شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی در نشست مطبوعاتی: انرژی‌ام را ضربدر ‌٧٠ ميليون کنيد، از دایـی و مـايلـی‌کهـن کمـک می‌خـواهـم، ايسنا

- دست دشمنانم را می‌بوسم؛ تمرکز من بزرگتر از حاشيه‌ است


سرمربی تيم ملی فوتبال ايران از مردم و رسانه‌ها خواست که به بازی برابر کره شمالی به ديد احساسی نگاه نکنند و نگاهی منطقی به اين ديدار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی که چهارشنبه‌ی پيش به اين سمت رسيد، از ساعت ۱۴ امروز رودرروی خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

قطبی در ابتدا با تشکر از استقبال رسانه‌ها ومردم در روز ورودش به ايران گفت: خيلی ساده می‌توانم بگويم که احساساتی که مردم ايران به من نشان دادند را در هيچ جای دنيا تجربه نکرده‌ام. وقتی پنج‌شنبه برای سومين بار به ايران بازگشتم بيش از هزار نفر به فرودگاه آمده بودند تا احساسات‌شان را نشان دهند. اين نشان می‌دهد که مردم ايران آماده‌ی انجام يک کار بزرگ هستند. تيم ملی تيم ملت است و من سرباز و خدمتکار اين تيم هستم.

وی افزود: حضور در تيم ملی ايران برای من يک افتخار و يک آرزو بود. آرزويی که همواره از بچگی و زمانی که با توپ پلاستيکی بازی می‌کردم، در قلب من وجود داشت. حالا به خودم افتخار می‌کنم که سرمربی تيمی هستم که ۷۰ ميليون حامی دارد.

قطبی با اشاره به مشکلات فوتبال ايران در چند وقت گذشته گفت: فوتبال ايران از خانواده‌ی بزرگ تشکيل شده است. در چند ماه گذشته اختلاف‌ها و نظرات مختلفی اين خانواده‌ی بزرگ را از هم دور کرده بود و اين اختلافات پررنگ شده بود. من از همين امروز از خانواده‌ی فوتبال ايران می‌خواهم که حرکت مثبتی را آغاز کنيم تا اين خانواده‌ی بزرگ به هم نزديک شوند. فوتبال ايران و خانواده‌اش يک نفر و ۱۱ نفر نيست بلکه اين خانواده‌ای ۷۰ ميليونی است. هر ايرانی که در هر کجای دنيا زندگی می‌کند قلبش برای تيم ملی می‌تپد. بايد در حال حاضر برای موفقيت اين تيم از تجربيات با تجربه‌ها و انرژی جوانان استفاده کرد. درست است که شايد اختلاف سليقه‌هايی وجود داشته باشد اما، اين جذابيت کار را بالا می‌برد. بايد در عين حال که به هم احترام می‌گذاريم، نظرات مخالف را هم بشنويم. همدلی برای رسيدن به جام جهانی مهمترين شرط است. بايد به فکر روزی باشيم که پرچم ايران در جام جهانی پرواز می‌کند و همه‌ی مردم جهان در جام جهانی نظاره‌گر پرچم ايران هستند.

قطبی افزود: هيچ کس شک ندارد که بازيکنان ما کيفيت حضور در جام جهانی را دارند. بنابراين همه بايد کاری کنيم که هم جهت به جام جهانی برسيم. بايد با اين کار خود ۷۰ ميليون ايرانی را شاد کنيم تا آنها هم بتوانند در زندگی‌شان شادتر باشند. وقتی که کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ آن نتايج را کسب کرد، نتايج آن موفقيت در زندگی و کار مردم کره هم تاثير داشت و هميشه آن افتخار در قلب کره‌ای‌ها باقی ماند. ما هم بايد در ايران چنين شرايطی را فراهم کنيم و از امروز بايد تلاش مان را آغاز کنيم و تا جام جهانی به اين تلاش ادامه دهيم.

