یکشنبه 22 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران ماکاروني، بالا مي گيرد، توجيهات مسوولان فدراسيون فوتبال در مورد اسپانسر تيم ملی، اعتماد

team-mellim-maccaroni.jpg
«با وجود انتقادهايي که شد هنوز هم معتقد هستم اين شرکت از بزرگ ترين کارخانجات ماکاروني است اما چون اين غذايي است که قشر متوسط جامعه بيشتر از آن استفاده مي کنند و متمولين کمتر از آن استفاده مي کنند، اعتراض کرده اند.» اين جمله پاسخ رئيس صندوق حمايت از ورزشکاران در برابر انتقادات شديد رسانه ها به حک شدن اسم يک شرکت توليد ماکاروني روي پيراهن تيم ملي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بسياري از رسانه ها معتقد هستند شأن تيم ملي با جذب اسپانسر ماکاروني پايين آمده است اما محمدتقي خزايي در خصوص اسپانسر تيم ملي ايران در ديدار دوستانه ايران و چين مي گويد؛ «واقعيت اين است که منظور شما را از حفظ شأن تيم ملي متوجه نشدم.اين شرکت داراي کارخانجات متعدد غذايي است که مايحتاج مردم را تامين مي کند و از پرمصرف ترين ها است. اين شرکت هنوز اسپانسر تيم ملي نشده است و فقط براي بازي مقابل چين اسپانسر بود و منبع درآمد خوبي هم بود. خيلي از شرکت هاي ايراني منتظر هستند تا ببينند ايران به جام جهاني صعود مي کند يا خير.» خزايي اعتقاد دارد در جذب حامي مالي براي تيم ملي عوامل مختلفي مي تواند تاثير بگذارد که مهم ترين عامل وضعيت اقتصادي شرکت ها است؛ «ما براي کسب اسپانسر با شرکت هاي خارجي و داخلي گوناگوني در حال مذاکره هستيم. سايپا هنوز جواب رد به ما نداده است. به هرحال وضعيت اقتصادي يکي از عوامل مهم در اين قضيه است.» از سوي ديگر محسن اميني مديرعامل اين شرکت در خصوص انتقادهاي رسانه ها مي گويد حمايت از تيم ملي فوتبال را سرلوحه کار خود قرار داده است و رسانه ها بايد از اينکه يک شرکت توليدي ايراني حامي تيم ملي شده است به اين مساله افتخار کنند.

اميني بر اين باور است که پيراهن تيم ملي ارزشي در حد پرچم کشور را دارد و بايد از برندهاي معتبر استفاده شود، مانند تيم ملي آلمان که از برند مرسدس بنز استفاده مي کند.

او معتقد است اگر حامي تيم ملي نمي شد، تيم ملي براي حمايت مالي بايد سراغ سامسونگ و ال جي مي رفت، آن هم در شرايطي که بسياري از شرکت هاي توليدکننده داخلي براي توليد با مشکلات فراواني روبه رو هستند.

رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال در ارتباط با جذب اسپانسر تيم ملي در بازي برابر چين مي گويد؛ «مشکلات مالي فدراسيون فوتبال مشخص است اما در هر صورت بايد شئون لباس مقدس تيم ملي حفظ شود؛ مساله يي که خود مسوولان بلندپايه فدراسيون فوتبال روي آن حساس هستند اما با اين همه نبايد دغدغه هاي مالي فدراسيون فوتبال را هم فراموش کنيم.»

محمدرضا ملامحمد تاکيد مي کند براي انجام کارهاي فرهنگي فدراسيون فوتبال نمي توان از اسپانسرهاي خارجي استفاده کرد به همين دليل فدراسيون مجبور است از شرکت هاي داخلي استفاده کند.

رئيس پيشين فوتبال نيز معتقد است اگر تيم ايران تحت عنوان تيم ملي به مصاف تيم چين رفته باشد بحث تبليغ روي پيراهن اين تيم از طريق فيفا قابل پيگيري است و جريمه خاص خودش را دارد.

محسن صفايي فراهاني مي گويد؛ «در بازي هايي که تيم هاي منتخب ليگ يا منتخب باشگاه ها در آن حضور دارند منعي براي درج تبليغات روي پيراهن تيم ها وجود ندارد اما در بازي هايي که با اطلاع فيفا به شکل دوستانه يا رسمي برگزار مي شود چون نتايج آن در امتيازبندي تيم هاي ملي در رنکينگ فيفا موثر است، هيچ تيمي حق استفاده از اسپانسر روي پيراهن خود را ندارد.»





















Copyright: gooya.com 2016