چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يك فعال حقوق كودك: ۲۷ درصد كودكان كشور خارج از چرخه تحصيل قرار دارند

يك فعال حقوق كودك با بيان اينكه 27 درصد كودكان كشور خارج از چرخه تحصيل قرار دارند، گفت: اين امر استمرار فرايند فقر در بزرگسالي را سبب مي‌شود.

فرشيد يزداني در گفت‌وگو با خبرنگار‌ »اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه بر اساس آمارهاي حاصل از آخرين سرشماري رسمي كشور بيش از 3،5 ميليون كودك خارج از چرخه تحصيل قرار دارند،‌اظهار كرد: اين رقم با توجه به منابع موجود كشور رقم بسيار نامطلوبي است.

وي افزود: خارج ماندن اين كودكان از چرخه تحصيل در كودكي استمرار فقر آنها در بزرگسالي را موجب مي‌شود.

اين فعال حقوق كودك در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعي محروميت كودكان از تحصيل عنوان كرد: بالا رفتن نرخ بيكاري و گسترش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله تبعات اجتماعي محروميت كودكان از كار است.

يزداني در ادامه با اشاره به جنبه‌هاي اقتصادي محروميت كودكان از تحصيل گفت: استمرار نابرابري‌ها و كاهش فرصت‌هاي اشتغال برابر از تبعات خارج ماندن كودكان از چرخه تحصيل است.

وي در ادامه با بيان اينكه هر هزينه اي براي اموزش 5 برابر توليد ارزش افزوده مي كند، اظهار كرد: خارج ماندن يك چهارم جمعيت كودكان از چرخه تحصيل در كودكي بيرون ماندن آنها را از چرخه توانمندسازي و توليد در بزرگسالي سبب مي‌شود و بر اقتصاد كلان كشور اثر مي‌گذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين فعال حقوق كودك افزود: ضمن اينكه كودكان تنها سازندگان امروز نيستند بايد در كودكي هم كودكي كنند و محروميت آنها از تحصيل از بين رفتن كودكي و وارد شدن زود هنگام آنها را به بزرگسالي را موجب مي‌شود.

يزداني در ادامه عنوان كرد: اين‌ها همه در حالي است كه اين كودكان تريبون ندارند، نقش سياسي اجتماعي و حق راي ندارند و نه اين دليل در برنامه ريزي‌ها از آنها غافل مي‌شوند و بايد دغدغه مندان حوزه اجتماعي به اين موضوع دامن زده و آگاهي رساني كنند.

اين فعال حقوق كودك د ر بخش پاياني گفت و گويش با ايسنا با اشاره به فوت سه كودك در اجراي اخير خاله‌ شادونه در خرمدره گفت: اين امر به خاطر نبود برنامه‌هاي شاد و نگاه منفعت طلبانه به كودكان رخ داد و لازم است مسوولان از جمله وزارت ارشاد، شهرداري‌ها و غيره نظارت جدي و مسئوليت پذيرتري در اين زمينه اعمال كنند و پاسخگو باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016