شنبه 14 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته‌ بيست و يکم ليگ برتر فوتبال: دومين شکست پرسپوليس، ايسنا

ذوب آهن اصفهان ششمين شکست پرسپوليس در هشتمين دوره‌ی رقابت‌های ليگ برتر را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر شنبه در نخستين ديدار هفته‌ی بيست و يکم رقابت‌های ليگ برتر باشگاه‌های ايران تيم‌های ذوب آهن اصفهان و پرسپوليس تهران در ورزشگاه فولادشهر به قضاوت هدايت ممبينی به ديدار هم رفتند.

در پايان اين ديدار ذوب آهن اصفهان توانست با نتيجه‌ی سه بر يک قهرمان فصل پيش رقابت‌های ليگ برتر را شکست دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمدرضا خلعتبری (۳۰ و ۴۶) و محمد صلصالی (۶۵) برای سفيدپوشان ذوب آهن در اين ديدار گلزنی کردند.

تک گل پرسپوليس را هم ابراهيم توره در دقيقه‌ی ۶۸ از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند.

اين نتيجه در حالی رقم خورد که سپاهان از ابتدای نيمه‌ی دوم با اخراج محمدرضا خلعتبری ۱۰ نفره بازی می‌کرد. ممبينی در ادامه‌ی بازی و در دقيقه‌ی ۸۴ اسماعيل فرهادی مدافع ذوب آهن را نيز به طور مستقيم از ميدان مسابقه اخراج کرد تا ذوب آهن در حالی که ۹ نفره بازی می‌کرد، بتواند شاگردان افشين پيروانی را شکست دهد.

پرسپوليس تهران در اين ديدار دو پنالتی را نيز از دست داد. ابراهيم توره در دقيقه‌ی ۸۴ با خطای هند اسماعيل فرهادی صاحب موقعيت پنالتی شد اما، او هر دو بار نتوانست دروازه‌ی "عيسی اندوی" را باز کند.

ممبينی بار اول در حالی که اندوی ضربه‌ی توره را مهار کرده بود، به دليل حرکت او پيش از سوت داور دستور به تکرار ضربه‌ی پنالتی داد اما، پنالتی دوم را هم توره به تير دروازه کوباند تا پرسپوليس نتواند از اين موقعيت نيز برای گشودن دروازه‌ی حريف استفاده کند.

پرسپوليس در اين بازی هيچ گاه نتوانست هماهنگ و منضبط نشان دهد و بازيکنان اين تيم در تمام طول ۹۰ دقيقه دستپاچه و سرگردان بازی می‌کردند.

آنچه در بازی اين تيم برابر ذوب آهن بيش از همه به چشم می‌آمد، سانترهای بلند و بی‌هدف بازيکنان سرخپوش پايتخت از تمام نقاط زمين به روی دروازه‌ی عيسی اندوی و همچنين ناهماهنگی و ضعف مفرط خط دفاع و مهدی واعظی دروازه‌بان پرسپوليس بود.

واعظی که در اين ديدار جانشين حقيقی شده بود، در نقش گرفتن گل‌های تيم حريف سهم بسيار زيادی داشت.

خط هافبک پرسپوليس هم با آنکه علی کريمی و کريم باقری را دوباره در جمع خود می‌ديد، هيچ گاه نتوانست در ميانه‌ی ميدان کنترل بازی را در اختيار داشته باشد و بازی‌سازی‌های پرسپوليس به ويژه در نيمه‌ی دوم به سانترهای بی‌هدف از تمام نقاط زمين ختم می‌شد. اين تاکتيک در حالی در نظر گرفته شده بود که اندوی دروازه‌بان ذوب آهن در توپ‌های هوايی کاملا مسلط و بدون اشتباه عمل کرد.

پرسپوليس با اين شکست برای ششمين بار در فصل جاری، هر سه امتياز بازی را به حريف خود واگذار کرد تا با ۳۳ امتياز از ۲۱ بازی همچنان در حسرت رسيدن به جمع تيم‌های بالای جدول بماند. ذوب آهن نيز با اين پيروزی ۴۰ امتيازی شد.





















Copyright: gooya.com 2016