چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته بيست و نهم ليگ برتر: سپاهان - پرسپوليس بياد قهرمانی ليگ هفتم، چشم اميد استقلال به برادر، مهر

هفته بيست و نهم رقابتهای فوتبال ليگ برتر در شرايطی روز جمعه برگزار خواهد شد که دو تيم سپاهان و پرسپوليس در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم خواهند رفت و استقلال اهواز هم به نفع برادار صدرنشين خود برابر ذوب آهن خواهد ايستاد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرسپوليس و سپاهان فصل گذشته مدعيان اصلی قهرمانی بودند اما در فصل جاری شرايط به گونه‌ای ديگر رقم خورد و آنها در ايستگاه بيست و نهم برای دستيابی به سکوی سوم جدول رده بندی به مصاف هم خواهند رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سپاهان ۴۷ امتيازی که تنها يک امتياز با پرسپوليس فاصله دارد برای گرفتن جای اين تيم در رده سوم جدول رده بندی فقط به پيروزی در بازی روز جمعه چشم دارد. اين تيم می تواند با غلبه بر رقيب سرخپوش خود ضمن صعود به رده سوم اختلاف خود با مدعيان قهرمانی را کمتر از قبل کرده و اميدوارانه تر برای ادامه ديدارهای ليگ تلاش کند.

کابوس مصدوميت
فشردگی مسابقات ليگ برتر بازيکنان ظريف و فانتزی را به حاشيه می راند. آنها در مواجهه با غول مصدوميت سر تعظيم خم می کنند و از ادامه راه باز می مانند. در تيم پرسپوليس علی کريمی و ايوان پتروويچ با مشکل آسيب ديدگی مواجه هستند و به احتمال فراوان در ديدار آينده تيم حضور نخواهند داشت. محرم نويدکيا نيز شرايطی مشابه دو بازيکن مطرح پرسپوليس دارد و غايب بزرگ سپاهان در بازی روز جمعه خواهد بود.

رقبای دهه ۸۰
رقيب سنتی پرسپوليس، استقلال است اما در ساليان گذشته بوده‌اند تيم‌هايی که شانه به شانه اين تيم رقابت کرده و حريف قابل احترامی برای اين بوده‌اند.

تيم‌هايی چون دارايی و شاهين در دهه ۶۰، يا سايپا در سالهای ابتدايی دهه ۷۰ و سپاهان در سالهای گذشته. سپاهان از فينال جام حذفی فصل ۸۵ - ۸۴ برای پرسپوليس يک رقيب تازه شده است. پس از هياهويی که اطراف اين بازی جنجالی به وجود آمد، ديدار سرخپوشان تهرانی و زرد پوشان اصفهانی رنگ و بوی يک بازی خاص را گرفت تا ديدار نيمه نهايی جام حذفی فصل ۸۶ - ۸۵ که سپاهان در آزادی ۴ بريک پرسپوليس را شکست داد و زخم سرخپوشان را نمک پاشيد.

اوج حساسيت اين دو رقيب تازه فصل ۸۷ - ۸۶ ليگ برتر بود که تا پای سکوی قهرمانی ادامه پيدا کرد. پرسپوليس اين دوئل نفس گير را با گل دقيقه ۶ + ۹۰ سپهر حيدری برد و رقيب تازه را جا گذاشت. حالا با گذشت ۲۵۶ روز از روز قهرمانی پرسپوليس بازهم سرخپوشان و زردپوشان رودرروی هم می ايستند.

سرباز احمدی کجاست؟
ديدار رفت سپاهان - پرسپوليس در فصل هفتم ليگ برتر يک بازی خاص بود. پرسپوليس صدرنشين بدون باخت ليگ بود و سپاهان را نزديک ترين تعقيب کننده به خود می ديد. در آن بازی حساس و نفس گير سپاهان با نتيجه ۲ بريک پرسپوليس را برد. آن بازی آخرين ديدار سپاهان با لوکا بوناچيچ بود و پايانی بر قدرتنمايی اين تيم در ايران و آسيا. آن بازی يک بازی خاص بود. ديداری که سپاهان را در سراشيبی سقوط قرار داد. در اين بازی فقط روی يک اتفاق ساده، مواد منفجره مقابل چشمان سرباز احمدی منفجر شد. چشمان او بی سو شد. کميته انضباطی ۵ امتياز از سپاهان کسر کرد و اين تيم سه ماه از بازی در اصفهان محروم شد و ... راستی سرباز احمدی الان کجاست؟ اميدواريم ديگر هيچ سربازی در اصفهان، احمدی نشود!

استقلال اهواز - ذوب آهن
ذوب آهن تنها تيمی است که تا به امروز پابه پای استقلال در جدول رده بندی ليگ برتر بالا آمده است. اين تيم با ۵۳ امتياز تنها سه امتياز با آبی پوشان تهرانی فاصله دارد. حفظ اين فاصله مهمترين هدف منصور ابراهيم زاده تا روز بازی با استقلال در هفته سی ام ليگ برتر است. او و تيمش پيش از بازی بزرگ هفته سی ام ليگ برتر يک بازی دشوار در اهواز مقابل ديگر استقلال ليگ دارند. استقلال اهوازی که با تحمل چهاردهمين شکست فصل خود در ديدار با ملوان بندر انزلی به پنج امتيازی منطقه خطر ليگ رسيده است نه برای همتای بزرگ تهرانی بلکه برای نجات خود بايد مقابل ذوب آهن بايستد.

برنامه ديدارهای هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

جمعه - ۹/۱۲/۸۷
* مقاومت سپاسی شيراز - سايپا کرج، ساعت ۱۵، ورزشگاه حافظيه شيراز
* پاس همدان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه قدس همدان
* پيام مشهد - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
* داماش گيلان - ابومسلم مشهد، ساعت ۱۵، ورزشگاه سردار جنگل رشت
* صبای قم - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
* استقلال اهواز - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی اهواز
* راه آهن شهرری - برق شيراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه اکباتان تهران
* سپاهان اصفهان - پرسپوليس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

شنبه - ۱۰/۱۲/۸۷
* پيکان قزوين - استقلال تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهيد رجايی قزوين





















Copyright: gooya.com 2016