وی با اشاره به حضور علی دايی در تيم ملی گفت: علی دايی زحمات بسياری را در فوتبال ايران متحمل شده و من تمام افتخارآفرينی‌های او را به ياد دارم. او در زمانی هم که سرمربی تيم ملی بود، چارچوب‌های جديدی را به وجود آورد و بازيکنانی را به تيم ملی دعوت کرد که می‌توانند آينده‌ی فوتبال ايران باشند. او زحمات زيادی کشيده است. به خاطر همين زحمات با او تماس می‌گيرم و از می‌خواهم که به تيم ملی کمک کند. مايلی‌کهن هم اسطوره‌ی فوتبال ايران است. او به عنوان مربی و بازيکن زحمات زيادی کشيده و تلاش می‌کنم که با او هم تماس بگيرم و از او هم می‌خواهم که به تيم ملی کمک کند. از خانواده‌ی فوتبال کمک می‌خواهم تا با همياری هم تيم ملی به جام جهانی برود. اگر تيم ملی به جام جهانی صعود کند، تمام کسانی که در صنعت فوتبال حضور دارند، سود می‌برند. به همين دليل از رسانه‌ها هم می‌خواهم که به تيم ملی کمک کنندو در واقع تيم ملی به کمک آنها نياز دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی با تشکر از علی‌آبادی، کفاشيان و تاج گفت: آنها زحمات بسيار زيادی را برای فوتبال ايران کشيده‌اند. من به تازگی از هتل آکادمی فوتبال ديدن کردم و به فدراسيون فوتبال افتخار کردم که چنين کارهايی را انجام داده است. مردم بعضی مواقع کارهايی را که در پشت پرده انجام می‌گيرد، نمی‌بينند و فقط نتيجه‌ی بازی ايران و عربستان را مشاهده می‌کنند.

قطبی درباره‌ی انتخابش به عنوان سرمربی تيم ملی گفت: سه روز پيش من نمی‌دانستم که من سرمربی تيم ملی ايران هستم. ساعت دو بعدازظهر از دفتر تاج به من تلفن شد. نه دلالی در کار بود، نه خبرنگاری و نه مربی ديگری. فدراسيون فوتبال تصميم گرفت که من سرمربی تيم ملی بشوم و در زمان يک ساعت و اندی قرارداد بسته شد. به هيچ وجه هم در جزئيات بحثی صورت نگرفت. تنها مساله‌ای که مهم بود، اين بود که افشين قطبی در تصميمات فنی تصميم‌گير باشد. فکر می‌کنم در تاريخ فوتبال هيچ قراردادی به اين سرعت امضا نشده بود و من اطمينان دارم که يک طرف اين قرارداد ۷۰ ميليون ايرانی حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، قطبی ادامه داد: از زمانی که به ايران آمدم يک دوست به نام مهدی حاج‌باقر پيدا کردم. او همسايه‌ی طبقه‌ی بالای من بود و در بالا و پايين‌ها پشت من ايستاد و سعی کرد معلم من باشد و نکات زيادی راجع به فرهنگ و زندگی ايران به من ياد داد و در اينجا لازم می‌دانم که از او تشکر کنم.

قطبی با اشاره به انتخاب دستيارانش گفت: اعضای کادر فنی يک تيم اهميت زيادی دارند. من برای انتخاب دستيارانم اصولی را در نظر گرفته بودم. تجربه، شخصيت، رفتار و اخلاق اعضای کادر فنی اهميت زيادی برای من دارند و اينکه اين دستياران بتوانند تفکرات فوتبالی نزديکی به من داشته باشند. متاسفانه چيزی که در ايران زياد است، حاشيه است. سعی کردم کسانی را برای تيم ملی انتخاب کنم که فقط پيروزی تيم ملی را می‌خواهند و به مساله‌ی ديگری فکر نکنند. به من فکر نکنند بلکه به ما فکر کنند. بايد از فدراسيون تشکر کنم که بودجه‌ی لازم را برای انتخاب دستياران به من داد.

وی درخصوص معرفی دستيارانش گفت: کمک اول من از سال ۱۹۹۳ با من دوست است و در جام جهانی ۱۹۹۴ او در خانه‌ی من جام جهانی را تماشا می‌کرد. بازيکنی حرفه‌ای در فوتبال هلند بوده و با تيم‌هايی نظير آژاکس، آيندهوون و تيم ملی هلند که در جام ملت‌های ۱۹۸۸ اروپا به مقام نايب قهرمانی رسيد، حضور داشته است. در آخرين جايی هم که فعاليت داشته است تيم پوتردکت بوده است و نام او "پيت بيوتر" است. سعی می‌کنيم که هرچه سريع‌تر به ما اضافه شود. دومين کمک من کسی است که سال‌ها در تيم‌هايی نظير آژاکس و فاينورد دروازه‌بانی کرده و در تيم ملی ويتس و فاينورد هم مربی دروازه‌بان‌ها بوده است و در تيم بنفيکا هم دستيار "رونالد کومن" بوده است و سال‌ها هم در فوتبال خاورميانه کار کرده است. سومين نفری که به ما اضافه خواهد شد يک مربی ايرانی است که من با او در پرسپوليس کار کرده‌ام و او هم در سال‌های طولانی حضورش در فوتبال ايران با مربيان بزرگی کار کرده است و او "پرويز کماسی" است.

