شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانه سینما باز هم باز نشد

پندار ـ خانه سینما خبر از بازگشایی در امروز داده بود.
چند روز پیش اعلام شده بود که درب خانه سینما، پس از رای دیوان عدالت اداری، در ششم خردادماه گشوده خواهد شد. اما حالا همه چیز فعلا منتفی‌ست.
خانه سینما، باز هم باز نشد
فرهاد توحيدي، رئیس هیات مدیره خانه سینما، به ایسنا گفته: بازگشايي خانه سينما مي‌بايد در فضاي مطلوب و بدون تنش صورت بگيرد. .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او گفته رایزنی‌ها در جریان است تا جامعه اصناف سینمای ایران ظرف چند روز آینده در فضای آرام و «بی دغدغه» کارشان را آغاز کنند.

فرهاد توضیحی توضیحی درباره «فضای بی دغدغه» و دغدغه‌های خانه‌ سینما نزده است. اما طی چند روز گذشته نهادهای مختلفی اعلام کرده بودند خانه سینما حق بازگشایی ندارد. باید منتظر ماند و دید سرانجام «رایزنی» ها طی روزهای آینده چه خواهد بود.

خانه سینما، بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینمایی ایران بود که در یک دهه گذشته همچنین جشنی را تحت عنوان جشن بزرگ سینمای ایران به صورت سالیانه برگزار می‌کرد.

این خانه، سال ۶۵ با حضور فخرالدین انوار (معاون سینمایی وقت وزارت ارشاد)، سید محمد بهشتی (مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی) و محمد مهدی حیدریان (مدیر کل نظارت و ارزشیابی) تشکیل شد.
در سال ۱۳۷۶ در ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، سیف‌الله داد از میز مدیرعاملی خانه سینما به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

در ۱۴ دی‌ماه گذشته، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت از انحلال خانه سینما به طور رسمی خبر داد. او علت این انحلال را «تخلفات خانه سینما» عنوان کرد و گفت که «هیات نظارت بر مراکز فرهنگی، این تشکل را منحل کرده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016