شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون مركز امور زنان:طرح «استخدام نيمه وقت زنان» پس از ابلاغ بودجه امسال اجرايي مي‌شود

معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: طرح «استخدام نيمه وقت زنان» پس از ابلاغ بودجه سال 91 به دستگاه‌ها قابل اجراست.

پروين هدايتي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «زنان» خبرگزراي دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: با توجه به انتقادهايي كه به طرح «استخدام نيمه وقت زنان» شده است، تاكيد مي‌شود تا صاحب نظران در حوزه زنان اين طرح را به خوبي مطالعه كرده و پس از آن اظهار نظر كنند؛ چرا كه طراحي اين طرح به گونه‌اي است كه صرفا افراد در بدو ورود به صورت نيمه وقت استخدام مي‌شوند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه نيمي از متقاضيان جوياي كار زنان هستند، براي پاسخ مناسب به اين تقاضاها و ورود زنان به بازار كار و حوزه‌هاي اجتماعي بايد مدل و الگوهايي پيش بيني كرد تا زنان درعين حضور اجتماعي به خانواده نيز رسيدگي كنند.

به گفته معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، طرح استخدام نيمه وقت زنان همه افراد را شامل نمي شود و كارجو از بدو استخدام اين نمونه كار را انتخاب مي‌كند و به گفته منتقدان قرار نيست تمام استخدام زنان از اين به بعد اينگونه باشد.

وي با بيان اينكه هدف بسياري از زنان از كار صرفا نياز مالي نيست و آنان خواهان حضور در اجتماع هستند، تصريح كرد: اين افراد ضمن حضور اجتماعي از توان و دانش خود در حوزه‌هاي كاري نيز استفاده مي‌كنند.

به گفته هدايتي اين طرح بر اساس ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه است كه به بند «ب» ماده 24 قانون مديريت خدمات كشوري عطف كرده است، بنابراين در اين ماده مجوز داده شده تا براي بكارگيري نيروهاي انساني در حوزه بخش دولتي به ازاي خروج هر سه نفر از مشاغل تصدي گري و يك نفر از مشاغل حاكميتي، يك نفر استخدام شود كه مي‌توان به جاي اين يك نفر دو نفر نيمه وقت استخدام كرد و اين جايگزيني را انجام داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي يكي ازمزاياي طرح «استخدام نيمه وقت زنان» را نداشتن بارمالي آن دانست و يادآور شد: براي اجراي اين طرح نيازي به درنظر گرفتن بودجه جديدي نيست.

هدايتي اظهار كرد: با توجه به اينكه مجوز اين استخدام در قوانين قبل وجود داشته است نيازي به تهيه و تصويب قانون جديدي نيست تا براي آن بودجه جديدي هم تصويب شود، بلكه در اين طرح فقط جايگزيني صورت مي‌گيرد.

وي در پايان يادآور شد: بخشنامه استخدام نيمه وقت زنان با بودجه سال 91 به دستگاه‌ها اعلام مي‌شود و پس از ابلاغ بودجه امسال قابل اجراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016