شنبه 30 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوران سی و يکمين جشنواره فيلم فجر معرفی شدند

خبرآنلاين ـ سينما - داوران سه بخش سينمای ايران، نگاه نو و فيلم‌های مستند سی و يکمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سی و يکمين جشنواره فيلم فجر در بخش مسابقه سينمای ايران (سودای سيمرغ) رسول صدرعاملی، مهدی فخيم‌زاده، بهروز افخمی، سيدداود ميرباقری، سيد ضياءالدين دری، جمال شورجه و مصطفی شايسته فيلم‌ها را داوری می‌کنند.

همچنين داوری بخش نگاه نو (مسابقه فيلم‌های اول) جشنواره بر عهده حسين زندباف، ابراهيم فياض، مسعود فراستی، مينو فرشچی، فريدون حسن‌پور، مانی حقيقی و محمدرضا عرب است.

محمدرضا اصلانی، رضا پورحسين، مهرداد اسکويی، حبيب احمدزاده و مرتضی شعبانی داوری فيلم‌های بخش مستند (سينما حقيقت) را بر عهده دارند.

رسول صدرعاملی (زاده آذر ماه ۱۳۳۳ در اصفهان) کارگردان و فيلم‌نامه‌نويس ايرانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او از هفده سالگی با خبرنگاری فعاليتش را آغاز و تا سال ۱۳۵۹ به عنوان گزارشگر، قصه نويس، دبير سرويس حوادث و سپس دبير سرويس پارلمانی با روزنامه اطلاعات همکاری داشت. فعاليت حرفه‌ای در سينما را با تهيه فيلم «خونبارش» (۱۳۵۹) اولين پروژه سينمايی پس از انقلاب را آغاز کرد و اولين فيلمش را به عنوان کارگردان به نام «رهايی» (۱۳۶۱) ساخت و سپس ميلاد فيلم اولين شرکت توليد و توزيع فيلم سينمايی پس از انقلاب را در سال ۱۳۵۸ تاسيس کرد. «دختری با کفش‌های کتانی»، «من، ترانه ۱۵سال دارم»، «ديشب باباتو ديدم آيدا»، «شب»، «در انتظار معجزه» و ... ازجمله فيلم‌های او در مقام کارگردان است.

جمال شورجه (۱۳۳۳، زنجان-) نويسنده، تهيه‌کننده و کارگردان ايرانی است. او فارغ التحصيل کارگردانی از دانشکده سينما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. «سی و سه روز»، «باشگاه سری» (۱۳۷۷)، «خلبان» (۱۳۷۶)، «دايره سرخ» (۱۳۷۴)، «عبور از خط سرخ»، «حماسه مجنون»، «لبه تيغ»، «عمليات کرکوک»،« ۳۳ روز» و ... ازجمله فيلم‌های اوست.

بهروز افخمی کارگردان و نويسنده سينمای ايران متولد ۱۳۳۵ است. وی سازنده فيلم‌هايی چون «سن پترزبورگ»، «فرزند صبح»، «گاوخونی»، «شوکران»، «عقرب»، «روز شيطان»، «روز فرشته»، «عروس» و ... بوده است.

سيد داوود ميرباقری کارگردان ايرانی است. او فارغ‌التحصيل مهندسی معدن از دانشگاه پلی‌تکنيک تهران است. وی پس از گذراندن يک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» در سال ۱۳۵۹ فعاليتش در تئاتر و همزمان در تلويزيون را آغاز کرد. او اول بار سينما را با نويسندگی و کارگردانی فيلم «آدم برفی» تجربه کرد. در دهه ۱۳۸۰ اکثر زندگی هنری او به توليد سريال مختارنامه سپری شد. «مسافر ری»، «ساحره»، «آدم برفی»، سريال «مختارنامه» و «امام علی(ع)» از جمله فيلم‌های او در مقام کارگردان است.

سيد ضياءالدين دری کارگردان، تهيه‌کننده و نويسنده ايرانی است. وی متولد ۱۳۳۲ تهران می‌باشد و دارای تحصيلات در رشته علوم ارتباطات است. وی فعاليت هنری را با تلويزيون آغاز کرده است. «من و دبورا»، «عشق ممنوع»، «لژيون»، «باد و شقايق»، «سينما سينماست» و سريالهای «کلاه پهلوی» و «کيف انگليسی» ساخته اين کارگردان است.

