یکشنبه 28 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین آمار مبتلایان به بیماری ایدز در كشور اعلام شد

تهران - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آمار ثبت شده مبتلایان به بیماری ایدز HIV/AIDS در سه ماهه چهارم سال گذشته در كشور را اعلام كرد.

به گزارش روز یكشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، براساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی،‌ درمانی تا اول فروردین ماه سال جاری مجموعا 24 هزار و 290 نفر است.

براساس این گزارش 8/90 درصد این آمار را مردان و 2/9 درصد را زنان تشكیل می دهند.

بنا به این گزارش 46/4 درصد از مبتلایان به ویروس ایدز HIV در زمان ابتلا در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار داشته اند كه بالاترین نسبت در بین گروه های سنی را به خود اختصاص می دهند.

این گزارش می افزاید علل ابتلا به ویروس ایدز HIV در بین كل مواردی كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسیده است به ترتیب تزریق با وسایل مشترك در مصرف كنندگان مواد (69/6 درصد)، رابطه جنسی (5/10 درصد)، دریافت خون و فرآورده های خونی (یك درصد) و انتقال از مادر به كودك( یك درصد) بوده است.

بنا به این گزارش راه انتقال در 9/17 درصد از این گروه نامشخص مانده است.

براساس این گزارش، در مقایسه این آمار با مواردی كه ابتلا آنان در سال 1390 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 5/62 درصد، برقراری روابط جنسی2/21درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 9/3 را تشكیل داده است.

همچنین در 4/12درصد از موارد شناسایی شده در این سال راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده های خونی گزارش نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016