دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمرين با کريمي، بدون پيرواني، انصاري فرد؛ مي خواهند پرسپوليس را تخريب کنند، اعتماد

تمرين ديروز پرسپوليس کاملاً تحت الشعاع اتفاقات رخ داده در جريان و پس از بازي پريروز اين تيم قرار داشت. حاضران در مجموعه ورزشي خيريه عمل محل تمرين پرسپوليس شاهد سه نکته مهم در جريان تمرين ديروز بودند. مهم ترين مساله، غيبت افشين پيرواني بود که کاملاً به چشم مي آمد، همچنين عباس انصاري فرد مديرعامل پرسپوليس در محل تمرين حاضر شد و نزديک 20 دقيقه با بازيکنان و ديگر اعضاي کادر فني صحبت کرد تا به هر شکل که شده آرامش را به اين تيم بازگرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرسپوليس، شنبه روز پرالتهابي را پشت سر گذاشت. اعتراض تماشاگران به عملکرد تيم و افشين پيرواني آنقدر شديد بود که حتي گل پيروزي بخش ايوان پتروويچ هم آرامش را به سکوها بازنگرداند. از طرفي انتقاد مجدد علي کريمي از انصاري فرد هم از حاشيه هاي شنبه شب محسوب مي شد. دقايقي پس از بازي، مديرعامل پرسپوليس نيز از نمايش قرمزها انتقاد کرد و همچنين از اخراج علي کريمي خبر داد. البته خبر اخراج کريمي بلافاصله تکذيب شد. سومين نکته مهم تمرين ديروز هم حضور علي کريمي در محل تمرين بود. تمرين کردن شماره هشت قرمزها نشان داد اخراجي در کار نبوده است، البته کريمي با تاخير وارد محل تمرين شد تا از رويارويي با انصاري فرد معاف شود. انصاري فرد پس از جلسه يي که با بازيکنان گذاشت در برابر خبرنگاران درباره آخرين اتفاقات پرسپوليس و وضعيت کادر فني و علي کريمي توضيح داد. وي در ابتدا درباره علت حضورش در محل تمرين و جلسه يي که با بازيکنان داشت، گفت؛ «در اين جلسه تنها بحث مشکلات مطرح شد و سعي کردم به مواردي از جمله تقويت روحي بازيکنان و مربيان و دلداري آنها در اين شرايط توجه خاصي داشته باشم. باز هم تاکيد مي کنم و قول مي دهم به مردم و هواداران پرسپوليس که تا قبل از بازي داربي تمام مسائل و مشکلات فعلي تيم پرسپوليس حل شود. به اعتقاد انصاري فرد عده يي قصد دارند تيم را به حاشيه ببرند؛«نمي دانم چه گروهي مي خواهد در روند کار پرسپوليس ايجاد خلل کند اما اين در هر سيستم و مجموعه يي هست و عده يي به دنبال موفقيت و عده يي ديگر به دنبال عدم نتيجه گيري و تخريب هستند. براي مقابله با موج مخربي که در پرسپوليس ايجاد شده بايد با سياست عمل کنيم. فقط بايد بحران روحي و رواني موجود را جمع کنيم تا بيش از اين به مجموعه پرسپوليس آسيب نرسد. اينکه از دقيقه اول عليه عده يي شعار مي دهند و عده يي را تشويق مي کنند ناشي از وجود يک جريان مخرب است.»

کريمي اخراج نشده است

شنبه دقايقي پس از برد پرسپوليس برابر پيام و انتقاد مجدد علي کريمي از مديرعامل پرسپوليس عباس انصاري فرد اعلام کرد اين بازيکن از پرسپوليس اخراج شده است. خبر اخراج کريمي تيتر اصلي بسياري از روزنامه هاي ورزشي ديروز بود، اما دقايقي پس از انتشار اين خبر از سوي خبرگزاري ها انصاري فرد اخراج ستاره تيمش را که اتفاقاً روز شنبه هم نمايش بسيار خوبي داشت، تکذيب کرد. انصاري فرد ديروز درباره آخرين شرايط کريمي گفت؛ «فکر نمي کنم کريمي بحث شخصي داشته باشد و او تنها در موضع خودش درباره جايگاه مديريتي باشگاه صحبت کرده است. به هر حال بايد بپذيريم که جايگاه مديريتي يک تيم با شرايط يک بازيکن فرق مي کند چرا که مدير نگاه کلاني به مجموعه خود دارد. کريمي اخراج نشده است و به تشخيص مربيان در بازي هاي بعد از جمله داربي شرکت خواهد کرد اما براساس مقررات و آراي کميته انضباطي برخورد خواهيم کرد.» همچنين مديرعامل پرسپوليس عنوان کرد اين احتمال وجود دارد که عده يي کريمي را تحريک کرده اند تا از مديريت تيم انتقاد کند.«به نظر مي رسد با توجه به بازي هاي مهمي که پرسپوليس پيش رو دارد به ويژه بازي با استقلال، انصاري فرد تصميم خود را عوض کرده و مي خواهد اين بازيکن ارزشمند را در جمع پرسپوليسي ها حفظ کند.»