وی افزود: زمانی که در فوتبال کره کار می‌کردم، شنيدم که مربی ايرانی در اينجا حضور دارد که مدرس فيفاست و مربيان کره‌ای علاقه‌ی خاصی به او دارند. بعدا متوجه شدم که او مرتضی محصص است. از همان ثانيه‌ی اول برخورد به شخصيت و دانشش احترام گذاشتم. روز گذشته با او تلفنی صحبت کردم و او هم پذيرفت که هر کاری که می‌تواند برای تيم ملی انجام می‌دهد. خوشحالم که ايشان هم به تيم ملی اضافه می‌شوند. او هم کارشناس بزرگی است و هم اينکه نقش بزرگی در تيم ملی ايران ايفا خواهد کرد.

قطبی همچنين از اضافه شدن "جنگ لنگ‌دون" فيزوتراپ خبر داد و گفت: زمانی که در آستانه‌ی جام جهانی ۲۰۰۲ بوديم، "لی‌پيونگ يو" يکی از بازيکنان مهم کره جنوبی مصدوم شد و تمام پزشکان کره‌ای اعلام کردند که او به جام جهانی نمی‌رسد. اما، همين فيزوتراپ گفت که حاضر است روزی ۱۰ ساعت با اين بازيکن کار کند و او را به جام جهانی برساند. همين اتفاق هم افتاد. او بدون دستمزد کار کرد و لی‌پيونگ يو را به جام جهانی رساند. لنگ‌دون به خاطر انسانيت و شخصيتش انتخاب خوبی است. او پرفسور فيزيوتراپی است و در حال حاضر در حال آماده کردن حضورش در تيم ملی است. او دوست صميمی پيم فربيک است و بسيار خوشحاليم که می‌توانيم از او استفاده کنيم.

قطبی از اضافه شدن يک مربی ديگر خبر داد و گفت: نمی‌توانم اسم او را اعلام کنم چرا که هنوز حضور او در تيم ملی قطعی نشده است. اما، او فردی است که مهندس کامپيوتر است و مدرک مربيگری از يوفا دارد. او هم به زودی برای انجام کارهای کامپيوتری و آناليزوری به تيم ملی ايران اضافه می‌شود.

قطبی درباره‌ی انتخاب سرپرست تيم ملی هم گفت: راجع به انتخاب سرپرست در حال گفت‌وگو با تاج و کفاشيان هستم و پس از قطعی شدن حضور او نامش را اعلام خواهيم کرد.

به گزارش ايسنا،‌ سرمربی تيم ملی درباره‌ی برنامه‌های اين تيم گفت: تنها دو روز است که به ايران آمده‌ام و در اين مدت سعی کرده‌ام تاريخ بازی‌های تيم ملی را دربياورم. ما دو بازی تدارکاتی پيش از بازی با کره شمالی خواهيم داشت که يک بازی آن با چين خواهد بود و بازی ديگر را در تهران برگزار خواهيم کرد.

قطبی درباره‌ی اعلام اسامی تيم ملی هم گفت: اعلام ليست بازيکنان تيم ملی نياز به بررسی دارد اما، شک نکنيد که آماده‌ترين‌ها را به تيم ملی دعوت خواهيم کرد و تعادلی را هم ايجاد خواهيم کرد.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: من دوست دارم با شما مصاحبه کنم. رسانه‌ها پلی بين مردم و تيم ملی هستند اما، به خاطر وقت کمی که داريم، از همه‌ی رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم به تلفن‌هايشان جواب بدهم و با تک تک آنها صحبت کنم. اين بی‌احترامی نيست بلکه نيازی است که در حال حاضر داريم.

