شنبه 30 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد رئیس بازرسی کل کشور از مبارزه خیابانی با بی‌حجابی

دویچه وله: همزمان با اجرای فاز جدید طرح "تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌های خیابانی" رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن بی‌‌ثمر خواندن این طرح، از زنان خواست که به‌جای پشت‌میز نشینی به تعادل روانی شوهرانشان کمک کنند.

مصطفی پور محمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با جمعی از زنان استانبحران تشکیل دولت در یونان زمینه‌ساز خشونت‌های زیادی بود خراسان رضوی در اظهاراتی متناقض از سویی خواست زنان برای حضور در جامعه را یک واقعیت ‌خواند و از سوی دیگر "ارج و قرب" خانه‌داری را به آن‌ها گوشزد کرد.

پورمحمدی همچنین با اشاره تلویحی به اجرای طرح موسوم به "تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن‌های خیابانی" گفت: «وقتی در خانواده و دبستان از حجاب و عفاف سخن گفته نمی‌شود ... نمی‌توان در خیابان‌ها یقه جوان را گرفت.»

مقایسه ارزش اقتصادی کار اداری و خانه‌داری

پایگاه خبری قدس آنلاین، ۲۹ اردیبهشت از قول رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشت: «تحقیقی بیان می‌کند که چهل درصد از تولید ناخالص داخلی در منزل شکل می‌گیرد.» محمدی با استناد به این آمار افزوده است:«بخشی از کار ویژه زنان در خانواده رساندن مرد به یک تعادل روانی است ... حال اجر و قرب زنان برای مشاوره روانی به شوهر و فرزندان بیشتر است یا این‌که پشت میز نشستن و کار اقتصادی کردن؟!»

مصطفی پورمحمدی پرسید: «زنی که در خانواده مبلغ زیادی ارزش اقتصادی تولید می‌کند با مردی که از اداره خود حقوق می‌گیرد چه تفاوتی دارد؟» او ظاهرا با توجه به بحث‌هایی که چندی پیش بر سر امکان یا عدم امکان دست یافتن زنان به کرسی ریاست مجلس مطرح شد، گفت «این‌که بخواهیم حضور زنان در برخی مسئولیت‌ها و شغل‌ها را تسهیل کنیم باید مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«جامعه دچار ضعف‌های اخلاقی است»

پورمحمدی در بخش دیگری از اظهاراتش وضعیت حقوق زنان در جوامع غربی و اروپایی را نابسامان خواند و گفت «بخش زیادی از طلاق‌ها در کشورهای غربی ناشی از خشونت به زنان است. این در حالی است که نقطه اوج پیش‌برندگی جمهوری اسلامی ایران رعایت حقوق زنان در جامعه است.»

پورمحمدی بدون اشاره به آمار رو به افزایش طلاق در ایران، اعتراف کرد که پایه‌های اخلاقی در این جامعه نیز به شدت آسیب دیده است: «این عنصر متأسفانه در جامعه امروز ما سست شده و جامعه از بد اخلاقی‌ها بسیار آسیب دیده است که به یک حوزه خاص منحصر نیست. یعنی اگر سیاست، اقتصاد و... ما آسیب می‌بیند به خاطر آن است که عنصر اخلاق سست شده و بعضاً به راحتی دروغ گفته و خلف وعده می‌شود. این‌ها ضعف‌های اخلاقی است که دچار جامعه ما شده است.»
تشدید حضور پلیس در مراکز خرید و میدان‌ها

همزمان با سخنان پورمحمدی که به مناسبت آغاز هفته زن ایراد شد، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد ماموران پلیس تهران فاز جدید "طرح مبارزه با بدحجابی" را آغاز کرده‌اند و در اغلب میدان‌های اصلی و اطراف مراکز خرید مستقر شده‌اند. خبرگزاری ایسنا صبح جمعه ۲۹ اردیبهشت نوشت: «پلیس پایتخت اعلام كرده است كه طی روزهای آتی مراحل دیگری از طرح برخورد با بدحجابان و مانكن‌های خیابانی را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.»

نیروی انتظامی که پیش‌تر به تمام تولیدکنندگان و پخش‌ککندگان عمده پوشاک تذکرهایی داده بود، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت و همزمان با تشدید کنترل‌های خیابانی شهروندان، به بازرسی برخی از این مراکز پرداخت.

پورمحمدی گفته است: «ما از نظر اخلاق و حجاب دچار آسیب هستیم و جنگ نرمی علیه جامعه ما شکل گرفته است. اما این آسیب را نمی‌توان از بیرون خانواده سامان داد؛ جواب هم نمی‌دهد.» او تاثیر برخوردهای انتظامی با شهروندان را ظاهری ‌خواند و تاکید کرد: «ما آن جا که باید کار کنیم کاری نمی‌کنیم بعد می‌خواهیم در خیابان مشکل جوانان را حل کنیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016