جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقتی شايعات تبديل به واقعيت می‌شوند! توافق اوليه مسئولان پرسپوليس با وينگادا، سرمربی پرتغالی، ايسنا

* "وينگادا" از قهرمانی با عربستان تا اخراج از اردن


در نهايت پس از حرف و حديث‌هايی که مسوولان پرسپوليس از آن به نام حواشی و شايعات نادرست کنار تيم‌شان نام می‌بردند، "نلو وينگادا" مربی پرتغالی و برکنار شده تيم ملی اردن با مسوولان اين تيم به توافق اوليه رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالی که تيم فوتبال پرسپوليس دو بازی اخير خود در رقابت‌های فوتبال ليگ برتر را با پيروزی پشت سر گذاشته، مديريت اين باشگاه تصميم خود برای ايجاد تغييرات در کادر فنی تيم را قطعی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين تصميم پس از جلسه‌ روز گذشته (پنج‌شنبه) عباس انصاری‌فرد و افشين پيروانی مديرعامل و سرمربی فعلی تيم پرسپوليس قطعی شد و انصاری‌فرد پس از اتمام جلسه، اين اقدام را پروسه‌ای طولانی‌مدت خواند که در زمان مديريت او به ثمر نشسته است.

گفته می‌شود توافقات اوليه با اين مربی پرتغالی صورت گرفته و تنها بحث ميان طرفين دستياران وينگادا و نحوه همکاری پرسپوليس با کادر فنی فعلی‌اش بوده که آن هم با توافقات بيشتر حل خواهد شد.

شنيده‌ها حاکی از آن است که وينگادا از دوشنبه اين هفته در تمرينات تيم پرسپوليس حاضر می‌شود تا روی نيمکت اين تيم در شهرآورد شصت‌وششم مقابل استقلال بنشيند؛ گرچه برخی کارشناسان معتقدند اين تغييرات نه برای داربی، حتی برای ادامه مسابقات پرسپوليس هم نمی‌تواند اثربخش باشد.

نزديکان مديرعامل پرسپوليس خبر می‌دهند که انصاری‌فرد قصد دارد در اولين نشست خبری پرسپوليس در زمان مديريت او که قرار است صبح شنبه (فردا) برگزار شود، نام سرمربی جديد را معرفی کند.


نگاهی به کارنامه‌ی نلو وينگادا

ادواردو مانوئل مارتينيو وينگادا ملقب به نلو وينگادا که اصليتی برزيلی دارد در ۳۰ مارسی ۱۹۵۳ در پرتغال متولد شده است.

اين مربی در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ دستيار "کارلوس کوئيرش" در تيم‌ ملی زير ۲۰‌ساله‌های پرتغال بود؛ کوئيرش در حال حاضر دستيار "الکس فرگوسن" در تيم منچستر يونايتد است.

او در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ سرمربيگری تيم ملی عربستان را برعهده داشت و قهرمانی با اين تيم در سال ۹۶ در جام ملت‌های آسيا را می‌توان مهمترين افتخار کاری‌اش دانست.

وينگادا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ نيز سرمربی تيم "سی. اس. ماريتيمو" پرتغال بود و پس از آن در فصل ۲۰۰۴- ۲۰۰۳نيز سرمربيگری تيم "الزمالک" مصر را بر عهده گرفت.

اين مربی پرتغالی در فصل ۲۰۰۵- ۲۰۰۴ در تيم "آکادميکا کويمبرا" مربيگری کرد و سپس تا سال ۲۰۰۷ نيز سرمربی تيم ملی المپيک مصر شد.

وی مدتی از سال ۲۰۰۷ را با سرمربيگری در تيم الوداد مراکش تجربه کرد که پس از شش هفته از سمت خود استعفا داد و سرمربی تيم ملی اردن شد. پيش از اين "ناصرالجوهری" سرمربی تيم اردن بود.

سرمربی احتمالی پرسپوليس پس از حضوری يک ساله در تيم ملی اردن به علت کسب نتايج ضعيف با اين تيم، از سمت خود برکنار شد.





















Copyright: gooya.com 2016