جمعه 4 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار تيم های فوتبال دختران و پسران استقلال و اعتراض مسئولان ورزشی کشور، مهر

به دنبال ديدار تيم های فوتبال نوجوانان پسر و بانوان استقلال در ورزشگاه مرغوبکار، سازمان تربيت بدنی خواستار پيگيری اين موضوع و برخورد با متخلفان شد.
به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه هفته جاری اتفاقی روی داد که برای نخستين بار در ورزش کشور شاهد آن بوده ايم. در اين روز تيم های فوتبال نوجوانان استقلال و تيم فوتبال بانوان اين باشگاه ديداری با يکديگر داشته اند که با اعتراض مسئولان ورزش و معاون فرهنگی ، حقوقی و امور مجلس سازمان تربيت بدنی مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عبدالرضا ساور با تاکيد بر اينکه عدول از اصول و فضای فرهنگی ورزش کشور غير قابل گذشت است، گفت: از باشگاه استقلال خواسته ايم با پيگيری موضوع با مقصران برخورد انضباطی لازم را صورت دهد.

ساور در ادامه با محکوم کردن اين حرکت خاطر نشان کرد: در آيين نامه هايی فرهنگی که از سوی معاونت فرهنگی سازمان تربيت بدنی به کليه ادارات کل تربيت بدنی ، فدراسيون ها و باشگاهها ارسال شده ، تاکيد شده که بايستی شرايط به گونه ای تعريف شود که تمرينات تيم های مردان و بانوان در فضاهايی جداگانه از يکديگر دنبال شود تا در فضای فرهنگی و سالم ورزش، بانوان نيز بی دغدغه تمريناتشان را پی گرفته و استعدادها و پتانسيل های ورزشی خويش را شکوفا سازند. اگرچه تاکنون نيز اين مساله مورد توجه قرار گرفته ، اما سازمان با قاطعيت پيگير موضوع بوده و از باشگاه استقلال خواسته است تا با پيگيری موضوع، ضمن گزارش دقيق ماجرا به سازمان برای تصميمات بعدی، با عوامل و مقصران اين مساله برخورد انضباطی لازم را صورت دهد تا ديگر شاهد چنين اهمالی در محيط های ورزشی نباشيم.

معاون فرهنگی، حقوقی و امور مجلس سازمان تربيت بدنی با تاکيد بر اينکه اهمال صورت گرفته نبايد فرصتی برای ناديده گرفتن اقدامات خوب صورت گرفته در جهت فضای سالم ايجاد شده در ورزش، در اختيار فرصت طلبان قرار دهد، از مديران باشگاهها، روسای فدراسيون ها و دست اندرکاران ورزش در اقصی نقاط کشور خواست تا طبق بخشنامه های فرهنگی صادره ، با جديت بيشتری مراقبت کنند تا فعاليت های ورزشی مردان و بانوان در محيط های جداگانه و در زمان های جدا از يکديگر دنبال شود. کما اينکه امروز و به دنبال سياست ها و برنامه های به اجرا در آمده از سوی سازمان تربيت بدنی در توسعه زيرساخت ها و تصويب ساخت سالن های ويژه بانوان در هر شهر، شرايط خوبی برای فعاليت بانوان ورزشکار ايجاد شده است.

ساور در پايان تصريح کرد: اضافه بر آنکه امروز با سرمايه گذاريهای انجام شده در بخش آموزش، تمام امور بانوان در زمينه داوری ، مربيگری و امور اجرايی از سوی خود بانوان انجام می شود تا در بستر فرهنگی و سالم تعريف شده ، ورزش بانوان نيز به رشد و شکوفايی بيشتری برسد.

ورزشگاه مرغوبکار که سالها محل تمرينات تيم فوتبال بزرگسالان استقلال بوده است، در حال حاضر به عنوان محل تمرينات تيم های پايه اين باشگاه در نظر گرفته شده است.





















Copyright: gooya.com 2016