انصاري فرد؛ پيرواني بيمار است

همان طور که اشاره شد مهم ترين نکته تمرين ديروز پرسپوليس غيبت افشين پيرواني بود. غيبت سرمربي جوان پرسپوليس اين شايعه را به وجود آورده که شايد او قصد دارد از سمت خود استعفا دهد و در حال سبک سنگين کردن شرايط به وجودآمده است. جالب اينکه عباس انصاري فرد بيماري را علت غيبت مربي تيمش عنوان کرد؛ «پيرواني گفته حالم خوب نيست و امروز (يکشنبه) نمي توانم بيايم و فردا (دوشنبه) در محل تمرين حاضر خواهم شد ، شايد هم از لحاظ روحي مشکلي دارد که نيامده است و من از آن بي اطلاع هستم. تا زماني که پيرواني سرمربي تيم باشد از او حمايت خواهم کرد».

اما خود پيرواني با رد صحبت هاي مديرعامل پرسپوليس تاکيد کرد بيماري دليل غيبتش در تمرينات نبوده، بلکه ناراحتي از اتفاقات رخ داده است؛ «به هيچ عنوان مشکل بيماري ندارم، اما اتفاقات روز شنبه سبب شد امروز به تمرين هاي پرسپوليس نروم.» در جريان بازي پرسپوليس و پيام گروهي از هواداران از دقيقه 60 به بعد عليه افشين پيرواني شعار دادند، همچنين انصاري فرد هم از عملکرد تيم انتقاد کرده بود، شايد اين شرايط باعث شود ديگر پيرواني قيد ماندن در پرسپوليس را بزند، البته شواهد نشان مي دهد مديران و نزديکان تيم در تلاشند افشين را به تمرينات برگردانند و احتمال اينکه اين اتفاق رخ دهد، زياد است. همچنين نعيم سعداوي کمک مربي پرسپوليس در گفت وگوي ديروز خود با رسانه ها عنوان کرد مشکلات حاشيه يي تيم در حال برطرف شدن است. در مجموع احتمال بازگشتن پيرواني بيشتر از استعفايش است، هرچند در اين پرسپوليس هر ثانيه يک اتفاق غيرمنتظره رخ مي دهد.

به نظر مي رسد با توجه به بازي هاي نه چندان خوب پرسپوليس در هفته هاي اخير و اعتراض شديد تماشاگران به عملکرد پيرواني و تيم، به زودي تغييراتي در کادر فني پرسپوليس رخ خواهد داد و عمر مربيگري پيرواني در پرسپوليس طولاني نخواهد بود. تلاش ها براي آوردن مربي خارجي همچنان ادامه دارد و انصاري فرد هم اين مساله را تاييد کرد؛ «همچنان درصدد بررسي اين مساله هستيم و به محض مشخص شدن نتيجه قطعي آن را اعلام خواهيم کرد. فکر مي کنم پروسه آوردن سرمربي خارجي مربوط به مديريت امروز من در پرسپوليس نمي شود. اين بحث قبل از من هم مطرح بود و حالا در زمان ايجاد تنش ها به من رسيده است. معتقدم ما بايد در اين زمينه کار حساب شده و دقيقي انجام دهيم و به خواسته هاي مردم از پرسپوليس هم توجه ويژه يي داشته باشيم. مديرعامل پرسپوليس درباره حضور ايويچ در پرسپوليس هم اظهارنظري جالب کرد؛ «بحث ايويچ را ما پيگيري نمي کرديم و فکر مي کنم اين تنها يک مساله شخصي بين افشين پيرواني و ايويچ بود و ما به هيچ وجه پيگير آن نبوده و نيستيم.» به هر ترتيب آمدن يک مربي خارجي به پرسپوليس قطعي است، اما سوال اصلي اين است که اين اتفاق کي مي افتد، قبل از داربي يا بعد از داربي؟ شايد اين بازي آخرين حضور افشين روي نيمکت تيمش باشد. مديران پرسپوليس عادت دارند هم از پيرواني حمايت کنند و هم به دنبال استخدام مربي خارجي باشند. انصاري فرد ديروز دوباره اين کار را انجام داد. «تا روزي که پيرواني سرمربي پرسپوليس باشد از او حمايت مي کنيم. من به عنوان مدير از اين مربي حمايت لازم را خواهم داشت.»





















Copyright: gooya.com 2016