جمعه 26 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس انجمن مددکاران ایران:عدم توجه به مقوله پیشگیری، افزايش جمعيت زندان‌ها را به دنبال دارد

در ارتباط با آسیب‌ها اجتماعی مانند اعتیاد مهمترین راهکار این است که اطلاعات درست و مستمر و واقعی ارائه کنیم و همه افراد از خانواده و مدرسه گرفته تا رسانه‌ها باید درست عمل کنند و مسئولین آمار متناقض ارائه نکنند.

ایلنا: سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مسئولان به امر پیشگیری توجه ندارند و اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند که سن استفاده از مواد مخدر به ۱۵ سال رسیده است، طبیعتا بر اساس آخرین اطلاعات است و لذا اگر به موضوع پیشگیری توجه نشود و اقدام پیشگیرانه صورت نگیرد باید منتظر افزایش تعداد زندان‌ها، زندانی‌ها و کلانتری‌ها باشیم.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: هدف اصلی ما مقوله پیشگری اجتماعی است و تا به امروز هر اقدام پیشگیرانه انجام شده است قضایی و انتظامی بوده است و اگر بنا است در امر پیشگیری موفق باشیم، پیشگیری اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.

وی افزود: آنچه در قالب پیشگیری اجتماعی در سازمان‌های اجتماعی اهمیت دارد فوریت‌هایی است که در این زمینه باید شناسایی شود و با رویکرد درست به آینده بتوانیم فعالیتهایی را در زمینه پیشگیری اجتماعی تدوین کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین تمرکز ما باید بر فعالیتهایی باشد که از شدت آسیب‌های اجتماعی در آینده جلوگیری کند و مسئولین در حوزه اجتماعی باید پیشگیری اجتماعی را بر اقدامات ارجح بدانند.

موسوی چلک با اشاره به کاهش سن استفاده از مواد مخدر تا ۱۵ سال، ادامه داد: درارتباط با آسیب‌ها اجتماعی مانند اعتیاد مهم‌ترین راهکار این است که اطلاعات درست و مستمر و واقعی ارائه کنیم و باید همه افراد از خانواده و مدرسه گرفته تا رسانه‌ها باید درست عمل کنند و مسئولان آمار متناقض ارائه نکنند.

وی اظهار داشت: طبیعتا با ارائه آمار واقعی و درست می‌توانیم روند رشد آسیب‌ها را مدیریت کنیم و باید بگویم متاسفانه زبان مناسبی برای انتقال مفهوم پیشگیری انتخاب نمی‌کنیم و معمولا برنامه‌های پیشگیری، فراگیری و جامعیت ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور افزود: مسئولین به امر پیشگیری توجه ندارند و اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند که سن استفاده از مواد مخدر به ۱۵ سال رسیده است، طبیعتا بر اساس آخرین اطلاعات است و لذا اگر به این موضوع توجه نشود و اقدام پیشگیرانه صورت نگیرد باید منتظر افزایش تعداد زندان‌ها، زندانی‌ها و کلانتری‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: چون در دوران مسئولیت افراد برنامه‌های پیشگیرانه به چشم نمی‌آید و ممکن است نمود نداشته باشد بنا براین، مدیران به این مسئله کمتر توجه می‌کنند در حالیکه مسئولین باید بدانند که پیشگیری هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و برای این امر باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016