مصطفی شايسته در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و فعاليت در سينما را از سال ۱۳۶۷ با فيلم روز باشکوه (کيانوش عياری) آغاز کرد و سپس با ساخت فيلم مادر (علی حاتمی) و ساخت و توزيع دهها فيلم سينمايی ايرانی با کارگردان های مختلف سينمای ايران به فعاليت خود ادامه داد. «من همسرش هستم» تنها ساخته وی در مقام کارگردان است. او فيلم های زيادی چون «بی پولی»، «کنعان»،‌ «کافه ستاره» و .. را تهيه کرده است.

مهدی فخيم زاده متولد ۱۳۲۱ در تهران، دارای ليسانس ادبيات و زبان فرانسه از دانشگاه تهران است. فخيم‌زاده مجموعه های «تنهاترين سردار»، «ولايت عشق»، «خواب و بيدار» و ... را ساخته است. «تشريفات»،‌«خواستگاری»،‌ «شتابزده»، «ساده لوح»، «همسر» و ...از ديگر ساخته‌های اين کارگردان پيشکسوت است.

حسين زندباف متولد ۱۳۲۵ ساری تدوينگر، کارگردان و تهيه‌کننده سينماست. وی فعاليت در سينما را سال ۱۳۵۰ با دستياری کارگردان آغاز کرد. وی فيلم‌های «ماموريت»، «معما»، «مرگ سفيد» و «دست شيطان» را کارگردانی و بيش از ۷۰ فيلم تدوين کرده است.

ابراهيم فياض جامعه‌شناس و انسان‌شناس ايرانی و استاديار گروه انسان‌شناسی دانشگاه تهران است او مدرک کارشناسی را در رشته پژوهشگری از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را در رشته مردم‌شناسی از همين دانشگاه و دکتری را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق اخذ کرده ‌است.

مسعود فراستی متولد ۱۳۳۰ از تهران دارای مدرک ليسانس هنرهای تجسمی و فوق ليسانس اقتصاد سياسی و جامعه شناسی از فرانسه‌ است. از فعاليت‌های وی می‌توان به نگارش و تأليف آثار و مقالات هنری و سينمايی، تدريس در دانشکده‌های مختلف، تأليف و ترجمه کتاب‌های گوناگون، مسئول بخش سينما و تلويزيون، عضو تحريريه مجلات سروش و سوره، سردبيری نقد سينما، دبير هیأت تحريريه نقد سينما دوره تازه، عضو هیأت داوران سينمای دفاع مقدس، عضو هیأت مؤسس و رييس دوره دوم انجمن منتقدان و سينماگران ايران، عضو هیأت رييسه کانون منتقدان فيلم اشاره کرد.

وی هم‌اکنون منتقد ثابت برنامه تلويزيون «هفت» است.

مينو فرشچی متولد ۱۳۲۷ تبريز، فارغ التحصيل تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتيک و گرافيک از کالج سانتامونيکا کاليفرنيا است. وی فعاليت حرفه ای را به عنوان فيلمنامه نويس همزمان با تحصيل در رشته فيلمنامه نويسی در مرکز اسلامی آموزش فيلمسازی آغاز و پس از فارغ التحصيلی به فعاليت در تلويزيون پرداخت. فرشچی داور بخش فيلمنامه چندين جشنواره نيز بوده است.

فريدون حسن‌پور متولد ۱۳۴۰ کارگردان و فيلم‌نامه‌نويس است. «من و زيبا»، «پای پياده»، «نشانی»، «در مه بخوان»، «وقتی همه خواب بودند»، «مزرعه آفتابگردان»، «دارا و ندار» و «تعطيلات تابستانی» فيلم‌های او در مقام کارگردان است.

مانی حقيقی (۱۳۴۸، تهران) کارگردان، نويسنده و بازيگر سينمای ايران است. وی فارغ التحصيل کارشناسی فلسفه از دانشگاه مک‌گيل در سال ۱۹۹۱، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه گولف در سال ۱۹۹۷ و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت در سال ۲۰۰۰ است. او نويسنده و کارگردان فيلم‌های «کنعان»، «آبادان»، «کارگران مشغول کارند» و «پذيرايی ساده» است.حقيقی در فيلم‌هايی چون «درباره الی»، «آسمان محبوب» و «ورود آقايان ممنوع» نيز ايفای نقش کرده است.

