سه شنبه 27 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا: سخت ترين ميدان پرسپوليس آسان ترين بازی صبا، اعتماد

در دومين هفته از رقابت های مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا باز هم تيم های ايرانی به مصاف نمايندگان امارات و عربستان می روند. در هفته اول ايرانی ها در بازی های خانگی شان به راحتی ميهمان های اماراتی خود را شکست دادند و امروز نوبت صبای قم است که به مصاف الاهلی امارات برود، فردا هم استقلال پذيرای الجزيره امارات است. مثل هفته گذشته ظرف امروز و فردا دو ايرانی در عربستان به ميدان می روند. امشب و فرداشب پرسپوليس و سپاهان به ترتيب ميهمان الشباب و الاتفاق خواهند بود. بايد ديد آيا اين دو تيم می توانند مثل صبای قم دست پر از عربستان برگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گروه A؛ صبای ايران - الاهلی امارات (ساعت ۱۵، ورزشگاه يادگار امام قم)

صبای قم پس از کسب يک امتياز ارزشمند از بازی با الهلال امروز به مصاف الاهلی امارات می رود تا با کسب سه امتياز اين بازی خانگی خود را به عنوان مدعی صعود از گروه مطرح کند. الاهلی نيز با توجه به اينکه در بازی خانگی مقابل پاختاکور شکست خورده است، به دنبال اين است که در اين بازی نبازد. تيم های اماراتی در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا بسيار ضعيف عمل کرده اند و با توجه به کيفيتی که از خود نشان داده اند، صبا هم می تواند مثل پرسپوليس و سپاهان به راحتی حريف اماراتی خود را ببرد. صبا در ميان تيم های ايرانی سخت ترين قرعه را دارد و برای صعود به مرحله حذفی مسابقات بايد از ديدارهای خانگی حداکثر امتياز را کسب کند. فيروز کريمی سرمربی صبای قم درباره بازی امروز گفت؛ «در هر مسابقه استراتژی خاص خود را داريم و طبيعتاً آنگونه که در ديدار با الهلال بازی کرديم، به مصاف الاهلی امارات نخواهيم رفت و استراتژی ما کاملاً متفاوت خواهد بود. طرفداران ما محيطی را ايجاد خواهند کرد تا بتوانيم نتيجه لازم را بگيريم. همه تيم ها شانس دارند. الاهلی اگرچه در ديدار اول خود شکست خورده اما کار برای اين تيم تمام نشده است. گروه ما سخت ترين گروه مسابقات است.» وی در مورد اينکه تساوی صبا با الهلال در سايه شکست تيم استقلال قرار گرفت و زياد مورد توجه رسانه ها نبود، توضيح داد؛ «ما در ليگ قهرمانان آسيا با چراغ خاموش حرکت می کنيم. از اين رويه نيز استقبال می کنيم. مطبوعات و رسانه ها می توانند کار خود را انجام دهند. ما با تمام قوا در ليگ قهرمانان شرکت خواهيم کرد.» دغدغه اصلی کريمی برای بازی امروز مصدوميت غلامرضا رضايی مهاجم ملی پوش اش است. رضايی در بازی دوستانه ايران- کنيا آسيب ديد و معلوم نيست به بازی امروز برسد يا خير. سرمربی صبا در اين باره گفت؛ «مسلم بود رضايی دچار مصدوميت می شود. بعد می گويند باشگاه ها با فدراسيون و تيم ملی تعامل ندارند. من مسائل را به مديرعامل باشگاه گفته ام. تصميماتی گرفته ايم که اميدوارم اگر منطقی بود ارباب جرايد آن را حمايت کند. فکر می کنم ديدارهای رسمی تيم ملی از ديدارهای باشگاهی آسيايی کم اهميت تر است. به طور مثال وقتی با تيم نپال که يک تيم درجه سه است، بازی داريم مسلماً اين ديدار کم اهميت تر از مسابقات باشگاهی است.ما دلمان می خواهد حرف منطقی بزنيم و جواب منطقی بشنويم و از حقوق باشگاه دفاع کنيم. راهی که تيم ملی طی می کند، راهی نيست که به خوشبختی برسد.» از نکات جالب اين بازی حضور ميلاد ميداوودی در ترکيب اسب های سرخ دوبی (لقب الاهلی) است. اين بازی نخستين تجربه ميزبانی قم در ليگ قهرمانان به شمار می رود و به نظر می رسد آسان ترين بازی اين تيم در اين گروه خواهد بود. در ديگر بازی اين گروه پاختاکور ازبکستان ميزبان الهلال عربستان است.