وی درباره‌ی شناختش از تيم ملی کره شمالی هم گفت: سال‌های زيادی را در تيم ملی کره جنوبی و تيم سامسونگ کار کرده‌ام. تفکرات کره شمالی را به خاطر نزديکی با کره جنوبی به خوبی می‌شناسم. بازی‌های بسياری بوده که اين دو تيم انجام داده‌اند و من اين بازی‌ها را به خاطر دارم. يکی از اين بازی‌ها ديدار کره شمالی و کره جنوبی در بازی‌های آسيايی بود. در چشمان بازيکنان کره جنوبی به دليل حساسيت و مسايل سياسی که بين دو کشور وجود دارد، عصبانيت وجود داشت. آنها می‌گفتند که اگر نتوانند کره شمالی را شکست دهند، نمی‌توانند به کشورشان برگردند. اما، من به چشمان آنها نگاه کردم و گفتم که شما می‌توانيد اين بازی را ببريد. ما توانستيم آن بازی را سه بر صفر پيروز شويم. هم اکنون هم بسيار خوشحالم که فدراسيون فوتبال من را انتخاب کرد که شناخت بسيار خوبی نسبت به کره دارم. کره شمالی بسيار سيستماتيک و به صورت سربازی بازی می‌کند و شک نکنيد که برنامه‌های ويژه‌ای برای اين تيم خواهيم داشت. من در روزنامه‌ها می‌خوانم که می‌گويند بازی ايران و کره شمالی بازی مرگ و زندگی است. اما، به جدول که نگاه می‌کنم می‌بينم که ما بايد دو بازی را ببريم. می‌دانم که بازی با کره شمالی حساس است اما، مهمتر از آن عکس‌العمل مردم و رسانه‌ها پيش از اين بازی است. ما پس از بازی با کره شمالی تا بازی بعد زمان آنچنانی نداريم. اگر کره شمالی را ببريم، همچنان سه امتياز ديگر باقی می‌ماند که بايد کسب کنيم. بايد در اين فاصله‌ی کم حرفه‌ای و منطقی‌ فکر کنيم. بازی با کره شمالی بسيار حساس است. اما، برد و باختش تاثير کاملی در صعود ما به جام جهانی ندارد. ما بايد سه بازی را انجام دهيم نبايد به ديدار با کره شمالی به صورت احساسی نگاه کنيم بلکه بايد منطقی باشيم.

وی در پايان گفت: زمانی که نخستين بار برای هدايت پرسپوليس به تهران آمدم، خيلی انرژی داشتم اما، اين انرژی را بايد در حال حاضر ضربدر ۷۰ ميليون کرد. ما تلاش می‌کنيم که موفق شويم و حضور من در تيم ملی يک موفقيت خدادادی است.

سرمربی تيم ملی فوتبال در ادامه‌ی نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش ايسنا، افشين قطبی درباره‌ی سوال يکی از خبرنگاران پيرامون مصاحبه‌اش با شبکه‌ی تلويزيونی BBC فارسی اظهار کرد: احساس می‌کردم اين موضوع در ميان سوالات شما باشد. خيلی ساده می توانم بگويم که فوتبال ايران بايد روبه جلو حرکت کند و تمام اختلافات و اشتباهات گذشته را کنار بگذارد. بايد به فکر سود ملت و تيم ملی ايران در جام جهانی باشيم و می‌گويم قطبی اکنون که در ايران است، هيچ‌گاه تا اين اندازه تشويق و احساس امنيت نداشته است.

وی درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب بازيکنان تيم ملی و ملاک‌هايش برای اين انتخاب نيز گفت: کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که همواره بازيکنان را از نظرهای مختلف بررسی می‌کنم. من به TIPS دقت می‌کنم که شامل تکنيک، هوش، شخصيت و سرعت بازيکنان است و همواره به کيفيت بازيکنان توجه کرده‌ام. من در طول دوران کاری خود وقتی به يک بازيکن نگاه می‌کنم در مدت کوتاهی احساس مثبت يا منفی نسبت به او پيدا می‌کنم. من معتقدم با توجه به وقت اندکی که در اختيار داريم، بايد بيشتر بر روی بازيکنانی که تجربه‌ی حضور در اين ميادين را دارند، سرمايه‌گذاری کنيم. چرا که آنها می‌توانند در اين مقطع برای تيم ملی مفيد باشند. البته من تمامی بازيکنان فوتبال ايران را زيرنظر می‌گيرم. در هر صورت بايد نحوه‌ی انتخاب بازيکن به گونه‌ای باشد که تعادل در تيم برقرار شود.

