یکشنبه 29 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلايل بدحجابی دختران در تهران از زبان دولت: اختلال شخصيتی، خودشيفتگی، دنباله رو بودن، رسانه های خارجی، اينترنت ...

مهر ـ رئيس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: نتايج تحقيقی که با عنوان "الگوی اکتشافی سبک های پوششی" در ميان يکصد نفر از دختران و زنان تهران به عنوان جامعه آماری انجام شد نشان داد رضايتمندی از جنسيت نقشی تعيين کننده در پوشش بانوان دارد.

محمد تقی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب گفت: همچنين نگرش به زندگی، نگرش به نظام سياسی، نگرش به لباس و نگرش به استفاده از رسانه های گروهی خارجی در تعيين نوع و الگوی پوشش زنان و دختران نقش بسزايی ايفا می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته تقی زاده، مجموع زنان و دختران بدحجاب در مقايسه با زنان و دختران با پوشش مناسب از نگرش های لذت طلبانه تر برخوردارند و عاقبت گرايی و رابطه با محرم و نامحرم در اين گروه از زنان آسان تر از زنان باحجاب است.

وی با بيان اينکه جامعه آماری اين تحقيق از زنان و دختران مناطق ۲۰ گانه شهر تهران انتخاب شده اند، تصريح کرد: نتايج تحقيق نشان می دهد که زنان و دختران بدحجاب موافق با پوشش اسلامی نيستند و همواره از رسانه های خارجی، اينترنت و شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند.

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان درباره دلايل جامعه آماری برای گرايش به بی حجابی توضيح داد: متغيرهای مختلفی همچون اختلال شخصيتی و تمايل به خودشيفتگی، دنباله رو بودن، توجه بيش از اندازه به رسانه های خارجی، گرايش اندک مذهبی از جمله دلايل گرايش آنها به سمت بی حجابی است.

به گفته حسن زاده، بررسی روابط بين انواع متغيرها با توجه به انواع پوشش زنان و دختران تهرانی در موقعيتهای مختلف نظير خيابان و مراکز خريد، محل کار، اماکن رسمی ، تفريح و مسافرت و نهايتاً مهمانی نشان داد که روابط بين متغيرها بسيار پيچيده است و از يک الگوی يکدست تبعيت نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016