شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميد استيلی: برای کمک به افشين قطبی آماده‌ام، ايلنا

حميد استيلی گفت: همه بايد در راه رسيدن تيم ملی به جام‌جهانی کمک کنند و من نيزهمان‌طور که اعلام کرده‌ام قطعا به افشين قطبی کمک خواهم کرد.


ايلنا:حميد استيلی گفت: همه بايد در راه رسيدن تيم ملی به جام‌جهانی کمک کنند و من نيزهمان‌طور که اعلام کرده‌ام قطعا به افشين قطبی کمک خواهم کرد تا در نهايت تيم ملی در راه صعود به جام جهانی موفق باشد.
مربی تيم قهرمان فصل هفتم ليگ برتر فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با ايلنا افزود: من به آقای قطبی بابت حضورش در تيم ملی تبريک می‌گويم و همه کارشناسان رسانه‌ها و مردم نيز بايد دست دردست هم دهند و او را کمک کنيم تا تيم ملی به جام‌جهانی صعود کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: برای صعود به جام‌جهانی بايد برنامه‌ريزی دقيقی داشته باشيم . حتی در صورت رفتن تيم ملی به جام جهانی بايد توجه داشته باشيم که صعود به جام جهانی چه چيزی را برای کشورمان به ارمغان آورده است يا اينکه نرفتن به جام جهانی فوتبال ما را با چه تحولی مواجه کرده است.
استيلی اضافه کرد: اين برنامه‌ريزی‌ها شامل کل مجموعه فوتبال می‌شود. به طور نمونه آيا کشور انگليس برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی اردوهای ۲ هفته‌ای يا يک ماهه می‌گذراند تا مسابقات داخلی‌شان تعطيل شود؟ در تمام کشورهای دنيا برای رفتن و يا عدم موفقيت در صعود به جام جهانی برنامه مدون و مشخصی وجود دارد. ما نيز بايد در فوتبال‌مان ارزيابی صحيحی از آن داشته باشيم. اگر در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ به جام جهانی صعود کرديم چه تحولاتی در فوتبال کشور رخ می‌داد.
بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان گفت: مهمترين فاکتور افشين قطبی اين است که با اميد و اعتماد به نفس بالا مردم را اميدوار به صعود تيم ملی می‌کند. الان ديگر برای صعود به جام جهانی همه چيز دست خودمان است. مهمترين مساله اين است که در بازی اول مقابل کره شمالی پيروز شويم. تيم ملی عربستان هم تا قبل از بازی با ايران از صعود به جام‌جهانی نااميد بود اما با اين پيروزی اميدوار شد. ما نيز اگر کره شمالی را شکست دهيم اميدمان به صعود خيلی زياد خواهد شد.
وی افزود: کار مربی در باشگاه و تيم ملی دو مقوله جدا از هم است. کار کردن در تيم ملی خيلی راحت‌تر است. خود آقای قطبی هم سال‌ها با تيم ملی کره جنوبی کار کرده است. اين موضوع باعث می‌شود شرايط ما بهتر باشد. البته نبايد فراموش کرد در اين مقطع نقش بازيکنان با تجربه درايجاد يکدلی در بين ساير نفرات حاضر در اردوی تيم ملی انکارناپذير است. اگر بازيکنان وحدت و يکدلی لازم را داشته باشند ۵۰ درصد از راه صعود مهيا می‌شود.
اين مربی کشور با اشاره به هفته پايانی مسابقات ليگ برتر گفت: در هفته آخر يک مقدار حساسيت زياد است چرا که وضعيت تيم قهرمان و تيم‌های سقوط‌ کننده مشخص خواهد شد به همين دليل تيم‌ها و به ويژه قعرنشينان و صدرنشينان تمام تمرکز خود را برای هر چه بهتر ظاهر شدن برای بقا و کسب عنوان قهرمانی معطوف می‌کنند. در اين بين کار کميته داوران بسيار سخت خواهد بود. البته داوران کشورمان در طول چند هفته گذشته خوب کار کرده‌اند. جذابيت فوتبال هم به اين است که تا آخرين لحظه نمی‌توان چيزی را پيش‌بينی کرد. اين درست که الان تيم ذوب آهن با ۳ امتياز بيشتر در صدر جدول قرار دارد اما استقلال هم کم شانس نيست.
استيلی ادامه داد: به خاطر دارم در اولين دوره ليگ برتر که من در تيم پرسپوليس بازی می‌کردم اگر تيم استقلال يک تساوی هم مقابل ملوان کسب می‌کرد قهرمان می‌شد اما بازی را واگذار کرد و ما با بردن مقاومت سپاسی در آخرين ساعات هفته پايانی قهرمان شديم. به همين دليل معتقدم هر دو تيم شانس قهرمانی دارند.
بازيکن سابق تيم پرسپوليس در خصوص نتيجه‌گيری اين تيم در طول مسابقات فصل جاری ليگ برتر نيز گفت: پرسپوليس امسال فراز و نشيب‌های زيادی داشته است و حتی نتوانسته سهميه ليگ قهرمانان را کسب کند. مسابقه هفته پايانی مقابل راه آهن هم می‌تواند بازی تدارکاتی برای اين تيم محسوب شود تا خود را برای مسابقه حساس جام حذفی مقابل سپاهان آماده کنند تا در نهايت با قهرمانی در اين رقابت‌ها جواز حضور در ليگ قهرمانان را کسب کند.
ضمن اينکه بازيکنان اين تيم بايد دريافت ۵ گل مقابل تيم الغرفه را فراموش کرده و به فکر بازی‌های آينده باشند تا در نهايت به عنوان تيم اول صعود کنند و ميزبانی مرحله بعد را از آن خود سازند اما اگر به عنوان تيم دوم به مرحله بعد بروند احتمالا بايد در عربستان به مصاف نماينده اين کشور بروند که کارشان به مراتب سخت‌تر خواهد شد.
استيلی در خصوص عدم نتيجه‌گيری تيم‌های ايرانی در آسيا گفت: هر علتی معلولی دارد. هيچ اتفاقی بدون دليل رخ نمی‌دهد. چهار تيم ايرانی در کوران مسابقات ليگ برتر قرار داشتند و تمام تلاش‌شان معطوف بازی‌ها بود و از مسابقات آسيايی غافل شدند و به طور يقين با دو هفته کار نمی‌توان در آسيا موفق بود.





















Copyright: gooya.com 2016