یکشنبه 7 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدوين دانشنامه "ادب فارسی" در آستانه توقف کامل است

خبرگزاری مهر ـ سرپرست دانشنامه «ادب فارسی» که تاکنون ۹ مجلد از آن منتشر شده، از احتمال توقف کامل اين پروژه و نيمه کاره ماندن ۵ مجلد ديگر به دليل مشکلات مالی خبر داد.

حسن انوشه در گفتگو با خبرنگار مهر، با ابراز تاسف از لاينحل ماندن مشکلات اين دانشنامه گفت: نمی‌توانم بگويم که تدوين دانشنامه متوقف شده ولی کار خيلی لظمه خورده است و به شکل کجدار و مريز پيش می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: نويسندگان مقالات و گروه تدوين‌کننده دانشنامه چطور می‌توانند به کارشان ادامه بدهند، وقتی من نمی‌توانم دستمزد آنها را بپردازم؟!

سرپرست دانشنامه ادب فارسی اضافه کرد: من که درآمد مفکی از قِبَل اين دانشنامه کسب نمی‌کنم تا با کلمه‌شمار، پول نويسندگان مقالات را پرداخت کنم.

انوشه همچنين با انقاد از خروج يک‌جانبه وزارت ارشاد از حمايت پروژه تدوين دانشنامه ادب فارسی گفت: متاسفانه يا خوشبختانه من روابط عمومی خوبی ندارم که بروم برای پروژه حامی پيدا کنم. البته چند وقت پيش وزارت ارشاد اعلام آمادگی کرد که از آن حمايت کند و اميدوار شديم که پروژه احيا می‌شود.

وی ادامه داد: حمايت وزارت ارشاد تنها در حد گفتن اين جمله بود که ۵۰۰ نسخه از دانشنامه ادب فارسی را خريداری می‌کنند. اين که نشد حمايت از دانشنامه، اين حمايت از ناشر است؛ به من و نويسندگان مقالات چه ربطی دارد؟!

حسن انوشه از سال ۱۳۷۲ به دعوت وزارت ارشاد، تدوين «دانشنامه ادب فارسی» را آغاز کرد. ناشر اين دانشنامه سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که انتشار جلد اول آن را از سال ۷۵ شروع کرد. بر اساس برآوردهای همان سال، بودجه دانشنامه ادب فارسی سالانه حدود ۱۲ ميليون تومان است که می‌بايست از طريق سازمان مذکور تأمين می‌شد.

مجلدهای ۹ گانه اين دانشنامه که تاکنون منتشر شده شامل ادب فارسی در آسيای ميانه، شبه‌قاره، قفقاز، افغانستان، آناتولی، بالکان، جهان عرب و فرهنگ اصلاحات، موضوعات و مضامين ادب فارسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016