چهارشنبه 28 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: الجزيره بدون امتياز تهران را ترک می‌کند، براگا، سرمربی الجزيره امارات: تاريخ را با شکست استقلال تغيير می‌دهيم، ايسنا

قلعه نويی:
داور بايد با تيم ميزبان مهربان باشد
بازيکنانم را برای بازی مقابل الاتحاد ستايش می‌کنم

سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران گفت: تنها به گرفتن سه امتياز از الجزيره فکر می‌کنيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست رسانه‌ای سرمربيان تيم استقلال ايران و الجزيره امارات در هتل استقلال تهران در حضور خبرنگاران اماراتی و ايرانی برگزار شد که امير قلعه‌نويی پس از خوشامدگويی به خبرنگاران دو کشور و تبريک ميلاد پيامبر (ص) و عيد نوروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الجزيره تيم قابل احترامی است و در چند سالی که ليگ امارات را دنبال می‌کردم، از نظر کلاس بازی و بازيکن با ساير تيم‌های اماراتی تفاوت می‌کند. من بازی قبلی الجزيره مقابل ام صلال را ديده و آناليز کرده‌ام. الجزيره فوتبال با برنامه‌ای بازی کرد اما، معتقدم آنها نيز مانند ما بدشانس بودند و هر کاری کردند، نتوانستند در زدن ضربه‌ی آخر موفق باشند. در هر صورت شانس در فوتبال جزيی از اين رشته‌ی ورزشی است.

وی افزود: طی دو، سه روز اخير فيلم‌های بازی الجزيره را آناليز کرديم و با توجه به باخت بازی قبل که البته اشتباهات داوری هم در آن بی‌تاثير نبود، قصد داريم تا از اين بازی خانگی نهايت استفاده را ببريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قلعه‌نويی خاطرنشان کرد: بازيکنان استقلال را به دليل بازی گذشته مقابل الاتحاد ستايش می‌کنم و پس از آنکه دو، سه بار فيلم بازی استقلال و الاتحاد را ديدم، معتقدم استقلال يکی از با برنامه‌ترين ديدارهايش را مقابل الاتحاد انجام داد. البته استقلال در اين بازی که ميزبان الجزيره است، تلاش می‌کند تا برخلاف تيم الاتحاد از شرايط ميزبانی به صورت جوانمردانه استفاده کند و نه به گونه‌ای که بخواهد جو ورزشگاه داور را تحت تاثير قرار دهد. تلاش می‌کنيم با يک بازی هجومی سه امتياز را بدست آوريم.

قلعه‌نويی درباره‌ی اظهارات سرمربی تيم الجزيره مبنی بر استفاده از فاصله ميان خط هافبک و دفاع استقلال نيز گفت: بسيار خوشحالم که يک مربی حرفه‌ای فيلم بازی ما با الاتحاد را آناليز کرده و همان مشکلی که من درآن بازی ديدم را درک کرده است. صحبت‌های "براگا" نشان می‌دهد که تصميم من برای آوردن شکوری به ميدان صحيح بود و من نيز همين فضا را ديدم که آن تعويض را انجام دادم و می‌بينيم که يک مربی حرفه‌ای اين تعويض من را تاييد کرد. در برنامه‌ی ۹۰ هم گفتم که با وجود آنکه برخی از دوستان از ما ايراد گرفتند اما، تعويض‌ها اشتباه نبود و اکنون هم می‌بينيم که مربی حرفه‌ای تيم الجزيره نيز همان فضا را ديده است.

قلعه‌نويی ادامه داد: در هر صورت تيم استقلال از هافبک‌های دفاعی خوبی چون حسين کاظمی برخوردار است که هر چند در يکی، دو بازی اخير کمی افت کرده اما، بازيکنی است که به خوبی فضاهای خالی را پوشش می‌دهد و در بازی مقابل ذوب آهن نيز با توجه به اينکه استقلال تهاجمی بازی می‌کرد، کاظمی به خوبی فضاهای خالی را پوشش می‌داد.

به گزارش ايسنا، سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: هدف ما در بازی با الجزيره نيز گل نخوردن است. چرا که استقلال با توجه به قابليت تهاجمی خود در مقابل هر تيمی گل زده و گل هم خواهد زد. اما، برای برطرف کردن اين مشکل بايد هوشيار باشيم. البته تيم الجزيره مهاجمان سرعتی ندارد اما، دو بازيکن شماره‌ی ۴۹ و ۲۵ اين تيم تکنيکی هستند که آنها نيز بازيکنان سرعتی نيستند.

قلعه‌نويی درباره‌ی روش بازی استقلال در اين ديدار نيز گفت: من گفتم که هجومی بازی می‌کنيم اما، درباره‌ی جزئيات اين موضوع در زمين مسابقه صحبت خواهيم کرد.

