شنبه 6 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادران مسن بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند، فارس

خبرگزاری فارس: محققان انگلیسی دریافتند که مادران مسن به علت نگرانی درباره خود و سلامت فرزندانشان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در جریان تحقیقات خود از هزاران مادر دریافتند میانگین ابتلا به افسردگی در مادران 40 تا 44 سال که دارای کودکان زیر پنج سال هستند، درمقایسه با مادران جوانتر افزایش می یابد.

محققان گفتند: باوجود روشن نبودن علت، اما نگرانی در دوره بارداری شاید عامل بزرگی در این زمینه باشد.

این تحقیقات نشان داد زنانی که در اواخر دهه سی سالگی و آغاز دهه 40 سالگی زایمان کرده اند به علت نگرانی های بهداشتی و سلامتی پنج بار بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در مقایسه با مادران کم سن و سال تر بوده اند.

پزشکان می گویند بهترین سن زایمان از 20 سالگی آغاز و در 35 سالگی پایان می یابد و با وجود خطرات زایمان در سنین بالا اما تعداد زنانی که زایمان خود را به تاخیر می اندازند، رو به افزایش است.

اختلال افسردگی یکی از شایع ‌ترین تشخیص‌های روانپزشکی است که با مشخصه خلق افسرده‌ و با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره مشخص می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می‌کند.

از دست‌ دادن‌ علاقه‌، بی‌حوصلگی‌ و دلزدگی، ناتوانی‌ از لذت‌ بردن‌ احساس‌ ناامیدی‌، بی‌حالی‌ و خستگی‌، بی‌خوابی، خواب‌ زیاد یا ناراحت،‌ گوشه‌گیری‌ اجتماعی‌، احساس‌ بی‌ارزش‌ بودن‌ و مورد نیاز نبودن‌، بی‌ اشتهایی‌ یا پرخوری، یبوست‌، از دست‌ دادن‌ میل‌ جنسی از جمله علائم افسردگی است.

از دیگر عوامل افسردگی می توان به مشکل‌ داشتن‌ در تصمیم ‌گیری، مشکل‌ داشتن‌ در تمرکز، یکباره‌ به‌ گریه‌ افتادن‌ بدون‌ توضیح‌ مشخص،‌ احساس‌ گناه‌ شدید به‌ خاطر وقایع‌ بی‌اهمیت‌ یا خیالی‌، تحریک‌پذیری، بی‌قراری، افکار خودکشی‌، دردهای‌ مختلف‌ مثل‌ سردرد و درد قفسه‌ سینه‌ بدون‌ شواهدی‌ از بیماری‌ جسمی‌ نام برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016