چهارشنبه 12 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه نما از قطبی، قلعه‏نویی و مایلی‏کهن، تابناک

دایی هر ویژگی داشت، دست به بیان پشت پرده‏ها نزد و سکوت اختیار کرد اما در خصوص قطبی حتی در این زمینه نیز تردید وجود دارد... شایعه شراکت قلعه‏نویی با یکی از پسران محمد علی‏آبادی در ساخت و ساز که هیچ گاه ثابت نشد ولی رسانه‏هایی که هیچ سند و مدرکی نداشتند با کنایه از آن یاد می‏کردند، مهم‏ترین دلیلی است که برای انتخابش ذکر می‏شود اما واقعیت آن است که این شایعات تنها در حد حرف است... مربی نزدیک به دولت نهم که همواره از سیاست‏های محمود احمدی نژاد دفاع کرده و نقدهای تندی را تا پیش از سرمربیگری سایپا علیه رئیس دستگاه ورزش مطرح می‏ساخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در آخرین نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که عصر امروز با حضور اعضاء هیات رئیسه و جدی‏ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی برگزار شد، به نظر می‏رسید او بار دیگر این کرسی را از آن خود سازد تا این مربی احیاء شده که با مظلومیت این کرسی را از دست داده بود، برای کسب موفقیت روی نیکمت تیم ملی بنشیند اما اعضاء هیات رئیسه تصمیم‏گیری نهایی و اعلام سرمربی جدید تیم ملی را به پس از دیدار تیم ملی ایران و سنگال موکول کردند تا علاوه بر آنکه فرصت داشته باشند، موقعیت گزینه‏شان را بر سایر گزینه‏ها مسلط سازند و حتی با جرات از نام دیگر سخن به میان بیاورند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، پس از بركناري علي دايي از سرمربیگری تیم ملی، علی کفاشیان در گفت‏وگویی پیرامون جایگزین احتمالی، از چند گزینه خبر داد و تنها نام افشین قطبی را برد تا شایعاتی مبنی بر مخالف رئیس فدراسیون با حضور مایلی‏کهن در این کرسی منتشر شود؛ شایعاتی که از سوی مسئولان فدراسیون بی‏پاسخ ماند.

در این میان در حالي كه گمانه زني هاي بسیاری براي انتخاب سرمربي جديد تيم ملي صورت گرفت و علاوه بر محمد مايلي‏كهن، افشين قطبي، امير قلعه نويي به عنوان سه گزینه اصلی و غلامحسين پيرواني و بيژن ذوالفقارنسب به گزینه‏های فرعی نام برده شد، اما بر هیچ کس پوشیده نماند که در این شرایط رقابت اصلی میان مايلي كهن و قطبي شکل گرفته است اما هیچ کس نتوانست از کنار نام امیر قلعه‏نویی نیز به سادگی بگذرد؛ چهره‏ای که روابط نزدیکی با برخی اشخاص دارد که تردید را برای خط کشیدن گرد نامش افزایش می‏دهد.

در این میان برای همگان یک پرسش اساسی مطرح است که در آخر نام چه کسی از حنجره رئیس فدراسیون خارج خواهد شد؟ قطبی، قلعه‏نویی، مایلی‏کهن و یا چهره‏ای با مشخصاتی متفاوت با گزینه‏های مطرح شده با چه ویژگی‏هایی و تحت چه شرایطی این تاج خار را بر سر می‏گذارد. معادله‏ای با سه مجهول معلوم(!) در آن قرار دارند و هریک می‏توانند به تنهایی پاسخی متفاوت برای این معادله رقم بزنند و به همین دلیل هیچ رسانه‏ای حاضر نیست همچون زمان انتخاب سرمربی پیشین ریسک کند و تعا اعلام رسمی نام سرمربی، گزینه‏ای قطبی را برای این پست معرفی نماید.

از واسطه‏گری تا اپوزیسیون
ادبیات فوتبالی ایران در حالی با نام افشین قطبی آشنایی پیدا کرد که گروهی اصلاح‏طلب در ایران ورزشی و چند روزنامه دیگر از عملکردش در تیم ملی کره جنوبی نوشتند و کم کم نامش را به عنوان کمک مربی کاربلد که یک سرو گردن از مربیان داخلی نیز بالاتر است، مطرح کردند؛ گروهی که امروز نیز در دیگر نشریات نقش حامی اصلی قطبی را ایفا می‏کنند.

او با استیلی به پرسپولیس آمد و در فصلی که مربی‏اش ترکیب سرخ‏ها را بسته بود، توانست علی‏رغم مصائبی که نصیب تیمش شد، جام قهرمانی را در دوره مدیریت سعیدلو و کاشانی بالای سر ببرد.

در دوره حضور قطبی و پس از آن حواشی فراوانی دامنش را فشرد که بازگشتش را با اما و اگرهایی همراه کرده است. حواشی حضور یوروم همسر دوم قطبی در ایران، جذب مارکو و دی‏کارمو، مربی و بازیکنی که بحث واسطه‏گری آن غیرقابل رد بود و منجر به اخراج آنها شد، سفرهای متعدد خارجی قطبی که با کاهش آنالیز تیم‏ها و عدم برنامه‏ریزی دقیق و جامع فنی برای هر بازی همراه شد و به تیم پرسپولیس ضربه زد و موارد متعدد دیگر همچون عدم دوام آوردن زیرفشارهایی که در تیم ملی صدبرابر آن به هر مربی تحمیل می‏شود و خروج غیرمنتظره قطبی از ایران به بهانه عدم امنیت در ایران جزو عواملی است که این هراس را به وجود آورده که نکند، اتفاقات مشابه و حواشی دو چندان با انتخاب قطبی سراغ تیم ملی را بگیرد.

متن کامل را در اینجا بخوانید.





















Copyright: gooya.com 2016