چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران باز هم به جان تئاتر شهر افتادند

ضلع شمالی فضای مجموعه تئاتر شهر در ایام تعطیلات نوروز که رسانه‌ها نیز به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند باز هم شاهد حضور کارگران و آماده‌سازی فضا برای راه‌اندازی کارگاه احداث زیرگذر چهارراه ولیعصر است.

به گزارش خبرنگار مهر، فضای باز مجموعه تئاتر شهر طی سال‌های گذشته بارها و بارها مورد خاک برداری و گودبرداری سازمان متروی شهری و مراکز و نهادهای دیگر بوده است. سال 90 و بعد از احداث ایستگاه متروی شهر در فضای ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر، سازه‌ای جدید در ضلغ شمال غربی فضای تئاتر شهر متولد شد.

ساخت این سازه که متعلق به هواکش‌های متروی چهارراه ولیعصر بود با واکنش‌ رسانه‌ها، هنرمندان تئاتر و مدیران و مسئولان تئاتری متوقف شد و با همکاری مسئولان مترو و شهرداری اسکلت این سازه برچیده شد و تئاتر شهر از محصور شدن با سازه‌ای دیگر نجات پیدا کرد.

ایام تعطیلات نوروز که تئاتر و تئاتر شهر خود را برای آغاز سال جدید کاری آغاز می‌کنند اتفاقاتی نیز در پیرامون تئاتر شهر در حال شکل‌گیری است و گویا قرار است سالی پر دغدغه را برای بنای فرهنگی و هنری تئاتر شهر رقم بزند. در ایام تعطیلات نوروز و در زمانی که مدیران و مسئولان و خانواده تئاتر هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، ضلع شمالی فضای باز مجموعه تئاتر شهر در حال محصور شدن توسط کارگردان مترو و شهرداری تهران است.

وقتی از کنار فضای باز مجموعه تئاتر شهر گذر می‌کنیم در کنار سازه ایستگاه مترو که به لحاظ نما هیچ تناسبی با مجموعه تئاتر شهر ندارد شاهد محصور شدن فضایی مستطیلی هستیم که قرار است تبدیل به کارگاه احداث زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طبق گفته پیمانکاران پروژه قرار است این کارگاه تا یک سال و نیم در این مکان دایر باشد و فعالیت‌ها در آن ادامه داشته باشد. البته طبق گفته این افراد شاید فعالیت این پروژه تا دو سال دیگر ادامه پیدا کند. این در حالی است که در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر نیز فضایی موجود است که بعد از تخریب بناهای فرسوده ایجاد شده است.

احداث کارگاه احداث زیرگذر عابر پیاده در ضلع شمالی فضای مجموعه تئاتر شهر باعث می‌شود که مجموعه تئاتر شهر باز هم به لحاظ بصری با مشکل مواجه شده و نگاه عابران و شهروندان از مجموعه تئاتر شهر غافل شود. طبق گفته پیمانکاران و مسئولان این پروژه هماهنگی‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احداث و راه‌اندازی این کارگاه انجام شده است.

گویا قرار نیست مجموعه تئاتر شهر از حفاری و خاک‌برداری و احداث کارگاه‌ها و فضای غیر هنری در پیرامون خود در امان باشد و آغاز سال 91 و احداث کارگاه زیرگذار عابر پیاده چهارراه ولیعصر بیانگر این وضعیت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016