چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش آمار ايدز در زنان

رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از پيش بيني بسته‌هاي خدمتي براي مبتلايان به HIV و بيماري‌‌هاي آميزشي در برنامه پزشك خانواده خبر داد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» ايسنا، درباره چگونگي ارايه خدمات به مبتلايان به HIV/AIDS با اجراي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، گفت: در زمينه ارزيابي بيماري HIV و بيماري‌هاي آميزشي نشست‌هايي را با تيم مجري برنامه پزشك خانواده داشته‌ايم.

وي ادامه داد: بسته‌هاي خدمتي براي پزشكان خانواده پيش بيني شده است تا بتوانند جمعيت تحت پوشش خود را از نظر HIV و بيماري‌هاي آميزشي ارزيابي كنند و در صورت لزوم به مراكز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري ارجاع دهند وبه اين ترتيب پزشكان خانواده بتوانند پيگيري درمان و نظام مراقبتي‌ اين بيماران را نيز داشته باشند.

تغيير در الگوي انتقال HIV و افزايش موارد بيماري در زنان

رييس اداره ايدز وزارت بهداشت با تاكيد بر لزوم پيگيري برنامه‌هاي كاهش آسيب با كيفيت گذشته و بلكه بيشتر، افزود: روند اپيدمي HIV از يك طرف نشان مي‌دهد كه تغييراتي در الگوي انتقال اتفاق افتاده است؛ به طوري كه در سال‌هاي اخير تعداد موارد انتقال بيماري از طريق ارتباطات جنسي محافظت نشده بيشتر شده و از طرف ديگر تعداد موارد ابتلاي زنان نيز بيشتر شده است كه در اين زمينه بر روي رويكرد مراكز زنان آسيب‌پذير كار مي‌شود.

بار اصلي اپيدمي HIV همچنان بر دوش اعتياد تزريقي است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صداقت همچنين گفت: شواهدي نيز وجود دارد كه نشان مي‌دهد همچنان بار اصلي اپيدمي HIV بر دوش اعتياد تزريقي است. بر اين اساس در جلسات با ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و بهزيستي تاكيد داريم كه به برنامه‌هاي كاهش آسيب به طور جدي و بيشتر از گذشته توجه شود تا با بازگشت موج دوم بيماري مواجه نشويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016