گروه B: الشباب عربستان- پرسپوليس ايران (ساعت ۲۱، ورزشگاه ملک فهد رياض)

يکی از مهم ترين ديدار های اين هفته ليگ قهرمانان آسيا امشب در رياض برگزار می شود و دو تيم پيروز روز نخست رقابت ها در عربستان به مصاف يکديگر می روند. الشباب يک پيروزی مقتدرانه در بازی خارج از خانه مقابل الغرافه به دست آورد. پرسپوليس هم با ارائه يک بازی خوب مقابل الشارجه امارات گام نخست را در ليگ قهرمانان محکم برداشت.

با توجه به اينکه از هر گروه دو تيم به دور بعدی مسابقات صعود می کنند، کسب يک امتياز هم نتيجه مناسبی برای پرسپوليس محسوب می شود. بدون ترديد بازی امشب سخت ترين بازی پرسپوليس در اين مرحله به شمار می رود. قهرمان فصل گذشته ايران در حالی مقابل تيم سوم ليگ برتر عربستان صف آرايی می کند که ايوان پتروويچ را به همراه نخواهد داشت. با اين حال آمادگی نيکبخت واحدی ، علی کريمی، کريم باقری و... می تواند وينگادا را اميدوار کند در خانه الشباب به آنچه می خواهد، دست يابد. در اين ميان باز هم همه نگاه ها به علی کريمی است و طرفداران پرسپوليس منتظر يک نمايش تحسين برانگيز ديگر از «جادوگر»ند. نلو وينگادا سرمربی پرسپوليس درباره بازی امشب گفت؛ «الشباب تيم قدرتمندی است و بازيکنان خوبی دارد. آنها در عربستان تنها به فکر کسب سه امتياز از حريف شان هستند.

اما از طرفی ما هم پرسپوليس هستيم و به عنوان نماينده ايران می خواهيم فوتبال شايسته و پيروزمندانه يی ارائه کنيم. ما شرايط خوبی داريم و کادر فنی سعی می کند از آماده ترين بازيکنان در ترکيب اصلی تيم در بازی با الشباب استفاده کند. بازيکنان ما با بردی که برابر الشارجه به دست آوردند، انگيزه بيشتری برای پيروزی در اين مسابقه پيدا کرده و تمام تلاش ما صعود به مرحله بعدی است. نبايد فرصت هايمان را از دست بدهيم.بايد سعی کنيم با اقتدار صعود کنيم. مشکل خاصی نداريم و به هواداران قول می دهم بازی زيبايی را از پرسپوليس برابر الشباب شاهد خواهند بود.» انزو تورس سرمربی الشباب که نگران آمادگی تيمش در سومين بازی سنگين هفت روز اخير هم هست، می گويد؛ «اين سومين بازی ما در هفت روز اخير است. بازيکنان تا همين جا هم انرژی زيادی از دست داده اند. تنها نارضايتی ما همين برنامه پرفشار است.» در ديگر بازی اين گروه الشارجه امارات پذيرای الغرافه قطر است.

فرهاد کاظمی اجازه خروج پيدا نکرد

ديروز هنگام خروج کاروان سپاهان از ايران يک اتفاق غيرمنتظره رخ داد. فرهاد کاظمی سرمربی سپاهان به دليل عدم پرداخت بدهی مالياتی اش اجازه خروج از کشور را پيدا نکرد و نتوانست با اردوی تيم سپاهان صبح ديروز تهران را به مقصد دوبی ترک کند. بدهی مالياتی کاظمی حدود ۳۰ ميليون تومان بود. دست اندرکاران باشگاه سپاهان با پرداخت اين مبلغ و رايزنی های مختلف، سرانجام سرمربی تيم شان را صبح امروز به اردوی تيم سپاهان خواهند فرستاد. کاروان سپاهان ديروز از دوبی عازم رياض و سپس به دمام محل برگزاری ديدار اين تيم برابر الاتفاق عربستان شد. کاظمی نيز امروز بايد همين مسير را برای رسيدن به دمام و ملحق شدن به اردوی تيمش طی کند.





















Copyright: gooya.com 2016