وی افزود: اگر در تيم آرژانتين ۱۱ بازيکن مانند مسی داشته باشيم تيم موفق نمی‌شود. بلکه بايد بازيکنانی با شرايط و وظايف مختلف داشته باشيم تا بتوانند با توجه به وظايف‌شان تعادل را در تيم برقرار کنند.

قطبی ادامه داد: خوشبختانه تاج رييس کميته‌ی تيم‌های ملی قبول کرده است که من به اروپا سفر کنم و شرايط بازيکنان ايرانی از جمله نکونام، شجاعی، هاشميان،مهدوی‌کيا، زندی و تيموريان را که در اروپا حضور دارند، از نزديک ببينم. سعی می‌کنم تا در تمرين تيم‌های ايرانی نيز حاضر شوم و بازيکنان را بررسی کنم.

قطبی ادامه داد: در هر صورت زمانی که من در پرسپوليس بودم، شرايطی بود که خود با آن دست به گريبان بودم. به عنوان نمونه بازيکنان ما درگير رقابت‌های ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا و جام حذفی هستند که بسيار بازيکنان را خسته می‌کند. اما، من قصد دارم تا به باشگاه‌ها احترام بگذارم و اجازه دهم نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا تا زمانی که تيم‌شان در گردونه‌ی مسابقات است و همچنين بازيکنان تيم‌های حاضر در جام حذفی در اختيار تيم‌هايشان باشند و پس از آنکه تيم‌هايشان از مرحله‌ی خود بالا رفتند و يا از گردونه‌ی مسابقات حذف شدند، آنها را در تيم ملی در اختيار بگيريم.

سرمربی تيم ملی فوتبال در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در کشوری مانند کره جنوبی ليگ اين کشور از ماه مارس آغاز شده و تيم‌ها بيشتر از چهار، پنج بازی انجام نداده‌اند و بازيکنان‌شان اکنون بسيار سرحال هستند اما، بازيکنان تيم ايران زحمات بسياری کشيده‌اند و به استراحت احتياج دارند. ما پس از ليگ برتر بايد حداقل پنج تا هفت روز به اين نفرات استراحت بدهيم و بعد آنها را به تيم ملی بازگردانيم.

افشين قطبی درباره‌ی استفاده از بازيکنانی همچون علی کريمی نيز گفت: تمام ايران و دنيا می‌دانند که علی کريمی يکی از بهترين‌های فوتبال است و اگر در فرم و کيفيت خوبی باشد می‌تواند بسيار به تيم ملی کمک کند. اما، من عقيده دارم که بايد از تمامی داشته های فوتبال ايران استفاده کنيم. تيم ملی برای يک نفر نيست بلکه برای ۷۰ ميليون نفر است و ما به همه احتياج داريم.

افشين قطبی تصريح کرد: يک مربی خوب بايد روانشناس خوبی باشد. مسايل روحی و روانی در تيم ملی بسيار اهميت دارد. ما بايد فضاهايی ايجاد کنيم که بهترين نتايج را در اين فرصت کوتاه بدست آوريم.

وی درباره‌ی اينکه چرا تيم امارات را سخت‌ترين حريف ايران دانسته است نيز گفت: من ديدم که تمامی توجهات معطوف به دو کره است اما، خواستم بگويم که ما سه بازی مهم داريم و سه امتياز بازی با امارات نيز برای ما بسيار ارزشمند است. من ليگ امارات را ديده‌ام، بازيکنان بسيار خوبی در اين کشور حضور دارند که به دليل استرس نتوانستند نتايج خوبی را در مقدماتی جام جهانی کسب کنند. اما، اطمينان دارم آنها برای انجام بهترين بازی خود در برابر تيم ملی ايران به تهران می‌آيند. در هر صورت تمامی بازی‌ها مهم است.

افشين قطبی درباره‌ی اعتماد به نفس خود و قولی که برای صعود تيم ملی داده است نيز گفت: اعتماد به نفس من زياد است و شايد هم زيادی زياد است. من حتی در تاريک‌ترين شب‌ها نيز به روز روشن فکر می‌کنم و اگر مطمئن نبودم که می‌توانم تيم ايران را به جام جهانی برسانم، اين کار را قبول نمی‌کردم.

