چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعات ارزی که مسافران خارج از کشور بايد بدانند، مهر

بانک مرکزی جزئيات کامل اطلاعات ارزی را که مسافران خارج از کشور بايد بدانند، اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی بانک مرکزی به منظور پاسخگويی به سؤالات آن دسته از هموطنانی که عازم سفر خارج از کشور هستند و در راستای رفع ابهامات موجود در زمينه ميزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل‌های مربوطه را بار ديگر در ‌اختيارهموطنان عزيز قرار داده است.

ميزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد و نحوه سفر

- سفرهای هوايی

۱- به مقصد کشورهای ترکيه، ترکمنستان، کويت، قطر، بحرين و عمان به ميزان ۱۰۰۰دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يکبار در سال.

۲- به مقصد کشورهای آذربايجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربی به ميزان ۴۰۰دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يکبار در سال.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




۳- به مقصد کشورهای عراق، سوريه و عربستان ”عمره‌مفرده“بميزان ۴۰۰ دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت در سال.

۴- به مقصد ساير کشورها بميزان ۱۵۰۰ دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يک بار در سال.

- سفرهای زمينی، ريلی و دريايی

۱- به مقصد کشورهای عراق، سوريه و عربستان ”عمره‌مفرده“به ميزان ۴۰۰ دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت درسال.

۲- به مقصد ساير کشورها به ميزان ۴۰۰ دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يک بار در سال.

مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی بابت سفرهای ”هوايی“ و يا ”زمينی، ريلی و دريايی“ به ساير کشورها بشرح فوق مجموعاً دو نوبت در سال از ارز مسافرتی‌مربوط به کشورهای عراق، سوريه و عربستان نيز بهره‌مند شوند.

کمااينکه مسافرانی که از دونوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوريه و عربستان استفاده نموده اند نيز می توانند از ارز مربوط به ساير کشورها به شرح فوق استفاده کنند.



نحوه خريد ارز مسافرتی


در مورد سفرهای هوايی کليه مسافران می‌توانند با مراجعه به يکی از شعب بانک های ملی ايران ، ملت و سامان در سطح شهر با ارائه مدارک مربوط، ارز مسافرتی خود را درخواست و سند حسابداری يا رسيد آن را دريافت نمايند. تحويل ارز با ارائه رسيد مذکور پس از گيت خروجی فرودگاه امکان پذير می‌باشد.ضمناً خريد ارز بابت سفرهای زمينی ، ريلی ودريايی در حال حاضر طبق روال گذشته صورت می پذيرد.


ساير نکات


۱- فروش ارز مسافرتی به مسافرين با سن قانونی کمتر از ۲ سال امکان پذير نبوده و برای سنين ۲ تا ۱۲ سال به ميزان ۵۰ درصد مبالغ مورد اشاره فوق خواهد بود.

۲- فروش ارز مسافرتی به نرخ رسمی صورت می‌گيرد.

۳- در ترتيبات فروش ارز مسافرتی منظور از سال، سال شمسی تقويمی است . بر اين اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال۱۳۹۰ از ارز مسافرتی خود استفاده نموده‌اند از ابتدای سال۱۳۹۱ می‌توانند از ارز مسافرتی جديد خود بهره‌مند شوند.

۴- خريد ارز مسافرتی توسط مسافرانی که با گذرنامه ايرانی سفر می‌نمايند درصورتی‌ که کشور مقصد آنها کشور محل اقامت آنها نيز ‌باشد، بدون نياز به ويزا امکان پذير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016