جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار جواد نکونام به پارک جی سونگ در باره جهنم صد هزار نفری ورزشگاه آزادی، ايسنا

" او هرگز چنين فضايی را به خود نديده است". جواد نکونام با اين جمله به پارک جی سونگ بازيکن منچستر يونايتد و هم تيمی هايش هشدار می دهد.

به گزارش ايسنا، پايگاه اينترنتی کنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: کره جنوبی چهارشنبه هفته آينده در آزادی به مصاف ايران می رود جايی که هميشه با ۱۰۰ هزار تماشاگرش برای حريفان ۹۰ دقيقه جان‌فرسايی را ساخته است.

اما اين تنها نکته صحبت های نکونام قبل از پرواز به تهران نبود. او با اشاره به برد ۶-۲ ايران در جام ملت های ۱۹۹۶ گفت در فوتبال همه چيز ممکن است تکرار شود و جای تعجبی از برد پرگل دوباره ايران نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خوش آمد به جهنم صد هزار نفری

پارک جی سونگ هرگز در استاديوم آزادی بازی نکرده است و کره جنوبی در سه بازی خود در تهران هيچوقت به برد نرسيده است. نکونام عليرغم همه تجربه بازيکن منچستر يونايتد در اولدترافورد و بازيکنان ديگر کره ای در اروپا می گويد: " حتی پارک جی سونگ با سطح بالای بازيش و تجربه فوق العاده ای که دارد چنين چيزی نديده است. آنها هرگز بازی تحت فشار يکصد هزار تماشاگر پرهيجان را نديده اند. آنجا جهنم کره خواهد شد. همينکه از پله ها بالا بيايند و وارد زمين شوند خودشان را می بازند".

وی ادامه داد: " من هم در اروپا در استاديوم های بزرگی بازی کرده ام . اما آزادی چيز ديگری است. کره جنوبی اوج تنهايی را عصر چهارشنبه می بيند. ما در تيم ملی و با حمايت صد هزار تماشاگر بازنده نبوده ايم. کره هم استثنا نيست".

يک ۶-۲ ديگر؟

ايران در جام ملت های آسيا ۱۹۹۶ در يکچهارم نهايی بازيها بود که نتيجه ای غير قابل پيش بينی رقم زد و حريف را مبهوت خود کرد. نکونام می گويد در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و تعجبی از تکرار آن نتيجه نخواهد کرد.

" من آن نتيجه را اتفاق نمی دانم. در فوتبال ما اتفاق نداريم، همه چيز ممکن است پيش بيايد. فکر می کنم ممکن است ما دوباره همان نتيجه را تکرار کنيم، چراکه نه. ما برابر کره بازيهای خوبی کرده ايم. در جام ملت های ۲۰۰۴ ۴-۳ شکست شان داديم و در سال ۲۰۰۷ فقط در پنالتی باختيم. آنها آمده بودند بازی را به تساوی بکشند و در پنالتی برنده شوند که به نتيجه رسيدند. اما يک تيم هميشه خوش شانس نيست! "

جلوی حملاتشان می ايستم

هافبک دفاعی تيم ايران که در بازيهای اخير همراه تيم ملی نبوده می گويد نگرانی زيادی از هماهنگی با ديگران ندارد و تلاش کرده بازيهای تيم را به هر طريق که شده دنبال کند و در جريان روش بازی تيم باشد.

نکونام اضافه کرد: " البته بايد کمی بيشتر تلاش کنيم تا با اين تغييراتی که در تيم بوجود می آيد هماهنگی بيشتری بدست آوريم. تيم ملی بازيکنان جوان خوبی دارد. من بازيهای قبلی را از روی تلويزيون دنبال کرده ام. بازی کره جنوبی – امارات را هم ديده ام. کره تيم خوبی است. قدرت بالايی دارد و مثل هميشه سرعتی بازی می کند".

وی گفت: " آنها اين بار هم در آزادی بسته بازی می کنند. حتماً روی دفاع کردن تمرکز خواهند کرد تا با ضدحملات سريع ما را غافلگير کنند. وظيفه من هم مشخص است. من سعی می کنم بهترين بازی خودم را انجام دهم و در خراب کردن توپ هايشان فعال باشم و تا جايی که می توانم مانع شکل گيری حملاتشان شوم".

اردوی تيم ملی ايران از روز پنجشنبه آغاز شده و جواند نکونام روز شنبه در کمپ تيم ملی ايران خواهد بود. مسعود شجاعی ديگر بازيکن ايرانی اوساسونا دو روز ديرتر از نکونام به تيم ملی ملحق می شود.





















Copyright: gooya.com 2016