وی درباره‌ی اين نقل قولش که تيم ايران با هفت امتياز به جام جهانی می‌رود نيز گفت: اگر شش امتياز هم ما را به جام جهانی ببرد من آن را قبول دارم.

سرمربی تيم ملی ايران درباره‌ی مسايل پيش آمده در گذشته از جمله بحث باشگاه پرسپوليس اظهار کرد: من به آنچه که گذشته است فکر نمی‌کنم. انگليسی‌ها مثالی دارند که می‌گويند آب زير پل است در هر صورت من به عنوان يک مربی در نقاط مختلفی کار کرده‌ام و خيلی سخت است که همه بايد قبولت داشته باشند. اما، من مرد کارهای سخت هستم و به همين دليل هدايت تيم ملی را قبول کردم.

افشين قطبی درباره‌ی شناختش از مشکلات فنی تيم ملی نيز گفت: مشکلات فنی را می‌دانم اما، صحبت کردن پيرامون آن را صلاح نمی‌دانم و برنامه‌ريزی‌های لازم را در اين باره در تمرين‌ها انجام می‌دهم چرا که الان هر صحبتی انجام دهم با توجه به رسانه‌هايی که وجود دارد دو ثانيه ديگر در کره همه مطلع می‌شوند. مهم اين است که تمامی خانواده‌ی فوتبال ما انرژی مثبتی به تيم ملی بدهند. جبهه‌گيری‌های يک سال گذشته برای فوتبال ما مفيد نبوده است و برای رسيدن به پيروزی بايد در کنار يکديگر کار را با همدلی آغاز کنيم چرا که تيم ايران متعلق به ۷۰ ميليون نفر است. من معتقدم جبهه‌گيری‌های بيرونی بر تيم ملی اثرات خوبی نداشته است.

قطبی درباره‌ی تغييرات تيم ملی کره نسبت به سال ۲۰۰۲ نيز گفت: تيم کره جنوبی نسبت به سال ۲۰۰۶ هم تغييرات بسياری داشته است، چه برسد به سال ۲۰۰۲. تيم‌ها هر سال عوض می‌شوند و هر سال سرعت فوتبال بالاتر می‌رود. اکنون سرعت توپ هم از زمانی که پله و مارادونا بازی می‌کردند، بيشتر و دو برابر شده است. تيم ايران هم تفاوت زيادی کرده است و زمانی که تيم را آناليز می‌کنيد اطلاعات جديدی از بازيکنان بدست می‌آوريد. اما، در هر صورت من کره را به خوبی می‌شناسم.

قطبی درباره‌ی نحوه‌ی رويارويی‌اش با برخی حاشيه‌سازی‌ها مانند اظهارات اخير خداداد عزيزی گفت: اين حاشيه‌ها تمرکز من را بر هم نمی‌زند، برای اينکه تمرکز من بزرگتر از اين حرف‌هاست. دست تمام دشمنانم را می‌بوسم و تا روز آخر به عقيده و نظر آنها احترام می‌گذارم. بسيار خوشحالم که همه می‌توانند حرف‌های خود را بزنند. اما، من ديگر در فوتبال ايران پوستم کلفت شده است و می‌خواهم به اين کار مهم ادامه دهم. من در اين خاک بدنيا آمده‌ام و همواره برای اين خاک و ملت ايران احترام قائلم.

به گزارش ايسنا، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران درباره‌ی اينکه آيا قول صعودش به جام جهانی احساسی نبوده است، گفت: من يک انسانم و مانند همه احساساتی هستم. اما، تجربه‌ی اين کار را دارم و همين تجربه به من اعتماد به نفس می‌دهد. می‌خواهم مردم هم همين اعتماد به نفس را داشته باشند تا فوتبال ايران بتوانند جايگاه خودش را کسب کند.

وی افزود: من اميدوارم تمامی ايرانی‌ها کمی با هم مهربان‌تر باشند و اگر تيم ملی را دوست داريم، به اين تيم کمک کنيم تا موفق شود. من معتقدم همه در فوتبال ايران نقش دارند حتی آن توپ جمع‌کنی که در اهواز است. حتی اگر به جام جهانی برويم تمامی جامعه‌ی فوتبال ما از مربيان و بازيکنان گرفته تا رسانه‌ها و همان توپ جمع‌کن نيز سود می‌برند. به همين دليل هواداران بايد قلب و مغزشان را پراميدتر کنند.

