جمعه 19 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كتاب ناصر صفاريان درباره‌ي احمدرضا احمدي در راه است

ناصر صفاريان از انتشار كتاب «مردي كه شبيه شعر خود نيست» درباره‌ي شخصيت و زندگي احمدرضا احمدي خبر داد.

اين مستندساز در توضيحي در اين‌باره به خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: با احمدرضا احمدي از سال‌هاي گذشته آشنا بوده‌ام و فيلم‌هاي مستند «وقت خوب مصائب» و «بانو مرا درياب» را به ترتيب درباره‌ي روحيات و شخصيت احمدرضا احمدي و شعر و شاعري او ساخته‌ام؛ اما به اين دليل كه دو فيلم مستند همه‌ي آن چيزي را كه درباره‌ي احمدرضا احمدي وجود داشت، دربر نمي‌گرفت و يك منبع اطلاعاتي جامع درباره‌ي اين شاعر نبود، نياز ديدم اين اطلاعات جامع را در كتابي منتشر كنم.

او در ادامه افزود: «مردي كه شبيه شعر خود نيست» مجموعه‌اي از گفت‌و‌گوها با احمدرضا احمدي و گفت‌وگو با ديگران درباره‌ي اوست كه هر كدام بخشي از شخصيت او را پوشش مي‌دهد.

صفاريان گفت: يكي از ويژگي‌هاي مهم شخصيت احمدرضا احمدي، شوخ‌طبعي و طنزي است كه او دارد، تا جايي كه اين نگراني در كتاب وجود داشت كه ما چقدر مي‌توانيم در يك كتاب اين وجه شفاهي بودن و طنز احمدي را به مخاطب منتقل كنيم؛ بنابراين با اين آگاهي سعي كرده‌ام همچون دو فيلم مستندي كه درباره‌ي او ساخته‌ام، اين وجوه را در كتاب نيز حفظ كنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مستندساز با بيان اين‌كه بخش عمده‌اي از اين كتاب، گفت‌و‌گو با احمدرضا احمدي است، ادامه داد: از كساني كه در اين كتاب درباره‌ي احمدرضا احمدي گفت‌و‌گو كرده‌اند، مي‌توان به عزت‌الله فولادوند، حسين خسروجردي، ژاله علو، رضا كيانيان و ... اشاره كرد. همچنين گفت‌و‌گوكنندگان از طيف‌هاي مختلفي هستند و اين‌گونه نيست كه تنها به سراغ منتقدان و كارشناسان ادبي رفته باشم؛ بلكه حتا به سراغ همسايه‌ي احمدرضا احمدي (حسين خسروجردي) و يا باران كوثري (بازيگر) رفته‌ايم تا بتوانيم ارتباط احمدرضا احمدي با طيف‌هاي مختلف را پوشش دهيم و به چيزهايي بپردازيم كه تا به حال درباره‌ي او گفته نشده است.

او با بيان اين‌كه به جرأت مي‌توان گفت كتاب «مردي كه شبيه شعرهاي خود نيست» كامل‌ترين كتاب درباره‌ي احمدرضا احمدي است، ادامه داد: كتاب از دوران كودكي احمدرضا احمدي و زندگي‌نامه‌ي او آغاز مي‌شود؛ ولي وارد مقوله‌ي ساختارشناسي در حوزه‌ي ادبي و شعري او نمي‌شود؛ بلكه بيش‌تر به روحيات و زندگي احمدي مي‌پردازد و به طور كلي مي‌توان گفت با كتابي روبه‌رو هستم كه مخاطب آن، مخاطب عام و روشنفكر است؛ نه دانشجوي ادبيات كه مي‌خواهد جزيياتي را درباره‌ي شعر او بداند.

كتاب «مردي كه شبيه شعر خود نيست» از سوي نشر ثالث منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016