قلعه‌نويی در پاسخ به سوال خبرنگار اماراتی مبنی بر احتمال تاثيرگذاری تماشاگران استقلال بر داور بازی روز چهارشنبه نيز گفت: نقطه‌ی مثبت هواداران استقلال اين است که تمام فشار خود را برای تشويق تيم خودشان می‌گذارند و به استقلال انرژی می‌دهند. اگر من در رابطه با داور ژاپنی بازی با الاتحاد صحبت کردم، به اين دليل بود که آن داور تنها در يک مورد اشتباه نکرد که بتوان از آن گذشت. اين داور يک پنالتی صد درصد برای ما نگرفت. در دقيقه‌ی ۶۰ بازيکن حريف را اخراج نکرد و در دقيقه‌ی ۹۴ نيز به گواه کارشناسان داخلی و خارجی خطا بر روی آرش برهانی را نگرفت که همين توپ تبديل به گل شد. نمی‌گويم اشتباهات داور عمدی بوده است اما، در هر صورت بازی از دست او خارج شد. اما، تماشاگران استقلال تنها تيم خود را تشويق می‌کنند. البته ما شنيده‌ايم که داور بايد با تيم ميزبان مهربان باشد اما، انتظار کاری خلاف قانون را نداريم.

وی در پايان گفت: در بازی با الاتحاد عربستان داور بيشتر پانتوميم انجام می‌داد. او چندين بار سوت را به دهانش نزديک کرد اما، سوت نزد که اين موضوع را تاکنون در ۳۰ سال عمر فوتبالی خود نديده بودم.

***

براگا در نشست خبری:
تاريخ را با شکست استقلال تغيير می‌دهيم

سرمربی تيم فوتبال الجزيره امارات گفت: می‌خواهيم تاريخ شکست تيم‌های اماراتی مقابل تيم‌های ايرانی را در بازی مقابل استقلال عوض کنيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آبل براگا در نشست رسانه‌ای بازی تيم‌های استقلال ايران و الجزيره امارات اظهار کرد: در اين مدت تيم‌های اماراتی نتوانسته‌اند نتايج خوبی مقابل تيم‌های ايرانی بگيرند و ما به ايران آمده‌ايم تا اين تاريخ را عوض کنيم و استقلال را شکست داده و با دست پر به امارات بازگرديم. البته استقلال تيم خوبی است و هجومی بازی می‌کند و تفاضل گل بالای اين تيم نشان دهنده‌ی همين بازی هجومی است.

وی افزود: هر دو تيم يک بدشانسی دارند و آن اين است که بازی نخست خود را واگذار کرده‌اند. قطعا هر دو تيم برای پيروزی به زمين می‌آيند اما، ما تلاش می‌کنيم تا از نام الجزيره دفاع کنيم.

براگا خاطرنشان کرد: بی‌ترديد الجزيره تا پايان بازی هجومی کار می‌کند و ما حتی به ترکيب تيم خود دست نمی‌زنيم و با همان ترکيب هجومی بازی گذشته به ميدان می‌رويم.

سرمربی برزيلی تيم الجزيره درباره‌ی ارزيابی خود از تيم استقلال نيز گفت: استقلال در تمامی پست‌ها قدرتمند است و هر چند دفاع قدرتمندی دارد، ولی بزرگترين حسن اين تيم در خط هافبک است که نوعی هارمونی در بازی اين تيم ايجاد کرده اما، در ميان خط هافبک و دفاع اين تيم فاصله‌ای وجود دارد که تصور می‌کنم بتوانيم از آنجا دروازه‌ی استقلال را تهديد کنيم.

وی خاطرنشان کرد: الجزيره کلا تيم هجومی است و ما نکات لازم برای اين بازی را مقابل استقلال به کار خواهيم بست.

وی درباره‌ی موقعيت حساس الجزيره و شانس کم اين تيم برای صعود در صورت شکست مقابل استقلال نيز گفت: ما شش بازی پيش‌رو داريم و بازی مقابل استقلال دومين ديدار ماست. حتی اگر هر يک از دو تيم اين بازی را ببازند، باز هم چهار ديدار ديگر فرصت داريم. ما در مقابل ام صلال بازی قابل قبولی انجام داديم و با حمله‌های خود حريف را تحت فشار گذاشتيم اما، نتوانستيم از فرصت‌هايمان استفاده کنيم و گل خورديم.

وی افزود: با اين حال نااميد نيستيم چرا که يکی از بازيکنان ام صلال غير قانونی بوده و ما در اين زمينه اعتراض رسمی خود را ارايه کرده‌ايم که اگر به نتيجه برسد آن وقت شرايطمان متفاوت است.

براگا در پايان گفت: ما اکنون تنها به بازی استقلال فکر می‌کنيم و به ديدارهای آينده کاری نداريم. درست است که در اين بازی عبدالسلام جمعه را نداريم اما، غيبت او چندان تاثيرگذار نخواهد بود و ما با توجه به بازيکنان پر تجربه‌ای چون هلال سعيد تقريبا با حريف خود در يک سطح قرار داريم.





















Copyright: gooya.com 2016