سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تور کنسرت‌های گروه مضراب به سرپرستی حمید متبسم برگزار می‌شود

گروه مضراب به سرپرستی حمید متبسم پاییز امسال در شهرهای تورنتو، آتاوا و مونترال کانادا و بسیاری از شهرهای اروپایی به روی صحنه می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




متبسم آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی با اعلام این خبر درباره این اجرا گفت: «تور کنسرت‌های گروه مضراب با عنوان «زمزمه‌ها» و همراهی سپیده رئیس سادات با رپرتواری کاملا جدید و متفاوت در دو بخش برگزار خواهد شد. در نخستین بخش از برنامه، قطعه «نوای دریا» از متبسم با تنظیمی جدید برای کوارتت مضرابی و سازهای کوبهای اجرا می‌شود، سپس تصنیف «سوگنامه» بر اساس شعری از شفیعی کدکنی ساخته پژمان زاهدیان به روی صحنه می‌رود و در آخر همین بخش تصنیف «ای باغبان» به یاد دکتر محمد مصدق بر اساس شعری از اخوان ثالث ساخته رامین عظیمیان اجرا خواهد شد. در بخش دوم کنسرت هم مجموعه ای عاشقانه با نام «زمزمه‌ها» بر اساس اشعار شفیعی کدکنی اجرا می‌شود، این مجموعه که شامل شعری طولانی از شفیعی کدکنی با همین عنوان است توسط وی در مایههای ماهور، همایون شوشتری و دشتی ساخته شده است و هر بخش متناسب با فضای شعر عنوانی مختص خود با نامهای به رنگ خواب (در مایهای میان دشتی و ماهور)، از آیینه خورشید (در مایهٔ ماهور و شوشتری)، با چشمه ساران (در مایهٔ همایون)، در شبی خزانی (در مایهٔ دشتی و با یاد استاد حسن کسایی) و تا دریای تو (در مایهٔ دشتی) دارد.»

حمید متبسم (تار وسه تار)، پژمان زاهدیان (سه تار)، آرمان سیگارچی (بربط)، رامین عظیمیان (بم تار) و نغمه فره‌مند (سازهای کوبهای) به عنوان نوازنده، سپیده رئیس سادات را در این تور کنسرت‌ها همراهی خواهند کرد.
لازم به ذکر است که گروه مضراب متشکل از یک کوارتت مضرابی (تار، سه تار، بم تار، بربط و سازهای کوبهای) در سال ۱۳۸۴ توسط حمید متبسم در اروپا تاسیس شد و تاکنون کنسرتهای متعددی در فستیوال‌های اروپایی اجرا کرده است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016