چهارشنبه 20 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد کاربران اينترنت و موبايل در ايران، مهر

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ضريب نفوذ اينترنت در کشور را ۹/۳۴ درصد و ضريب نفوذ موبايل را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۴ ميليون نفر در کشور کاربر اينترنت هستند و ۵۳ ميليون نفر نيز از تلفن موبايل استفاده می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور سه شنبه شب در مراسم ضيافت شام با ۴۶ سفير از کشورهای خارجی،
گسترش خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستايی کشور را هدف اصلی برنامه ريزی و ارتقاء خدمات در سراسر کشور اعلام کرد و اظهار داشت: بر همين اساس علاوه بر ارتباط رسانی به ۹ هزار و ۸۲۹ روستا، تعداد ۱۷هزار مدرسه نيز از خدمات ارزنده ارتباطی بهره مند شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تعداد خطوط تلفن ثابت کشور را بالغ بر ۲۵ ميليون خط برشمرد و گفت: ضريب نفوذ تلفن ثابت تا خرداد ماه سال جاری به ۳۴/۳۴ درصد رسيده است.

وزير ارتباطات با بيان اينکه پنج اپراتور در زمينه تلفن همراه در کشور خدمات ارائه می دهند، گفت: در شرايط فعلی موبايل دايری کشور به ۵۳ ميليون خط می رسد که ضريب نفوذ ۷۲ درصدی را از آن خود کرده است.

وی در تشريح زمينه های فعاليت سازمان فضايی ايران نيز گفت: مطالعات، پژوهش، طراحی، مهندسی و اجرا در زمينه فناوری خدمات فضايی و تقويت شبکه های ارتباطی فناوری فضايی در داخل و خارج از کشور از جمله فعاليتهای اين وزارتخانه است.

تقی پور افزود: اعطای مجوز برای فعاليتهای فضايی به منظور بهره برداری منسجم و هماهنگ از فناوری و امکانات فضايی شامل ماهواره، ايستگاههای اخذ مستقيم، ايستگاههای ارسال مستقيم و کنترل ماهواره در چارچوب ضوابط و مقررات از ديگر فعاليتهای اين سازمان است.

تصميم ايران برای عضويت در شورای ITU

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصميم ايران برای ارائه کانديداتوری عضويت در شورای اتحاديه جهانی مخابرات (ITU) خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ايران اين افتخار را دارد که با تکيه بر دانش و فناوری متخصصان توانمند اين عرصه، پيشرفت های عمده ای را بدست آورده و در راستای تحقق اهداف اتحاديه جهانی مخابرات گامهای موثر بردارد.

وی گقت: در سال جاری مردم سراسر جهان، روز مخابرات و جامعه اطلاعاتی را تحت عنوان شهر بهتر با فناوری اطلاعات و ارتباطات جشن می گيرند که رسيدن به اين مهم، تنها با برقراری ارتباط صحيح و موثر بين همه کشورها محقق می شود.

تقی پور با اشاره به بحران فراگير اقتصاد جهانی در سالهای اخير خاطرنشان کرد: پيشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته به ميزان قابل توجهی در بهبود وضعيت اقتصاد موثر باشد و توسعه سريع و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثير مستقيم و قابل توجهی بر تمامی جنبه های زندگی داشته و تمايز سنتی بين خدمات رسانه ای، کتب نشريات، کامپيوتر، مخابرات و اطلاعات تاثيرگذار بوده و نحوه خدمات رسانی را دگرگون کرده است.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت جمهوری اسلامی ايران در نظر دارد تا با حداکثر توانمندی های متخصصان داخل کشور و تعاملات سازنده با ساير کشورها در توسعه و گسترش حوزه ICT گام موثری بردارد.

وی با اشاره به الحاق جمهوری اسلامی ايران به اتحاديه ITU گفت: ايران هميشه با اين اتحاديه همکاری داشته و از آن حمايت می کند.

معرفی بازار ICT ايران برای جذب سرمايه گذاری خارجی

به گزارش مهر، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران يکی از اهداف برگزاری اين ضيافت را معرفی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان برای ديگر کشورها و جذب سرمايه گذاری خارجی عنوان کرد.

تقی پور با بيان اينکه ايران در منطقه ای قرار دارد که از نظر ژئوپولتيکی منحصر به فرد است اظهار داشت: ايران می تواند درگاه خوبی برای برقراری ارتباطات با شرق، غرب، جنوب و شمال باشد.

وی گفت: قرار گرفتن کشورمان در منطقه خاص جغرافيايی به عنوان يک ايده در اين نشست مطرح شده و ما اين آمادگی را داريم که اين نوع ارتباطات را در زمينه مخابرات برقرار کنيم.

تقی پور تصريح کرد: معرفی برنامه های کشورمان در زمينه دولت الکترونيک و توسعه نرم افزاری از ديگر اهداف برگزاری چنين نشستی بوده و قصد داريم که از تجربيات کشورهای ديگر استفاده کرده و در صورت تمايل ساير کشورها، آنها می توانند از تجربيات کشور ما استفاده کنند.

وی در پاسخ به عدم حضور مقامات هم پايه ساير کشورها در اين نشست افزود: سفير نماينده هر کشور در يک کشور مقصد است و ما در اين نشست اطلاعات عمومی مربوط به بازار حوزه فناوری اطلاعات را در اختيار آنها قرار داده و توانمندی های خود را معرفی می کنيم.

به گفته تقی پور به طور قطع نمايندگان و سفرای کشورهای خارجی اين اطلاعات را به کشورهای خود انعکاس خواهند داد و اين حرکت نقطه شروعی برای توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با کشورهای ديگر خواهد شد.

در اين نشست ۴۶ سفير خارجی از کشورهای مختلف حضور داشتند و دعوت از سفرا با هماهنگی و همکاری وزارت امورخارجه انجام شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016