چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه رهبر: قوه قضائیه تنها می‌تواند مهریه تا سقف 110 سکه را پیگرد قانونی کند، فارس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس افرادی که تمکن مالی ندارند ملزم به پرداخت مهریه تا سقف 110 سکه هستند و قوه قضائیه موظف به پیگرد قانونی این سقف از مهریه است.

فاطمه رهبر در گفت‌و گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص مصوبه روز گذشته مجلس در رابطه با مهریه اظهار داشت: مصوبه دیروز مجلس به هیچ عنوان تعیین یک سقف برای مهریه نیست زوجین می‌توانند در هنگام ازدواج هر میزان مهریه که تمایل دارند تعیین کنند.

وی افزود:‌ در برخی از مواقع یک پسر توانایی مالی کافی نداشته به عنوان مثال دانشجوست و تصمیم به ازدواج می‌گیرد به دلیل علاقه‌ای که به دختر دارد مهریه سنگین را می‌پذیرد در حالی که توانایی تأمین هزینه‌های روزانه زندگیش را هم نداشته و با کمک خانواده‌اش زندگی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌اگر این زوج دچار اختلاف شوند و زن مهریه خود را به اجرا بگذارد مرد چگونه می‌خواهد آن را پرداخت کند و این موضوع موجب زندانی شدن یک جوان می‌شود.

رهبر تصریح کرد: با مصوبه روز گذشته مجلس افرادی که تمکن مالی ندارند تا سقف 110 سکه را پرداخت خواهند کرد و ملزم به پرداخت میزان بالاتر نیستند و برای این موضوع زندانی هم نمی‌شوند اما اگر فردی توانایی مالی داشته باشد باید تمام مهریه خود را پرداخت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس قوه قضائیه برای افرادی که تمکن مالی ندارند تا سقف 110 سکه حق پیگرد قانونی دارد.

این نماینده مجلس در‌خصوص معضل جهیزیه‌های سنگین عنوان کرد: هم‌اکنون مهریه و جهیزیه سنگین عامل بازدارنده‌ای برای ازدواج آسان جوانان هستند و بسیاری از پسران جوان به دلیل ترس از مهریه سنگین و مخارج عروسی ازدواج نمی‌کنند همچنین بسیاری از خانواده‌ها به خواستگاران دخترشان جواب رد می‌دهند تنها به دلیل اینکه توانایی تهیه جهزیه سنگین را ندارند.

رهبر گفت: مجلس نمی‌تواند در تمام این مسائل ورود پیدا کرده و برای آنها محدودیت ایجاد کند خانواده‌ها باید با تغییر نگاهشان در مسیر ازدواج آسان گام بردارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016