جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

دوپينگ، معضلی لاعلاج يا خودساخته، فرامرز کوشان

يکی‌ از مشکلات مبارزه با دوپينگ در ايران هرج و مرج اداری و عدم پشتيبانی دولت از مبارزه با دوپينگ است. در تمام سال های گذشته ستاد ملی‌ مبارزه با دوپينگ درگير مشکلات مالی‌، کمبود امکانات و رقابت با کميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال بوده است. اين دو کميته در رقابت با يکديگر تنها مانع از فعاليت يکديگر می شوند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يازده سال پس از هشت آذر، حماسه ملبورن و تبعات فوتبالى آن، ایران ورزشی

امير اسدى

گزارشگر فرانس پرس چنين گفت: «در يك لحظه وزن كره زمين سبك شد چون هفتاد ميليون ايرانى با هم به هوا پريدند ...» و اين شرح تمام واقعه اى بود كه هنوز فراموش نشده است. يازده سال از تك به تك شدن خداداد با مارك بوسنيچ، از پاره شدن تور دروازه ايران به دست يك اوباش مست استراليايى، از رشادت هاى احمدرضا عابدزاده و از گل آفسايد باقرى مى گذرد. يازده سال گذشت از آن روز كه همه مردم ايران بدون آنكه از قبل هماهنگ كنند به خيابان ها ريختند و تا پاسى از شب جشن ملى به راه انداختند. يادش به خير. ويرا بين دو نيمه گفت: «خودتان هر كارى دوست داريد بكنيد.» و آخر مسابقه هم عابدزاده را ستايش كرد. حماسه ملبورن در سال ۷۶ و صعود تيم ملى به مسابقات جام جهانى ۹۸ تبعات بسيارى را در جامعه ورزشى كشور به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از ديدار ايران مقابل استراليا و نتيجه شگفت انگيز آن براى ما ايرانى ها، توجه به فوتبال موج جديدى را در ورزش كشور ايجاد كرد به طورى كه پس از وقوع اين مهم مردم رابطه گذشته خود را دوباره با فوتبال برقرار كرده و به نوعى قهر خود با ورزش اول كشور را فراموش كردند. پس از اين ديدار تعداد روزنامه هاى ورزشى بيشتر شد و مردم با علاقه بسيارى اقدام به تهيه اخبار روز فوتبال كشور مى كردند.

البته فارغ از مردم ديدگاه مسوولان رده بالاى ورزش هم به فوتبال تغيير پيدا كرد به طورى كه طى سال هاى پس از اين پيروزى شيرين بودجه اختصاص يافته سازمان ورزش در قبال فوتبال افزايش پيدا كرد و به همين دليل شاهد حرفه اى شدن فوتبال در كشور و رشد روزافزون اين رشته در جامعه ورزشى خود بوديم. البته از سوى ديگر و پس از حضور تيم ملى در مسابقات جام جهانى نگاه باشگاه هاى اروپايى نسبت به بازيكنان ملى پوش ايرانى تغيير كرد و شاهد حضور ايرانى ها در باشگاه هاى معتبر اروپايى بوديم. به طورى كه بازيكنانى نظير پاشازاده، ميناوند، مهدوى كيا و منصوريان پس از اين مسابقات راه باشگاه هاى اروپايى را در پيش گرفتند و براى ادامه فوتبال خود راهى اروپا شدند.





















Copyright: gooya.com 2016