شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوشاد عالميان قهرمان مسابقات جهانی تنيس روی ميز قطر شد، مهر

فينال مسابقات تنيس روی ميز پروتور جهانی قطر با پيروزی نوشاد عالميان و قهرمانی اين بازيکن در حضور قهرمان پاراگوئه به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر، در ديدار نهايی مسابقات تنيس روی پروتور نوجوانان و جوانان قطر نوشاد عالميان در ديدار با "مارچلو آگيره" به پيروزی ۴ بر ۳ دست يافت.

دراين بازی عالميان ۱۷ ساله که در آخرين رده‌بندی فدراسيون جهانی تنيس روی ميز (ITTF) در رده بيستم جهان قرار گرفت، نفر اول پينگ‌پنگ بازان جوان پاراگوئه را که رنگينگ ۲۸ ITTF را به نام خود ثبت کرده است، در گيم‌های اول (۱۱ بر ۶)، سوم (۱۱ بر ۵)، چهارم (۱۱ بر ۸) و هفتم (۱۲ بر ۴) شکست داد اما در گيم‌های دوم (۷ بر ۱۱)، پنجم (۶ بر ۱۱) و ششم (۱۰ بر ۱۲) نتيجه را واگذار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ملی پوش جوان تنيس روی ميز کشورمان در حالی عنوان قهرمانی مسابقات تنيس روی ميز پروتور جهانی قطر را از آن خود کرد که پيش از ديدار فينال نمايندگانی از مصر، سنگاپور و ۴ بازيکن کره ای را شکست داده بود و بدون حتی يک باخت به دور نهايی بازی‌ها صعود کرد.

نوشاد عالميان در مرحله مقدماتی رقابت‌های قطر "عبدالرحمن محمد" از مصر ، "يوچو" از سنگاپور و "تای جانگ" از کره جنوبی را شکست داده و به مرحله حذفی راه يافته بود. وی پس از استراحت در دور نخست مرحله حذفی، "جان" از کره جنوبی را شکست داد و به مرحله يک چهارم نهايی صعود کرد.

در اين مرحله نيز بازيکن ديگری از کره جنوبی با نام "اين چول" که رده ۵۶ جهان را در اختيار دارد هم با نتيجه يک بر ۴ مغلوب نوشاد عالميان شد. "جی هوان کيم" چهارمين بازيکن کره‌ای بود که در پيکارهای جهانی قطر و درمرحله نيمه نهايی نتيجه را به نوشاد عالميان واگذار کرد.

حضور عالميان در فينال مسابقات پروتور جهانی قطر که با شکست "مارچلو آگيره" همراه بود، دومين حضور متوالی وی در فينال پيکارهای معتبر جهانی طی ۱۰ روز گذشته محسوب می‌شود. اين بازيکن پديده تنيس روی ميز ايران هفته گذشته با کسب ۵ پيروزی و بدون باخت راهی ديدار نهايی رقابتهای پروتور جهانی بحرين شد. هر چند که در اين ديدار مغلوب "عمر عصار" مصری شد و از دست يابی به عنوان نخست بازماند.

نيما عالميان، شايان ملکی (جوانان) و پوريا عمرانی (نوجوانان) ديگر بازيکنان ايرانی حاضر در مسابقات پروتور جهانی قطر بودند که از کسب مدال بازماندند.

ديروز نيما عالميان مقابل "مارسل آگويرا" نفر اول پاراگوئه وصاحب رنکينگ ۲۸ جهان به ميدان رفت و با نتيجه ۳ بر ۴ متوقف شد تا نتواند به مرحله يک چهارم نهايی راه يابد. شايان ملکی که از سوی فدراسيون جهانی تينس روی ميز به عنوان دومين پديده تنيس روی ميز ايران معرفی شده است نيز در مرحله يک چهارم نهايی از ادامه بازی‌ها بازماند.

در رده سنی نوجوانان هم ديروز پوريا عمرانی در مرحله يک چهارم نهايی با قبول شکست مقابل حريف از کره جنوبی از صعود بازماند.

همچنين در رقابت‌های تيمی تورنمنت جهانی قطر تيم های نوجوانان و جوانان ايران به مدال برنز مشترک دست يافتند.





















Copyright: gooya.com 2016