چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضع قوانین ممنوعیت مصرف سیگار باعث کاهش مصرف در خانه شد، فارس

خبرگزاری فارس: قوانین ممنوعیت سیگار در بسیاری کشورهای اروپایی باعث شده تا بسیاری افراد سیگاری در خانه نیز از این کار خودداری کرده و مصرف سیگار خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش منتشر شده در مجله کنترل توتون پزشکان تحقیقی را در این مورد در فرانسه، آلمان، ایرلند و هلند قبل و بعد از اعمال این قوانین و ممنوعیت سیگار کشیدن در محل کار، و رستورانها در دهه گذشته انجام داده اند.

یافته ها در این کشورها با بریتانیا مقایسه شده که در آن زمان چنین قوانینی را دارا نبود.

بر اساس یافته ها پس از اجرای این قوانین درصد سیگاریهایی که به طور کامل سیگار کشیدن در خانه را نیز متوقف کرده اند در فرانسه 17 درصد، در ایرلند 25 درصد، در هلند 28 درصد و در آلمان 38 درصد افزایش داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تعداد کل سیگارهایی که یک شخص هر روزه دود می کند نیز در ایرلند، آلمان و هلند کاهشی عمده داشته اما در فرانسه اینگونه نبوده است.

این تحقیقات به رهبری مرکز تحقیقات سرطان هیدلبرگ در آلمان انجام شده است و اثبات کرده که این ادعا که ممنوعیت سیگار کشیدن در مکانهای عمومی باعث انتقال این عادت به خانه های می شود غلط بوده و اعضای خانواده در اثر این قوانین در خطر بیشتری قرار نگرفته اند.

قوانین جدید باعث شده تا بسیاری از سیگاریها ،سیگار کشیدن در خانه را ترک کنند به ویژه اگر زمینه ای برای ترک سیگار را هم داشته باشند.

این تحقیقات بر اساس پاسخ های 4634 نفر در 4 کشور و 1080 نفر در بریتانیا بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016