سه شنبه 23 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين پاکدل از اجرای نمايش عشق و عاليجناب انصراف داد، ايلنا

با توجه به حجم بالای مميزی و از ريخت افتادن نمايش در صورت اعمال نظرات حيرت‌آور، بديع و جديد رئيس شورای نظارت بر نمايش با وجود آمادگی کامل، از اجرای عمومی نمايش عشق و عاليجناب اعلام انصراف می‌کنم.

ايلنا: حسين پاکدل از اجرای عمومی نمايش عشق و عاليجناب انصراف داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پاکدل در نامه‌ای؛ دلايل انصراف خود را به اين شرح نوشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با توجه به حجم بالای مميزی و از ريخت افتادن نمايش در صورت اعمال نظرات حيرت‌آور، بديع و جديد رئيس شورای نظارت بر نمايش با وجود آمادگی کامل، از اجرای عمومی نمايش عشق و عاليجناب اعلام انصراف می‌کنم.

طبعاً هرموقع شرايط برای اجرای اين اثر با نظارت معقول و قانونی توسط انسان‌های مسئول، فهيم و پايدار بر سخن و تصميم ميسر بود؛ حتماً آنرا به صحنه خواهم برد.

بنده حاضر نيستم آغازکننده حرکتی باشم که بر مبنای لاقيدی و فرصت طلبی‌ی مفرط، درنهايت منجر به نابودی انديشه و تفکر در بدنه‌ی تئاترملی ما می‌شود.

اين‌ها همه در حالی است که متن اين نمايش با نظر مثبت و متفق شورای نظارت بر نمايش تصويب شده و همچنين مجوز کتبی آن توسط رئيس مرکز هنرهای نمايشی صادر شده است.

اجرای بازبينی آن توسط شورای عالی انتخاب آثار برای حضور در جشنواره مورد تصويب قرار گرفته است. و علی رغم آن چندين مورد اصلاحی و اعمال سيلقه شخصی توسط شخص مدير جشنواره و مشاور ايشان به اثر اعمال شد ولی در مجموع آن‌چنان نبود که نمايش را از شکل دراماتيک يا زيبايی‌ی بيانی داستان خارج کند.

لذا به همين خاطر در جشنواره سی‌ام دو اجرای موفق در سالن اصلی داشت و اين نمايش در سه رشته کانديد و از هيئت داوران لوح تقدير کارگردانی دريافت کرد.

متعاقب آن شورای انتخاب آثار تئاتر شهر به اتفاق آرا اثر را برای اجرای فصل بهار سالن اصلی تئاترشهر انتخاب و در جدول برنامه‌های فصل اعلام عمومی کردند.

اکنون رئيس شورای نظارت پس از نشست روز دوشنبه بيست و دوم اسفند در مرکز هنرهای نمايشی و تصميم‌گيری درخصوص نمايش عشق و عاليجناب به شکل حيرت‌انگيزی اعلام داشتند؛ بايد تمامی شخصيت‌های تاريخی و سياسی اثر حذف شوند و شخصيت محوری نه در اثر کودتای امريکايی‌ها به دستياری و معاونت زاهدی بلکه در اثر يک جنايت يا خيانت شخصی دچار مشکل شود.

اين درحالی است که تمامی دوستان تصميم گير ازجمله همين رئيس شورا و بعضی دوستان عضو شورا و مدير تئاتر شهر در مراحل مختلف به دفعات از ساختمان دراماتيک اثر تعريف کرده و به بنده در خلوت اعلام کرده‌اند اين نمايش حتی يک کلمه مميزی ندارد. لذا به زودی طی بيانيه‌ای تفضيلی و سرگشاده درخصوص اين تصميم و مراحلی که باعث رسيدن به اين شرايط برای گروه نام‌آور، زحمتکش، بی‌توقع و پايدار اين نمايش شد، را برای کسب عبرت و درج در تاريخ هنر نمايش خطاب به هيئت مديره و مديرعامل خانه تئاتر صادر می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016