محمدرضا عرب متولد ۱۳۴۵ در تهران است. وی فعاليت هنری خود را در سال ۱۳۷۱با ساخت فيلم مستند داستانی ۱۶ ميليمتری «چون کوه» آغاز کرد و سپس به کارگردانی آثاری چون «ايستاده در باد»، «زمين سوخته»، «کندوان ديار آفتاب»، «صدای روشنايی»، «آئينه های روبرو» پرداخت که در جشنواره های مختلف داخلی و بين المللی نيز به نمايش درآمدند. ضمن اينکه کارگردانی و تهيه کنندگی چندين مجموعه مستند تلويزيونی نظير «در امتداد ساوا»، «بحران کوزوو»، «گذری بر غارهای ايرانی»، «کاروانسرهای ايران»، «قشم نگين خليج فارس»، «بر بلندای سهند»، «يادگار دوست»، «سينمای جوان سينمای آينده»، «عکس و عکاسی در ايران» و همينطور برپايی نمايشگاه عکس در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری وی به چشم می خورد.

محمدرضا اصلانی نويسنده، کارگردان و مستندساز پيشکسوت ايرانی است. اصلانی فعاليت حرفه‌ای خود در سينما را از سال ۱۳۴۶ و با ساخت فيلم مستند «جام حسنلو» آغاز می‌کند و سپس آثاری نظير «بدبده»، «با اجازه»، «چنين کنند حکايت»، «تاری‌خانه»، «فهرج»، «مش اسماعيل»، «ابوريحان بيرونی»، «ميراث شيشه»، چيغ و دل جهان را جلوی دوربين می‌برد. آتش سبز يکی از فيلم‌های سينمايی او در مقام کارگردان است. ساخت مجموعه‌های تلويزيونی «سمک عيار»، «غبار نور»، «منطق الطير» از جمله فعاليت‌های وی در زمينه ساخت سريال تلويزيونی است.

دکتر رضا پورحسين عضو هيئت علمی دانشگاه تهران و دارای تحصيلات دکتری تخصصی در رشته روانشناسی است. وی دارای سوابق مديريتی متعدد در شبکه های مختلف صداوسيما بوده و در موضوعات متنوع فرهنگی، اجتماعی و تربيتی به ويژه ارتباطات و روانشناسی دارای مقالات علمی و تحقيقی و تأليفات است. مديريت شبکه آموزش، چهار، دو و شبکه مستند سيما ازجمله سابق مديريتی وی به حساب می‌آيد.

مهرداد اسکويی متولد ۱۳۴۸ تهران، يکی از مستندسازان ايران و فارغ‌التحصيل کارگردانی سينما است. مهرداد اسکويی تاکنون ۲۴ فيلم مستند و کوتاه داستانی را کارگردانی کرده و با ۱۳۰ حضور بين‌المللی و ۱۲۸ حضور ملی و کسب بيش از ۷۰ جايزه معتبر ملی و بين‌المللی يکی از پرافتخارترين مستندسازان ايرانی محسوب می‌شود. فيلم‌های اسکويی تا به حال در جشنواره‌ها و مراکز دانشگاهی ۴۵ کشور جهان به نمايش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. «از پس برقع»، «دماغ به سبک ايرانی»، «مريم جزيره هنگام»، «پشت بال پروانه‌ها»، «دانش‌آموز اسماعيل» و ... از جمله فيلم‌های مستند اوست.

دکتر حبيب احمدزاده داستان‌نويس، فيلمنامه نويس و مستندساز معاصر ايرانی است. وی در ۲۷ مهرماه سال ۱۳۴۳ در آبادان متولد شد. احمدزاده فارغ التحصيل کارشناسی ارشد ادبيات نمايشی از دانشگاه هنر تهران و دکترای پژوهش هنر در دانشگاه تربيت مدرس است. او از جمله فعالان در عرصه ادبيات و هنر پايداری بوده و تا کنون دو کتاب و چندين فيلمنامه در اين زمينه نگاشته ‌است. «آخرين تير آرش»، «موج زنده» و «بهترين مجسمه دنيا» ازجمله فيلم‌های مستند اوست.

مرتضی شعبانی مستندساز ايرانی است. وی پيش از مدير مجموعه روايت فتح بود و پيش از شهادت سيد مرتضی آوينی با وی همکاری می‌کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016