چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد شیشه درتمام استانها، مهر

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد شیشه در تمامی استانها در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون هاشمی در مراسم راه اندازی اولین مرکز اجتماع درمان مدار شیشه گفت: در حال حاضر آسیب های اجتماعی در کشور به شدت افزایش یافته به همین دلیل با توجه به نوع آسیبها باید توسط سازمان های ذیربط برنامه ریزی های زیادی درجهت پیشگیری و رفع آسیب ها انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی و پیشگیری از آسیبها در اولویت برنامه های سال آینده سازمان قرار دارد، تاکید کرد: درمان و پیشگیری از اعتیاد با توجه به شدت و انواع مختلف اعتیاد در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد که بر همین اساس نیز برنامه های مختلفی از سوی سازمان بهزیستی در دست اجراست.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به همکاری با تشکل های غیر دولتی در خصوص اعتیاد افزود: راه اندازی اولین مرکز اجتماع درمان مدار شیشه نیز از سوی یکی از تشکل های غیر دولتی "جمعیت تولد دوباره" انجام شده و از این پس نیز همکاریهای زیادی با تشکل های مختلف در مورد اعتیاد و درمان آن انجام خواهیم داد.

هاشمی به اهمیت موضوع اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی خانواده ها در مورد اعتیاد و انواع آن و همچنین پیشگیری از این آسیب خطرناک یکی از موارد مهمی است که تشکلهای غیر دولتی باید به آن تاکید داشته باشند.

وی از توسعه کلینیکهای مددکاری برای درمان اعتیاد خبر داد و گفت: به منظور تغییر فرهنگ ها و رفتارهای خانواده ها در مورد پیشگیری از اعتیاد و همچنین اطلاع رسانی به آنها طی سال آینده کلینیک های مددکاری در کشور گسترش پیدا می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش اعتبارات در بخش پیشگیری از آسیبها و همچنین اعتیاد افزود: طی سال آینده اعتبارات بخش پیشگیری دو برابر و همچنین اعتبار در موضوع اعتیاد نیز سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به ضرورت ایجاد مرکز اجتماع درمان مدار شیشه در هر یک از استانهای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان شیشه نیاز به پروتکل و مراحل مختلف و متفاوتی با سایر مخدرها دارد به همین دلیل لازم است طی سال آینده در هر یک از استانهای کشور یک مرکز برای درمان خاص شیشه راه اندازی شود.

هاشمی گفت: طی سه ماه آینده در کشور اولین مرکز تخصصی ویژه درمان شیشه برای زنان در کشور راه اندازی می شود.

وی به عیدی 404هزار خانواده مددجوی تحت پوشش نیز اشاره کرد و گفت: طی هفته آینده عیدی نقدی مددجویان معادل یک ماه حقوق به حساب آنها واریز می شود و در تلاش هستیم سبد کالای آنها نیز هر چه زودتر به دستشان برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016