سه شنبه 23 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايسنا از کنسرت مازيار فلاحی با اجرای پررنگ طرح گشت ارشاد

کنسرت مازيار فلاحی شامگاه گذشته ـ ۲۲ ارديبهشت‌ماه ـ در حالی برگزار شد که گشت ارشاد، با حضور عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی، مانع از ورود بانوانی به سالن همايش‌های برج ميلاد شد که پوشش آن‌ها با اشکال مواجه بود.

به گزارش خبرنگار موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين اقدام گشت ارشاد باعث شد، تعداد قابل توجهی صندلی در کنسرت «شب خيال» مازيار فلاحی خالی بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از آنجا که اين خواننده پاپ و آهنگساز هميشه سعی و تاکيد دارد که اجراهای خود را در آرامش و بدون هيجان‌های کاذب سپری کند، اجرا با تکنوازی آکاردئون هنرمند روشندل، داود جعفری، آغاز شد.

احساس خاص او در نوازندگی، مخاطبان را تحت تاثير قرار داده بود.

مازيار فلاحی در اين کنسرت بار ديگر مجموعه موسيقی فيلم‌های خود را به علاوه قطعات آلبوم «قلب يخی» اجرا کرد.

«مجنون ليلی»، «لحظه‌ی ديدار»، «بانوی خيال» و «آدمکای برفی» ازجمله قطعاتی بودند که توسط ارکستر اين هنرمند نواخته شدند.

فلاحی در اين اجرا بار ديگر، سازبندی متفاوتی را تجربه کرده بود که نسبت به اجراهای قبلی ضعيف‌تر به نظر می‌آمد.

او اولين کسی بود که ساز چنگ (هارب) را در موسيقی پاپ به صدا در آورد، اما در اين اجرا اين ساز را که به لحاظ نوا، يکی از سازهايی استثنايی ارکسترش بود، کنار گذاشت. اين در حالی بود که بهار ايلچی در اجراهای قبلی اين ساز را با کيفيتی منحصر به فرد در اجرای آکورد‌های ارکستر‌يک و در تکنوازی به صدا در آورده بود.

جای ساز «ابوا» نيز در اين کنسرت خالی بود، با اين حال ساز دل‌انگيز فلوت با نوای محزون و ملودی‌های عاشقانه‌اش که به صورت تکنوازی و همنوازی نواخته می‌شد، توانست تا حدی کمبود ديگر ساز‌های بادی را جبران کند.

در اين کنسرت تکنوازی نيز از جايگاه خاص برخوردار بود. فلاحی به هر کدام از اعضای ارکستر نيز اين اجازه را داد تا در قالب نوازنده‌ی «سلو»، قدرت نوازندگی خود را به رخ مخاطبان بکشد.

طراحی صحنه‌ی اين اجرا نيز از تفکر خاص برخوردار بود، که به‌صورت يک خيابان تزيين شده بود، اما نورپردازی همان چيزی بود که در اين اجرا کمتر به آن توجه شده بود، رنگ سبزی که در رقص نورها استفاده شده بود، باعث آزار بصری مخاطب می‌شد و ديگر اين‌که نور به جای اين‌که بر روی سن اجرا تمرکز کند، بر مخاطبان تسلط داشت و اين باعث شده بوده که مخاطب سن را به درستی نبيند.

آهنگساز «پروانگی» در اين اجرا قطعات جديدی را نيز اجرا کرد و با عوض شدن فضای ترانه، طراحی صحنه نيز تا حدی تغيير می‌کرد که به نوع خود اقدام بديعی در موسيقی پاپ بود.

دو قطعه‌ی «تو رو دوست دارم» را به غزل ابوالفتحی به‌عنوان يکی از خيرين موسسه «محک» تقديم کرد و در اين رابطه توضيح داد: ايشان همه‌ی عمرشان را صرف کار خير کردند، اما با بيماری سرطان دست و پنچه نرم می‌کرد. من بليت آخرين کنسرتم را برای ايشان فرستادم، اما زمانه به ايشان فرصت نداد که هيچ‌گاه به اجرای من بيايند، برای همين، هميشه يک صندلی خالی در کنسرت‌هايم برای او نگه می‌دارم.

به گزارش ايسنا، اين اجرا با حاشيه‌های فراوانش به پايان رسيد، اما معلوم نشد، مخاطبانی که نتوانستند به‌علت نوع پوشش در سالن حضور پيدا کنند، آيا توانستند هزينه‌ای را که برای خريد بليت کنسرت پرداخت کرده بودند، را باز پس گيرند يا خير؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016