قطبی درباره‌ی پذيرفتن ريسک مربيگری تيم ايران در اين شرايط حساس نيز گفت: زندگی پر از ريسک است و من با قلب و عشقم تصميم می‌گيرم. عشق من اين ملتی هستند که در هر کجای دنيا من را می‌بينند در آغوشم می‌گيرند. در هر صورت تصميم‌های فنی با من است و فدراسيون نيز به من اين فرصت را داده است و بی‌ترديد من چنين ريسکی را حتی در بدترين شرايط نيز خواهم پذيرفت.

قطبی درباره‌ی تحقيقش پيرامون انتخاب دستياران با توجه به ماجرای مارکو نيز گفت: نمی‌دانم چرا تمامی سوال‌ها مربوط به گذشته است. ما بايد به فکر امروز و آينده باشيم. از نظر من مارکو واقعا حيف شد او هنوز هم دوست صميمی من است و شخصيت بسيار خوبی داشت و هنوز هم در قلبش اشک و ناراحتی وجود دارد. در هر صورت من کارنامه‌ی اين مربيان جديد را نيز بررسی کرده‌ام و به آنها هم گفتم که حتی اگر مساله‌ای باشد که من ندانم، روزنامه‌نگاران ايرانی به سرعت آن را پيدا می‌کنند. بنابراين با توجه به قلب پاکی که خدا به من داده، اين مربيان را با دقت و منطق انتخاب کرده‌ام و تجربه‌ی حرفه‌ای خوبی دارند. من همه چيز را پيگيری کرده‌ام و ساعت‌ها DVD تماشا کرده‌ام و افرادی را انتخاب کرده‌ام که بتوانند بهترين‌ها باشند.

قطبی ادامه داد: امروز جلسه‌ی خوب و پر انگيزه‌ای با رييس سازمان تربيت بدنی داشتم. علی‌آبادی قول سورپرايزهايی را داده است که من نمی‌توانم آن را اعلام کنم. اما، شما به زودی متوجه خواهيد شد که بهترين امکانات در اختيار تيم ملی قرار گرفته است و فدراسيون اين کار را با کمک علی‌آبادی انجام می‌دهد.

سرمربی تيم ملی فوتبال افزود: تمامی بازيکنان ايران از ليگ برتر گرفته تا تيم‌های پايه‌ای بايد آماده باشند. چرا که وقتی يک مربی جديد برای تيمی می‌آيد فضای بازی را آغاز می‌کند که هر بازيکنی در آن شانس حضور خواهد داشت. در هر صورت تيم ملی در حال حاضر به سرباز احتياج دارد و مابهترين بازيکنان را انتخاب خواهيم کرد.

قطبی درباره‌ی بازی‌های تدارکاتی تيم ملی نيز گفت: در هر صورت ما بايد اين واقعيت را بپذيريم که برنامه‌ی بسياری از تيم‌های خوب جهان پر شده است. ضمن آنکه بايد در اين باره تلاش بيشتری انجام دهيم. در حال حاضر تنها يک بازی تدارکاتی با چين پيش رو داريم اما، اگر تيم ايران به جام جهانی صعود کند بی‌ترديد بازی‌های جذاب و تازه‌تری را به عنوان بازی تدارکاتی انجام خواهيم داد.

قطبی در ادامه پيرامون استفاده از روته‌مولر در تيم ايران نيز گفت: روته‌مولر فردی با شخصيت با کارنامه‌ی خوب است اما، تصور می‌کنم وقتی يک مربی برای تيمی انتخاب می‌شود، بهتر است که با کادر فنی جديد خودش کار کند و به همين دليل من برای ايجاد فضايی جديد در کادر فنی تيم ايران مربيان ديگری را انتخاب کردم.

قطبی در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا اگر تيم ملی به جام جهانی نرود، شما عليه کسی مصاحبه می‌کنيد و او را مقصر می‌دانيد، نيز گفت: اگر تيم ملی به جام جهانی نرفت همه‌ی شما تقصيرها را به گردن من بياندازيد.

به گزارش ايسنا، پس از پايان نشست مطبوعاتی، قطبی در فدراسيون فوتبال ماند و مذاکراتش را با مسوولان فدراسيون ادامه داد.





















Copyright: gooya.com 2016