سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پليس فتا: هک روزانه ۱۵ سايت در ايران

ايسنا ـ معاون تشخيص و پيشگيری از جرايم پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی از هک روزانه ۱۵ سايت در ايران خبر داد.

سرگرد علی نيک‌نفس در گفت و گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد ميانگين هک سايت‌های ايران گفت: به طور ميانگين سايت‌های ايرانی با دامنه اينترنتی (ir.) روزانه ۱۵ سايت هک می‌شود که عمدتا سايت‌های مهمی نبوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه درصد هک و نفوذ به سايت‌های حساس و مهم بسيار کم است، چرا که طبيعتا سطح امنيتی اين سايت‌ها به نسبت ديگر سايت‌های غيرحساس بيشتر است گفت: هک‌شدن يک سايت مهم در فواصلی، آسيب‌های زيادی وارد می‌کند زيرا اين‌گونه سايت‌ها اطلاعات سازمانی و مردمی زيادی در خود دارند و نفوذ در اين گونه سايت‌ها موجب بروز خسارت می‌شود.

نيک‌نفس درباره فعاليت هکرها در ايران گفت: هک از نظر پليس جرم محسوب شده و طبيعتا پليس با مجرمان ارتباطی نخواهد داشت.

وی با بيان اينکه برخی هکرها با نفوذ به سيستم‌ شرکت‌ها يا سازمان‌ها، اقدام به شناسايی نقاط ضعف ايمنی اين سايت‌ها می‌کنند، گفت: اين هکرها موضوع را به دستگاه‌ها گزارش داده و بعضا توسط خود دستگاه به عنوان کارشناس امنيتی استخدام می‌شوند که اين موضوع موجب تهديدات مضاعف و افزايش خطرات می‌شود که توصيه ما، عدم استفاده از مجرمان سايبری، بويژه در موضوعات امنيتی است.

معاون تشخيص و پيشگيری از جرايم پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی با بيان اينکه با بهره‌گيری از کارشناسان، در قالب مشاور امنيتی و کيفی‌سازی پليس فتا می‌توان گام مهمی در راستای پاکسازی فضای مجازی برداشت خاطرنشان کرئد: تامين امنيت در فضای مجازی موضوعی پيوسته است و موجود آسيب‌پذيری در يک سيستم می‌تواند مخاطرات زيادی به همراه داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016