چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواب مثبت علي کريمي به مسوولان فدراسيون فوتبال، اعتماد

بازگشت علي کريمي به تيم ملي در آخرين مراحل خود قرار دارد و به نظر مي رسد مسوولان بلندپايه فدراسيون فوتبال توانسته اند، ستاره پرسپوليس را متقاعد کنند به تيم ملي برگردد و در بازي حساس ايران و عربستان در راه رسيدن به جام جهاني تيم ملي را همراهي کند. پس از سقوط ايران به رتبه سوم جدول رده بندي گروه دوم رقابت هاي مقدماتي جام جهاني و درخشش کم نظير علي کريمي در باز هاي اخير پرسپوليس يک بار ديگر پروژه بازگرداندن کريمي به تيم ملي به جريان افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




البته پس از خداحافظي علي کريمي از تيم ملي در ماه هاي گذشته هم تلاش هايي براي بازگرداندن او انجام شده بود اما اين تلاش ها به سرانجام نرسيد. از طرفي شرايط تيم ملي مثل امروز نبود و علي کريمي و علي دايي تمايلي براي تغيير دادن شرايط موجود نداشتند. پس از بازي تساوي ايران و کره جنوبي کاملاً شرايط فرق کرد.

ايران خطر صعود نکردن به جام جهاني را حس مي کند و در اين ميان خيلي ها معتقدند علي کريمي مي تواند در دور برگشت ديدارهاي مقدماتي جام جهاني نقش قابل توجهي در تيم ملي ايفا کند. از چند روز پيش بسياري از کارشناسان و رسانه ها بحث حضور مجدد کريمي در تيم ملي را مطرح کردند و مسوولان فدراسيون فوتبال و تيم ملي هم چراغ سبز را به شماره هشت سابق تيم ملي نشان دادند. علي کفاشيان چند روز پيش رسماً عنوان کرد؛ «زمينه حضور کريمي را به تيم ملي فراهم مي کنيم.» صحبت هاي هومن افاضلي يکي از مربيان تيم ملي نشان مي داد دايي و دستيارانش هم خواهان حضور اين بازيکن تکنيکي و باتجربه در تيم ملي هستند؛ «البته شرايط علي کريمي با بقيه بازيکنان فرق دارد چرا که ابتدا وي بايد ابراز تمايل خود را براي حضور در تيم ملي اعلام کند تا پس از آن کادر فني و در راس آن علي دايي در اين خصوص تصميم گيري کند.» مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال هم دوشنبه شب در برنامه نود صحبت هايي مشابه انجام داد و عنوان کرد در وهله اول ابتدا کريمي بايد اعلام کند در تيم ملي بازي خواهد کرد و بعد از آن دايي او را به تيم ملي دعوت کند. هر چند خود علي دايي هنوز در اين باره صراحتاً اظهارنظر نکرده اما اين موضع گيري ها نشان مي دهد تمامي مسوولان و مربيان تيم ملي منتظرند کريمي نسبت به حضور در تيم ملي ابراز تمايل کند. در روز هاي گذشته تماس هاي متعددي از سوي سران فدراسيون با کريمي برقرار شد تا رضايت او را جلب کنند و بالاخره مسوولان فدراسيون موفق شدند نظر کريمي را تغيير دهند و هافبک سابق تيم ملي پذيرفته به تيم ملي برگردد و براي علي دايي بازي کند. البته همه مي دانند رابطه دايي و کريمي هيچ وقت خوب و صميمانه نبوده اما شرايط حساس تيم ملي باعث شده دو طرف از مواضع قبلي خود کوتاه بيايند و قبول کنند در تيم ملي با هم همکاري کنند. احتمالاً در فهرست بعدي تيم ملي نام علي کريمي هم ديده مي شود و همه منتظرند تيم ملي با «جادوي» کريمي هشتم فروردين ماه بر عربستان پيروز شود و شانس صعود مستقيم به جام جهاني را از دست ندهد.

در اين ميان تنها يک مشکل باقي مانده آن هم کمردرد مزمن کريمي است که او را رها نمي کند. کريمي به خاطر گرفتگي کمر در چند هفته گذشته به درستي تمرين نکرد و بازي با برق را از دست داد. اين مصدوميت همچنان پابرجاست و بهترين بازيکن پرسپوليس نمي تواند تيمش را در بازي حساس روز جمعه برابر سپاهان همراهي کند. با اين حال همه منتظر آماده شدن کريمي و حضور او در بازي هاي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا و البته بازي هاي تيم ملي هستند. خود کريمي هم قبول کرده به خاطر شرايط حساس تيم ملي به اين تيم بازگردد و اين تصميمش را به اطلاع مسوولان فدراسيون رسانده است. به زودي اين خبر رسماً منتشر خواهد شد تا يک بار ديگر کريمي و دايي را کنار هم ببينيم.





















Copyright: gooya.com 2016