شنبه 13 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار وزارت بهداشت از بازگشت موج دوم ایدز در زندانها، فارس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: به علت کمرنگ شدن اجرای برنامه‌های کاهش آسیب در زندانها، بازگشت دوباره موج دوم ایدز در بین معتادان ترزیقی از طریق زندانها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عباس صداقت افزود: زندانها در دهه گذشته فعالیت خوبی در کنترل HIV در کشور داشتند و با اجرای برنامه کاهش آسیب در زندانها طی ۸ سال شیوع HIV در زندانها از ۲.۴ درصد به ۱.۷ درصد در سال ۱۳۸۹ رسید که یک موفقیت بسیار بزرگ بود و مورد تأیید و تقدیر سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: ولی متأسفانه در سالهای اخیر و به خصوص در یکی دو سال گذشته نگران کمرنگ شدن اجرای برنامه کاهش آسیب در زندانها هستیم.

وی گفت: شاید یکی از دلایل آن توفیق بزرگی بود که در دهه گذشته در زندانهای کشور به دست آمد و این هشدار برای ما جدی است که نکند خوشبینی از این موفقیت باعث شود که غافل شویم و دوباره موج دوم شیوع HIV از طریق مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر در بین زندانیان برگردد و دوباره با موج یا اپیدمی مضاعف این بیماری در کشور و در بین این گروه مواجه شویم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صداقت اضافه کرد: از ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز درخواست داریم که برنامه کاهش آسیب را کمرنگ نکنند زیرا اخیراً خبرهایی شنیده‌ایم که بودجه مراکز گذری درمان اعتیاد و برنامه‌های کاهش آسیب کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: از طرفی سرانه بهداشت زندانها کافی نیست و از نظر اعتبارات از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و زندانها می‌خواهیم به اجرای برنامه کاهش آسیب بیشتر توجه کنند.

وی هشدار داد: با روند فعلی خطر بازگشت موج دوم ایدز و افزایش موارد این بیماری در بین زندانیان و معتادان تزریقی دور از انتظار نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016