یکشنبه 6 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آندرانيك تيموريان: در حـال حـاضر در اوج آمـادگـي هستم آرزو دارم كه دوباره پيراهن تيم ملي را بپوشم، ايسنا

نخستين بازيكن ايراني كه موفق شد در ليگ برتر انگليس بازي كند، اين روزها آخرين لحظات حضورش در تيم بارنزلي را سپري مي‌كند. آندرانيك تيموريان همان بازيكني كه در جام جهاني 2006 جزو معدود ستاره‌هاي تيم ملي ايران بود و چشمان تيزبين سام آلاردايس را به خود جذب كرد، اين روزها در آمادگي كامل است. او در انتظار به پايان رسيدن رقابت‌هاي دسته يك انگليس و بازگشت به فولام است. بازگشت به تيم ملي با حضور افشين قطبي يكي از آرزوهاي بازيكني است كه در فوتبال انگليس به گراندو مشهور شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آندرانيك تيموريان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيتش در بارنزلي، آمادگي‌اش، بازگشت به تيم ملي و... صحبت كرد:

* روزها براي آندو در فوتبال انگليس چطور مي‌گذرد؟

- زماني كه از فولام به طور قرضي به بارنزلي آمدم، هدفم بازي كردن بود. فولام بسيار خوب نتيجه مي‌گرفت و وارد شدن به تركيب تيمي كه نتايج خوبي گرفته بسيار سخت است. به همين خاطر به صورت قرضي به بارنزلي آمدم. خوشحالم كه از زمان حضورم در اين تيم بيش از 10 بازي براي اين تيم انجام داده‌ام و تنها در بازي چهارشنبه شب مقابل كاونتري سيتي به دليل سرماخوردگي از سرمربي تيم خواستم كه از من استفاده نكند چون بدنم ضعيف شده بود.

* وضعيت بارنزلي چطور است؟

- ما در حال حاضر در رده بيست و يكم جدول قرار داريم و دو هفته تا پايان مسابقات باقي مانده. اگر مي‌خواهيم به دسته پايين‌تر سقوط نكنيم بايد در دو بازي آينده به پيروزي برسيم. بارنزلي مجموعه بسيار خوبي است و اطمينان دارم كه مي‌تواند خودش را در دسته يك نگه دارد.

* پس از پايان بازي‌هاي بارنزلي بايد به فولاد برگرديد. در فولام مي‌مانيد؟

- من هنوز يك سال ديگر با فولام قرارداد دارم. مي‌خواهم در فولام بمانم اما، اگر پيشنهادي باشد مي‌توانم از فولام بروم. بندي در قراردادم آمده كه مي‌توانم از فولام جدا بشوم. اگر من بدانم در تركيب فولام جاي مي‌گيرم مي‌مانم، در غير اين صورت به پيشنهادهاي ديگر فكر مي كنم.

* مي‌خواهيد در ليگ برتر بمانيد؟

- من زبان انگليسي را به خوبي ياد گرفته‌ام و با سبك فوتبال اينجا خو گرفته‌ام. اولويت براي من اين است كه در ليگ برتر بمانم. انگليس بهترين ليگ دنيا را دارد و براي ماندن در اينجا انگيزه‌هاي بسياري دارم.

* وضعيت بدني‌ات چگونه است؟ به آمادگي كامل رسيده‌ايد؟

- كيفيت دسته اول انگليس تفاوت چنداني با ليگ برتر ندارد. اينجا بازي‌هاي پرفشاري انجام مي‌شود. بازي كردن در چنين فضايي بدن يك بازيكن را به آمادگي كامل مي‌رساند. من هم در حال حاضر در اوج آمادگي قرار دارم. من تمام فكر و ذكرم اين است كه در انگليس بمانم. اميدوارم بتوانم در ليگ برتر بمانم و با آمادگي‌ام سرباز خوبي براي ايران باشم و بتوانم پرچم پرافتخار ايران را در انگليس بالا نگه دارم.

* با اين آمادگي حتما براي پوشيدن پيراهن تيم ملي هم آماده هستيد؟

- من در چهار سال گذشته تنها سه بازي براي تيم ملي به ميدان نرفته‌ام. بازي با تيم‌هاي كره جنوبي، كره شمالي و عربستان تنها بازي‌هايي بود كه من نبوده‌ام. در بازي با كره شمالي مصدوم بودم و با دايي تماس گرفتم و گفتم مصدوم هستم. پس از آن به صلاحديد مربيان دعوت نشدم و دايي صلاح ديد كه از ديگر بازيكنان استفاده كند. دوست دارم كه دوباره پيراهن تيم ملي را بپوشم. من مانند همه بازيكنان آرزو دارم براي تيم ملي كشورم بازي كنم و اميدوارم كه خيلي زود اين اتفاق بيفتد.

* وضعيت تيم ملي را چطور مي‌بينيد؟ شرايط خيلي خوبي در گروه نداريم.

- اين درست است كه ما وضعيت‌مان در جدول خوب نيست اما، ما كره شمالي را در پيونگ يانگ برده‌ايم و اين در سابقه ما وجود دارد. اين بار هم مي‌توانيم كره شمالي را شكست دهيم. پيروزي در اين بازي مي‌تواند پل صعود ايران به جام جهاني باشد. بايد در اين فكر باشيم كه به پيروزي اين سه بازي نياز داريم. بايد فكر كنيم كه 9 امتياز مي‌خواهيم اگر به كمتر از اين فكر كنيم، موفق نمي‌شويم.

* نظر شما درباره حضور قطبي در تيم ملي چيست؟

- من تا به حال با قطبي كار نكرده‌ام. اما، زماني كه در پرسپوليس بود، اخبار را دنبال مي‌كردم. مي‌دانم مربي محبوبي در ايران است. او با مربيان بزرگي مانند هيدينك و فربيك كار كرده و فدراسيون فوتبال انتخاب درستي انجام داده است. اميدوارم همه از او و تيم ملي حمايت كنند تا تيم ملي به جام جهاني صعود كند.

* حرف ديگري باقي مانده است؟

- من مي‌خواهم از اين فرصت استفاده كنم و مصاحبه‌اي كه از قول من در يكي از روزنامه‌ها به چاپ رسيده بود را تكذيب كنم. من هيچ وقت عليه دايي صحبت نكرده‌ام. او هم بازي من بوده و دليلي ندارد كه بخواهم عليه دايي و دستيارانش در تيم ملي صحبت كنم.





















Copyright: gooya.com 2016