاء شد.

فيلم آلمودوار در حالی اين جايزه را به خود اختصاص داد که امسال در فصل جوايز سينمايی در بسياری از موارد در بخش فيلم غير انگليسی‌زبان رقابت را به «جدايی نادر از سيمين» اصغر فرهادی از ايران واگذار کرده بود.

فيلم فرهادی که نامزد دو جايزه اسکار است، آخرين بار در سی و دومين دوره جوايز فيلم حلقه منتقدان لندن در بخش فيلم خارجی‌زبان بالاتر از فيلم آلمودوار قرار گرفت و ماه قبل هم شصت و نهمين دوره جوايز سالانه گلدن گلوب با کنار زدن «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» جايزه بهترين فيلم خارجی‌زبان را به خود اختصاص داد.

از اين رو، به نظر می‌رسيد پيروزی «جدايی نادر از سيمين» در جوايز بفتا هم قطعی باشد، اما اين اتفاق نيفتاد.

وبسايت ورايتی در گزارش خود از مراسم اعطاء جوايز بفتا با اشاره پيروزی غيرمنتظره «پوستی که در آن زندگی می‌کنم»، «نفرستادن دی‌وی‌دی «جدايی نادر از سيمين» برای اعضاء آکادمی بريتانيا» را دليل شکست فيلم فرهادی ذکر کرد و نوشت «جدايی نادر از سيمين آشکارا بهای اين کار را پرداخت.»

«آتش افروزان» دنی وينو، «پينا» ويم وندرس و «Potiche» فرانسوا اوزون ديگر نامزدهای جايزه بفتا بخش فيلم غيرانگليسی‌زبان بودند.

فيلم صامت و سياه و سفيد «هنرمند» به کارگردانی ميشل هازاناويسيوس در اين دوره جوايز آکادمی هنرهای سينمايی و تلويزيونی بريتانيا (بفتا) برنده هفت جايزه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016